Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zaad van maggikruid of lavas. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Zaad van maggikruid of lavas.
chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-06-21 - 22:23:29 send message to chrislaevers

Kan iemand mij zeggen of het zaad van de lavasplant (maggikruid) schadelijk is voor vogels en indien niet, of ze er ook iets aan zullen hebben?
Mijn plant is bijna 2m hoog en staat vol zaad dat ik toch niet gebruik.
Bedankt bij voorbaat.
Christine.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-06-22 - 10:33:08 send message to tonnl

Nergens iets over te vinden wat vogels betreft, wel heel vaak dat het voor de mens nogal gezond zou zijn. Ik weet het niet dus.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-06-22 - 10:54:28 send message to johanblok

Ik heb zo'n plant in de voliere, vorig jaar hebben mijn witvoorhoofden er behoorlijk aan geknaagd, en geen nadelige gevolgen gehad. Of ze ook zaad binnen gehad hebben weet ik niet, maar het lijkt me een veilige plant.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-06-22 - 11:41:06 send message to cocobar

Het fijngehakte blad is lekker in soepen, ragouts en gemengde salades. Stengels kunnen worden meegekookt bij het maken van sauzen, soepen en stoofgerechten. Het zaad kan in brood worden meegebakken. Het kruid drogen kan, maar vers is de smaak van lavas lekkerder. Het werkt vochtafdrijvend. Aftreksels van de wortelstok helpen tegen maagpijn en spijsverteringsstoornissen (het opgeblazen gevoel...).

Lijkt me onschadelijk.


Fam. LIEVENS
Geroyeerd
Posts :24

Geroyeerd
2007-06-23 - 18:28:10 send message to Fam. LIEVENS

Chris,
lavas plant en zaad is in bepaalde gevallen therapeutisch zeer aangewezen, in andere gevallen net niet. Het is één van moeder natuur's spontane middelen.
Wil je meer weten dan moet je bij mijn vader zijn, [Neem contact op via een persoonlijk bericht voor contactgegevens]
Lester Lievens

(Niet terzake doende link verwijdert! Via een persoonlijk bericht is al kenbaar gemaakt dat dit op VogelArena niet toegestaan is. Nu én public)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-06-23 - 20:13:23 send message to tonnl

quote
Wil je meer weten dan moet je bij mijn vader zijn
Dit begint een vervelende gewoonte te worden Lester, hier heeft niemand wat aan. Dit is een forum, weet je wel?


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-06-23 - 20:24:31 send message to tropic

Op ieder forum waar de heer lester lievens deelneemt, mag hij maar tijdelijk blijven en wordt er dan verwenst, en weet je waarom????
Hij geeft ofwel ellenlange nietzeggende antwoorden, ofwel verwijst hij naar zijn vader of zijn familie. Uiteindelijk gaat het de heer lester lievens er enkel en alleen over om zoveel mogelijk REKLAME te maken voor zijn zogenaamd uitzonderlijk ras gouldamandines.
Jammersad :(


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-06-23 - 20:51:02 send message to chrislaevers

Ik gebruik lavas in de keuken, net zoals tal van andere kruiden uit de tuin. Wat de vogels betreft beoog ik geen 'therapeutische werking' maar wel een diversiteit aan zaden.
Ik ga proberen met een takje en observeren of de vogels er iets aan hebben. Tonen ze geen interesse dan laat ik het zo. Hebben ze er wel iets aan dan zal ik het altijd in kleine hoeveelheden en af en toe aanbieden daar het toch een kruid is met een 'sterk karakter'. Eerst zelf eens van de zaadjes proeven, heb het nog nooit gedaan.
Christine.


Fam. LIEVENS
Geroyeerd
Posts :24

Geroyeerd
2007-06-23 - 21:59:39 send message to Fam. LIEVENS

quote
...daar het toch een kruid is met een 'sterk karakter'


zeker zo Chris,
en best beginnen met jonge scheuten van 2 handjes hoog. Best niet geven tijdens kweek, wel tijdens rui. Ook weet ik dat tegelijk varkensgras aanbieden, zonder meer aangewezen is.
Voor het precieze hoe en waarom weet je waar je terecht kan.
Hoop dat je hier al wat aan hebt.
lester.lievens@telenet.be




tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-06-23 - 23:46:21 send message to tropic

Beste Heer Lester Lievens,

Ik zou het op prijs stellen moest je openbaar reageren op mijn posts, en me niet met scheldpartijen en verwijten lastig vallen in mijn persoonlijke berichten.
Alvast bedankt, ik hou niet zo van dat achterbakse.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-06-24 - 00:06:16 send message to tonnl

Hier idem, ik heb geen behoefte aan mails van je!


Fam. LIEVENS
Geroyeerd
Posts :24

Geroyeerd
2007-06-24 - 01:03:16 send message to Fam. LIEVENS

Begrijpelijk dat wie niet krijgt wat hij vraagt, publiekelijk op ontstemde toon reageert. Het is niet anders. Van achter het klavier gaat makkelijk.

Vragen over voeding op fatsoenlijke manier gesteld kunnen wel-
de rest laat ik voor de verantwoordelijkheid van de schrijvers.

Morgen een bezoekje aan Holvoet -dus nu vlug naar bed.
Nog een fijn weekend.
lester.lievens@telenet.be




tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-06-24 - 13:03:44 send message to tropic

Typische reaktie van je Lester. Veel poeha en niks zeggen. Ik begrijp echt je antwoord niet.
"Wie niet krijgt wat hij vraagt"??????? ik hoef van jou helemaal niets (zelfs je mails zijn ongewenst) en iets aan je vragen zal ik zeker niet, dus vanwaar dit antwoord??
Ik heb wel het lef van publiekelijk te zeggen wat ik van je denk, en niet op een geniepige manier in persoonlijke mails. Dat is gewoon alles wat ik kwijtwil, niets meer en niets minder.
Dat je gewoon op forums allerlei zit om REKLAME te maken is intussen niet alleen door mij geweten. Dat je op de meeste plaatsen (om niet te zeggen overal) na een tijdje genegeerd of weggejaagd wordt,is ook geen uitvinding van mij, maar een vaststelling die onderbouwd is en die velen met mij kunnen beamen.happy :)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-06-24 - 22:04:03 send message to chrislaevers

Ik heb twee bloem-zaad schermpjes aangeboden maar er was geen voldoeninggevende interesse : de groenvinkenjongen hebben er effe aan gezeten maar het ook weer uitgespuwd. Wat een verschil wanneer ik koolzaadbloemenstengels die langs de draad groeien door de draad steek...dan zijn de kanaries en de groenvinken gretig van de partij.
De zaad en bloempjes van de lava smaken scherp en de smaak blijft hangen. Ik denk dat dit geen geschikt voedsel is voor de vogels in mijn volière. Ik heb de twee schermpjes weggenomen na een tiental minuten en ga dit niet meer doen.
Christine.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-06-24 - 23:15:48 send message to tonnl

Dat weten we dan ook, niet lekker kennelijk.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-06-25 - 03:48:35 send message to zebraonline

Ik heb compassie met het vogelwereldje want iedereen die er een andere mening op na houd wordt eruit geschopt enkel degenen die jaknikken en meedoen met de rest zijn welkom...maar mensen met een betere kennis die zich niet bezig houden met winst of faam tellen niet mee ondanks het feit dat ze een grote aanwinst kunnen zijn...komt er nog eens bij dat de meeste intelligente mensen slechte zijn in communicatie(is eigenlijk niet zo want de rest is gewoon te dom om het te begrijpen) dan is het hek helemaal van de dam...
Ik moet eigenlijk lachen want ik zit steeds in hetzelfde schuitje en ken een heleboel mensen met hetzelfde...maar weet je..elke dag moeten wij lachen als we kijken naar het nieuws,de krant opneslaan of de pc aanzetten want elke dag opnieuw faalt de mensheid in het gros van zijn doen...doe zo verder meerderheid...leve de democratie!!!(hmmm kapitalistisch communisme maar ze beseffen het niet)



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 116 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede