Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vraag prijs van tropen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Vraag prijs van tropen.
maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-05-07 - 17:28:42 send message to maikeltje

Wat is de vraagprijs voor een edelzanger man.
Wat is de vraagrprijs voor een edelzanger pop.
Wat is de vraagprijs voor een mozambigie sijs man.
Wat is de vraagrprijs voor een mozabigue sijs pop.
En wat is de vraagprijs voor een koppel vuurvinkjes.
Laat het aub horen.


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-05-07 - 19:30:59 send message to bartjan

die prijzen zijn zo verschillend de laatste tijd,ik durf het niet meer te zeggen,laatst zag ik een koppel mozambique sijzen voor 120 euro staan en gister vroeg er weer iemand 60 euro voor


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-08 - 13:57:52 send message to tonnl

Wat gevraagd wordt is niet altijd hetzelfde als waarvoor ze verkocht worden... maar toch.

edelzanger man 40 euro.
edelzanger pop 40 euro.
mozambiguesijs man 30 tot 35 euro.
mozabiguesijs pop 30 tot 35 euro.
koppel vuurvinkjes 125 euro, de pop alleen kost meestal al rond de 80.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-05-08 - 15:27:31 send message to maikeltje

Pff die vuurvinkjes hadt ik niet verwacht mijn vriend verkocht ze vorig jaar voor 15 euro en ik heb ze heleaas niet gekocht en die hadt ze gekocht voor 45 euro in een dierenspeciaal zaak.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-05-09 - 10:16:46 send message to maikeltje

Nog iemand een tip.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-05-09 - 16:12:27 send message to cocobar

Men vraagt soms inderdaad meer, maar de verkoopsprijzen zullen wel van die orde zijn.
Alleen worden de vuurvinken niet verward met tijgervinken? Ik dacht 50à60euro/koppel, maar echt op bedragen kan je op dit ogenblik niet voortgaan.
Ruilhandel is de boodschap voort ogenblik razz :p


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-05-09 - 17:41:39 send message to markjansen

De prijzen die tonnl aangeeft zijn zo'n beetje de prijzen die je er nu voor moet betalen. De mozambiquesijzen zijn nog wel redelijk aan te komen, de edelzangers worden moeilijker, en de vuurvinkjes, bijna niet meer te vinden sad :(


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-10 - 16:06:01 send message to theelepeltje

ik ben zelf op zoek naar vuurvinken en tijgervinken. deze vogeltjes zijn amper te vinden. het meeste aanbod zijn mannetjes, als er eens een vrouwtje bijzit zijn deze belachelijk duur. normale prijzen vind ik zo'n 10 euro per stuk, voor alle bovengenoemde vogels.


salvadori
Website Member
Posts :38

Website Member
2007-05-10 - 18:23:03 send message to salvadori

Als theelepeltje 10 euro per stuk normaal vind,
vraag ik mij af wanneer hij voor het laatst daarnaar geinformeerd heeft.Volgens mij waren
ze ten tijde van de import voor een particulier
al duurder.Nu er nooit meer 1 veer geimporteerd
zal worden is het logisch dat ze duurder worden,net zo als het logisch is dat de soorten,
die nu en straks geregeld gekweekt worden weer in prijs zullen dalenhappy :).marktwerking heet dat.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-10 - 19:31:30 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

uh ja 6 jaar geleden ofzo. iets duurder kan ook wel, maar heus niet veel meer.
zoals je zegt wordt er niet meer geimporteerd maar lang niet alle soorten stijgen zo sterk in prijs. tis natuurlijk wel de martkwerking maar het blijft bizar want er zijn een hoop vogels waarvan de prijzen gewoon gelijk zijn gebleven sinds de import is verboden. dat jij het nou normaal vind dat sinds het importverbod je 8 keer meer betaald voor een vogel wil niet zeggen dat ik daar aan mee werk. de vogel is precies hetzelfde gebleven, geen kwaliteitsverschil tov enkele jaren geleden.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-05-10 - 19:47:25 send message to cocobar

10 euro/stuk (voor de meeste van mijn afrikaantjes betaalde ik zelfs 5 max 7,5/stuk) waren eigenlijk geen normale prijzen. Er werden amper inspanningen gedaan om ermee te kweken en ze werden haast als wegwerpartikelen beschouwd.

Op dit moment is de nood (lees vraag) het hoogst en dan heb je van die woekerprijzen. Dat zal wel verbeteren, maar men zal in het vervolg wel een deftige prijs kunnen vragen voor de inspanningen...


salvadori
Website Member
Posts :38

Website Member
2007-05-10 - 20:38:38 send message to salvadori

Welke vogeltjes zijn in prijs nagenoeg gelijk
gebleven? Australische prachtvinken? Maar die
worden al vele tientallen jaren bij duizenden
gekweekt en zijn nauwelijks nog te slijten.,of heb je het wel over afrikaantjes en aziaten?
Afrikaantjes blijven afrikaantjes, wat moet ik mij voorstellen bij het woord kwaliteitsverbetering?


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2007-05-10 - 20:47:37 send message to Frankies

Dat theelepeltje vind dat deze vogels nog steeds maar 10 Euro waard zijn voor haar, is natuurlijk haar volste recht, maar dat is nu eenmaal niet realistisch. Vraag en aanbod zullen de prijs bepalen.
Voor Vuurvinken en Tijgervinken is de vraag momenteel veel hoger dan het aanbod dus zal de prijs stijgen, ook al stijgt de kwaliteit niet.
Het werkt ook andersom : een 10-tal jaren terug betaalde je voor vb. gele halsbandparkiet nog +/- 100 Euro, nu kan je ze makkelijk voor 30 Euro kopen.
Ivm de afrikaantjes geloof ik wel dat de kwaliteit zal stijgen aangezien de acclimatisatie niet meer hoeft te gebeuren; de dieren zijn gewend aan gevangenschap, voeding, ....


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-10 - 21:31:24 send message to ROCIO

theelepel zal nog lang moeten zoeken naar vuuer en tijger vinken denk zelf dat ze deze nooit meer zal krijgen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-10 - 22:38:19 send message to tonnl

Onder de 100 euro zal het niet lukken voor een koppel, maar inderdaad, gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
Zelfs voor goudbuikjes wordt nu al 70 pp geboden.


G de Beer
Website Member
Posts :14

Website Member
2007-05-10 - 23:12:37 send message to G de Beer

laatst had ik een Mozambiquesijs te koop, wist zelf niet wat hij waard was...heb hem verkocht voor 55 euro maar er was ook 65 geboden.
Een vuurvinkpop heb ik 2 mnd geleden voor 22,50 euro verkocht terwijl er hogere biedingen kwamen
Ik heb besloten om niets meer te verkopen en alleen nog te ruilen.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede