Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grasparkieten kweken? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-05-25 - 07:49:07

Beste medevogelaars,

Het is weer een discussie, hé?
Bart vroeg enkel: "kan ik dan mijn voer terugverdienen"

Ik lees nergens dat hij er rijk van wil worden! Toch?
Niet meer dan een reëele vraag, overdreven reactie.

Mijn bescheiden mening. Waarom verkoopt men zijn nakweek uberhaupt en geeft ze niet gewoon gratis weg?
Om: "mijn voer terug te verdienen". Oke.

wink ;) Peter


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-25 - 09:59:21

Ik betaal zelf ook altijd de hoofdprijs voor een vogel, dan ga ik mijn vogels niet gratis weggeven .
Met het geld dat ik voor mijn vogels krijg koop ik weer voer of nieuwe vogels, winst maken, nee .


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-05-25 - 10:21:33

Ja Bart, je kunt daarmee je voer wel terugverdienen.

Een aantal jaren geleden heeft mijn zoontje (toen 8jr.) dat bewezen. Hij begon met 6 (gekregen) parkieten in een voliere vol nestkasten. Na het eerste jaar waren dat er ca. 20. Dit leek mij gezien de grootte van de voliere wel het maximum, dus in de jaren erna werden steeds alle jonge vogels verkocht of weggegeven. Daarvan kon ruimschoots het voer worden betaald. happy :)

Maar:
na een aantal jaren heeft hij alles verkocht, want hij vond vogels houden niets meer aan! sad :(


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-25 - 15:03:36

het was sarkastische bedoelt happy :)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-05-25 - 16:02:34

Niemand in mijn gezin weet hoeveel ik per maand spendeer aan de vogels en dat moet absoluut zo blijven. Ik verkondig alleen hoeveel ik gekregen heb voor verkoop van jonge vogels (peanuts). Ooit ga ik de vraag toch krijgen maar voorlopig niet.
Wat ik erg vind is dat ik meestal niet weet bij wie de vogels terecht komen. Daarom streef ik naar het kweken van moeilijk te kweken vogels zodat ik bij verkoop bepaalde criteria qua huisvesting kan laten gelden. Uit de kosten komen van de volière... dat zie ik vooralsnog niet mogelijk. Ik lig er ook niet wakker van.
Bij aanvang (2005) dacht ik een goedkope hobby te zijn begonnen... niet dus want als je gebeten bent is er geen houden meer aan.
Gelukkig heb ik geen richting boekhouden gevolgd.
Christine.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-25 - 16:23:39

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

ik heb nog nooit geld uit het huishouden gebruikt ik krijg geld voor mij verjaardag en de opbrengst van de verkoop van de vogels en daar koop ik andere vogels voor en het voer enz en ik kweek ook maar tussen haakjes valkparkieten en grasparkieten en turken en een stelletje japanse meeuwtjes maar nee rijk worden dat word je niet hoor parkieten peter dat was sarkastische bedoeld en hij heeft antwoord gehad maar wat me opvalt iedereen geeft antwoord maar bart zie je niet meer gr piet



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede