Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > probleem[luxe] Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-07-20 - 22:12:09 send message to v.dijck

dat mag ook ben met alle adviezen en raad gelukkig happy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-20 - 23:09:54 send message to tonnl

Edelpapegaaien kunnen wel behoorlijk luidruchtig zijn, dat hebben we kunnen volgen hier op het forum (de vogels van Natasja).
Wil je één koppel of wil je een groepje? Steeds meer mensen proberen grijze roodstaarten in een groep te houden, zal ook erg fraai zijn.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2007-07-20 - 23:14:14 send message to kaapsen

Ik praat misschien voor eigen parochie,maar Kaapse papegaaien zijn speels ,mooi en niet TE groot,alleen is je budget dan net niet toereikend,althans niet voor EK vogels.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-20 - 23:37:22 send message to mijnkaketoes.nl

Wil je één koppel of wil je een groepje? Steeds meer mensen proberen grijze roodstaarten in een groep te houden, zal ook erg fraai zijn. Ton

Ton zeker ook mooi maar denk je dat dit wel gaat lukken gezien zijn afmeting van zijn volere. Heb daar toch zo mijn bedenkingen over

Henk



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-07-21 - 00:15:55 send message to Hawkeye_NL

Leuk alternatief zijn de dwerg ara's. bv de maracana of severa's. Zijn ook binnen het budget en heel speels en actief. Nadeel net als met de kaketoes is dat ze soms luidruchtig kunnen zijn!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-21 - 13:09:34 send message to tonnl

quote
maar denk je dat dit wel gaat lukken gezien zijn afmeting van zijn volere
Daar heb je gelijk in, aan de maat had ik even niet meer gedacht.
Een erg fraaie kooi voor 1 koppel, nu nog een keus maken. happy :)


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-07-21 - 14:11:56 send message to henkdelaat

Ik denk dat als je kaketoe's wilt houden dat je het beste de Rose's of de Naaktoog kan houden. Dan heb je het minste last van geluid overlast,ik heb ze zelf ook zitten en woon ook in een woonwijk met rondom huizen.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-21 - 14:34:18 send message to mijnkaketoes.nl

Henk

He, he goed om dit ook eens te lezen. Ook ik heb diverse kaketoes waaronder ook de naaktoog , rose en inca. Ook ik woon in een dichtbevolkte woonbuurt. Met buren aan beide kanten grenzend aan de tuin. Soms lijkt het wel of men denkt dat je met kaketoes alleen op de hei kunt zitten. happy :)

Henk


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-07-21 - 14:36:22 send message to Blauwe bergen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ms Lories, maar ieder heeft toch een eigen smaak........ www.loriesrichard.mysites.nl


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-07-21 - 18:04:18 send message to v.dijck

hallo allemaal fijn dat jullie allemaal zo positief reageren en met verschillende ideen komen, heb nog drie weken vakantie en wil in deze tijd toch tot een beslissing komen.
ben van plan om ook links en rechts rond te gaan kijken.
zal beginnen in het nop zitten toch de meeste soorten, mijn vriendin heeft ook zitten denken en die of kaketoes of dwergara's wel zitten en dan de geelnek. groeten gerdhappy :)happy :)happy :)


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-07-21 - 20:30:23 send message to henkdelaat

Ik denk dat het grootste probleem met papegaaien zich voordoet als je geen regelmaat hebt wat verzorging betreft.
Ik merk het bij mij eigen vogels als ik een half uur te laat ben met verzorgen dan beginnen ze te roepen(krijsen)als mij laat zien dan worden zij rustig en beginnen zij weer als het donker begint te worden.Je moet niet vergeten dat een papegaai het verstand van een kind van 4 jaar benadert.
Als je dat niet op tijd te eten geeft dan begint het ook te vragen(zeuren) om iets eetbaars.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-07-21 - 20:55:41 send message to Hawkeye_NL

Misschien is dat ook wel een aangeleerd iets henk?
Ik kan bij mijn vogels zonder problemen een paar uurtjes later komen.
Ik kom bv door de weeks altijd rond de klok van 08:30 a 09:00 uur maar zaterdags en zondags kan dat ook best eens 11:00 uur zijn.
Mijn vogels gaan niet vervelend gedrag vertonen omdat ik dan later ben maar vermaken zicht gewoon op de normale manier.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-07-21 - 22:17:38 send message to henkdelaat

Ik zeg ook niet dat het een wet is maar het kan meespelen met geluids overlast.
Want een vogel met een volle maag is een stuk rustiger als een die nog moet eten dat is mijn ervaring.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-07-21 - 22:52:49 send message to johanblok

Gezien het andere topic: mulleramazones in broedconditie kunnen er heel wat van, ook met volle maag! Kwa geluidssterkte misschien wel de luidruchtigste papegaai.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-07-21 - 23:48:03 send message to Hawkeye_NL

Het is ook geen aanval Henk, was alleen een contra ervaring! wink ;)

Het grootste probleem in dit soort zaken is juist het feit dat je nooit een exact passend antwoord kunt geven. Al onze ervaringen samen geven hooguit een redelijke indicatie maar nooit een perfecte weergave van wat het zal worden!

Niet alleen is dit het grootste probleem maar tegelijkertijd is dit ook absoluut het mooiste aan onze hobby. Elke vogel is anders en reageert als dusdanig. Dit maakt ze juist zo interresant! razz :p




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 81 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede