Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jonge goudvinken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : jonge goudvinken
bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-07-02 - 20:18:06 send message to bartjan

hallo

ik heb een nest met jonge goudvinken die vandaag zijn uitgekomen,nou ben ik een beginnende kweker en nou weet ik er nog niet alles vanaf.nou heb ik de man er nog bij zitten en het lijkt nog goed te gaan,ik heb alleen het idee dat ie zelf bijna al het levend voer opeet.nou heeft ie bij een eerder nest,het nest gesloopt(toen de eieren nog niet uitgekomen waren)bij dit nest heeft ie het ook geprobeerd maar nu had ik zelf een stevig nest voor ze gemaakt.toch ben ik bang dat ie die jongen mischien wat gaat aandoen met al dat levend voer omdat ie mischien alweer opnieuw wil beginnen.wat denken jullie de man er maar af halen en in een tt kooitje doen in de voliere?blijft de pop de jongen dan nog wel voeren(zoja is dat zeker)
en hebben jullie mischien nog advies voor voer?
alvast bedankt
bartjan


msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2007-07-02 - 20:37:39 send message to msmartijn

eey
goed in de gate houden!
als je de man iets verkeerts ziet doen dan zou ik wel in tt kooitje zettuh! maar gewoon proberen en goed in de gate houden!
voer: eivoer wildzang zaad trosgierst bufelowormpjes en wat onkruid zaden eten ze bij ons ook graag!
ik wens je succeshappy :)
ben iig blij voor je dat je jonge heb!
succes


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-07-02 - 21:24:29 send message to bartjan

heb jij al jonge goudvinken martijn?ik zag dat je ook een nestje had?


msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2007-07-03 - 00:04:13 send message to msmartijn

neej alleen maar onbevruchte eitjes jammer genoeg!
zit nu 1 bevrucht eitje in maar denk dat afgestorven is. had al uit moeten gekomen zijn.
best jammer. maar mannetje is heel trouw en rustig.
mooie vogelshappy :)
groetjes


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-07-03 - 19:54:33 send message to bartjan

oh dat is jammer,ik heb nou voor de derde keer dit jaar bevruchte eitjes en het is nu pas voor de eerste keer goed gegaan.vandaag lag er wel een ei op de grond met een dood jong erin,het ei was wel al voor de helft open.rara hoe kan dat en wie heeft het ei eruit gegooid want het was denk ik gewoon aan het uitkomen


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-07-03 - 20:55:27 send message to maikeltje

Dat zal de man wel gedaan hebben ik ken een hele goede goudvinken kweker heeft 27 jonge op stok van 4 koppels hij vangt de man er af als de pop het 4 de ei heeft gelegdt en dan als de jonge 5 dagen oud zijn de man er weer bij.
Hij geef ze kiemzaad pinkys en eivoer.
Je zult zien dat straks de man vervelend wordt als de jonge nog in het nest liggen omdat die dan op nieuw wil beginnen geeft ze een nieuw kastje bij anders dan kun je de jonge rapen.
Nog veel succes met de jonge goudvinken en doe om de ringen wel ventielslang om.


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-07-03 - 21:20:17 send message to bartjan

er heb er al een ander kastje bij,ik heb al verschillende kwekers gesproken via forums en mail,het moeilijke is dat de 1 dit zegt en de ander dat.goed opletten dat is 1 ding wat zeker is.ik heb er over nagedacht om de man te vangen en in een tt kooitje te doen(die hangt al in de voliere)maar als ik kijk is de man zo goed aan het meevoeren dat ik het nog maar ff aankijk.en anders is er volgend jaar weer een jaar,ik heb nog niet lang vogels en de goudvink schijnt ook niet echt een makkelijker vogel tezijn om te kweken.we zien wel in ieder geval bedankt en ik hou julie op de hoogte


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-07-06 - 13:12:32 send message to bartjan

het gaat nog steeds goed,ik heb ze vandaag alleen proberen te ringen,de eerste was zo gelukt alleen de 2de niet en dat lukt ook niet meer.dat is erg balen want nu kan je hem eigenlijk niet eens houden en al helemaal niet verkopen.ik heb ook geen grotere ringen anders was dat mischien de oplossing geweest maar ja dit was voor het eerst dat ik vogels ring jammer maar helaas ben waarschijnlijk 1 dag telaat

gr bart


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2007-07-06 - 16:37:29 send message to roodmus

Hallo Bart.

Je kunt beter 1 dag te vroeg ringen dan te laat.
Daarna wel ff checken de volgende dag.happy :)

Of inderdaat een maatje groter bestellen.
Al is dat dan niet officieel.wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede