ik heb zelf zwartkopcaique met vier jongen en de buren hebben nog niet geklacht over het geluid maar het valt ook wel mee ze maken niet de hele dag lawaai het zijn echt mooie vogels
Heb nu 30 jaar deze mooie papegaaitjes zou ze niet graag missen, mijn koppel witbuik zit op dit moment nog bij een vriend wegens een verhuizing zodra de nieuwe voliere klaar is komen ze weer hier heen en geluid ja vergelekun met de kaketoe soorten die wij hadden (sorri Henk)vallen ze in het niet
Leuk om te lezen . Ik zou nameljk als ik een rustig koppel zou vinden ook een koppel caiques aanschaffen. Vind het namelijk zeer leuke vogels. Dus als je een rustig koppel weet , dan houd ik me aanbevolen. Dit geld natuurlijk ook voor anderen.
Mijn koppel caiques hebben eerst in de buitenren
gezeten het is een genot om ze bezig te zien maar
het geluid wat ze daar bij maken was erg storend voor de buurt . Nu zitten ze binnen in mijn vogel-verblijf en kweek ik al twee jaar met sucses .Wel zorgen voor voldoende afleiding met
touwen -wilgenhout enz...want ze zijn super-actief !!!Groeten Jan
ik heb na het overlijden van mijn zwager een tijd lang de papegaaien van mijn schoonzus verzorgt.
hierbij zat ook een koppel zwartkop caiqeus met vaste voetring.
ik vind het hele mooie vogels maar wat een akelig geluid maken die zeg.
ze krijsen niet ze gillen gewoon.
nu ben ik wel wat gewent met mijn edels en amazone,s maar zo erg als die caiqeus ben ik nog niet tegen gekomen.
maar om te zien zijn ze gewoon schitterend.
mooier dan menige grote papegaai.
Zelf vind ik ze ook erg mooi
Ach, misschien in de toekomst, wie weet.
Donderdag ga ik voor 2 koppels bonte boeren, 1 hok laat ik dus voorlopig nog even leeg.
Waarschijnlijk komen daar dan later meyertjes in
De Caiques blijven dus nog even op mijn verlanglijstje staan
Wat dennis zegt klopt ik heb een koppel en die zijn heel rustig tot ze beginnen te kweken. dan is de man agresief en de pop heel nerveus. dit gaat door tot 2 mnd na de kweek en daarna zijn ze waar speels en rustig. ze zit nu op eieren en is dus weer heel erg springerig en de man hangt in de gaas te schreeuwen dat is het met die vogels. maar wel heel gaaf is het spelen van ze.
groetjes egon