Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zijn caiques luidruchtig? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Zijn caiques luidruchtig?
mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-05-04 - 10:18:14 send message to mootje

Hoi,

Zoals ik in een eerder topic al aangaf, was ik bezig met hokken te maken voor een koppel grijzen, en bonte boeren.
Nu heb ik nog een ruimte over voor een koppel van het 1 en ander, en zit te twijvelen tussen meyertjes, en zwartkop caiques.
Ik vind ze beiden erg leuk, maar heb een lichte voorkeur voor de caiques.
Mijn man is echter niet zo'n vogelfreak als ik en wil geen kabaalmakers.
Zover ik weet valt het allemaal wel mee, maar ik heb ze nog niet eerder gehad, dus kan er ook nog niet echt over meepraten.
Ik zag al dat er hier meerdere kwekers/houders aanwezig zijn, dus hoop ik natuurlijk dat jullie mij misschien wat meer hier over kunnen vertellen.
Andere info over de caiques is ook welkom, met name de huisvesting, en winterhardheid (bijverwarmen?), want ik kom weer overal verschillende info tegen.

Alvast bedankt!

Groetjes Monica.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-05-04 - 12:23:01 send message to johanblok

Naar mijn ervaring tjlipen (vooral hogere geluiden) ze toch flink vaker en doordringender dan bonte boeren of meyers, anderzijds is het zeker weer minder dan alle (of in ieder geval de meeste) amazones. Maar het hangt ook wel van het karakter van de individuen en het koppel af of je ze vaak hoort.


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-05-04 - 13:15:04 send message to mootje

Dank je Johanhappy :)

Ik denk dat ik dan toch voor de meyertjes ga, ik zal maar net wel een luidruchtig stelletje hebbenwink ;)

Groetjes Monica.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-05-04 - 15:39:11 send message to Pionara.nl

Een caique is een soort maradonna. typisch zuidamerikaans driftkikkertje.laugh :D Maar zoooo leuk.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-04 - 16:40:31 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Monica

Ik zou ze ook graag willen. Vreselijk leuke vogels. Maar ben tot nu toe geen koppel tegengekomen wat niet een gigantisch geluid produceerde. En ik ben van de kaketoes wel wat gewend. Er zijn kwekers die beweren dat ze ze nauwelijks horen, maar nogmaals ik ben ze niet tegen gekomen. Is er nu iemand die zegt ik weet een rustig koppel wat je nauwelijks hoort, dan houd ik me meer dan aanbevolen om dat koppel over te nemen.


Henk


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-05-04 - 16:52:08 send message to Pionara.nl

Mooi verschil in ervaring en beleving.
Ik heb juist de kaketoes weggedaan vanwege het lawaai en vind het geluid van de caique wel weer meevallen.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-04 - 19:16:40 send message to mijnkaketoes.nl

Bas

Als je een rustig koppel voor me weet???

Henk


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-05-04 - 19:42:21 send message to Pionara.nl

Henk, Als ik wat hoor (of juist niet,indeze) dan geef ik het door.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-04 - 20:11:07 send message to mijnkaketoes.nl

Dank je happy :)wink ;)


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-05-04 - 20:16:26 send message to mootje

Bedankt allemaalhappy :)!

Ik houd het lekker bij de meyertjes dan, maar ik vind de caiques toch wel heel erg leuk hoor.
Tja, ik woon in een nieuwbouw, rijtjeswoning, en heb dus al een koppel geelwangen, en maracana's weg moeten doen vanwege het geluid.
En die konden er ook wat meelaugh :D!
Zelf zit ik er niet zo mee, maarja, mijn omgeving dus wel.
Daarom dus grijzen, bb'tjes ed., vind ik overigens ook erg leuk hoor (maar ik vind bijna alles wel leuklaugh :D).

Groetjes Monica.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-05-04 - 20:17:00 send message to molineti

Ik heb enkele paren caiques en vindt het geluid gemiddeld vergelijkbaar met b.v roseekakatoes.

Alleen ze maken wat frequenter geluid dan de meeste kakatoes over de dag genomen,bedoel ik dan.

een voordeel is dan wel weer dat hun dag niet zolang is:ze gaan vroeg naar bed en staan laat oplaugh :D


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2007-05-04 - 22:06:40 send message to Patrick

Ik heb ook diversen caique,s en moet zeggen dat
ik er meer hinder van heb dan b.v. de edelpapagaaien vooral tegen de voedertijd.Aangezien de amazone,s nu in broedstemming zijn valt al het geluid van de overige vogels geheel niet meer op.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-04 - 23:30:44 send message to mijnkaketoes.nl

Ik heb de afgelopen maanden heel veel mensen gemail die ze verkochten met de vraag waarom ze weg moesten. Meestal was het antwoord "veel te luidruchtig" heb ik nu gewoon pech gehad??/


Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-05-04 - 23:52:05 send message to molineti

Alle parkieten maken geluid en de meeste papagaaien nog meer.

Volgens Mij kunnen bijna alle kromsnavels wat geluid betreft in een ,,woonwijk,, een probleem veroorzaken.

Belangrijke afweging is dan ook:hoe zijn de buren,hoe ga ik ze huisvesten en welke soorten ,,kan,, ik huisvesten,dit is vaak anders dan wat men wil huisvesten.

Als ik in een ,,woonwijk,, zou wonen zou ik kiezen voor:afrikaanse papagaaien,minder luidruchtige parkieten of rechte snavelshappy :)

Maar ik heb makkelijk kletsen: ik vindt alles mooihappy :)

Groeten rene


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-05-05 - 00:01:06 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je een koppel caiques neemt dan zal het nog wel mee vallen. het geluid wat ze echter maken is wel krijsen. een meyer papegaai fluit meer dit kan hij echter wel hard. ik woon zelf in een woonwijk en heb caiques maar ik heb ze binnen zitten en ik zou ze niet buiten zetten.
als je wat tolerante buren hebt zal een koppel wel gaan maar ze kunnne een keeltje opzetten. het is wel zonde om ze te moeten verkopen omdat ze toch te veel lawaai maken dus denk ik dat meyers dan beter zijn. echter deze maken ook geluid.
groetjes egon


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-05-06 - 12:54:04 send message to mootje

Tja, op 1 buur na, zijn mijn buren zeer tolerant!
Die ene, is echt zo'n control freak, die achter de geraniums zit, en niet in een rijtjeswoning thuishoort.
Bemoeit zich echt overal mee, en klaagt zich scheel bij de woningbouw over iedereen, die hem dus echt niet meer serieus neemt.
Zelf zit ik dan in de bewonerscommissie, moest hij er natuurlijk ook bij.
Heeft ie 2 weken volgehouden, en toen werd ie eruit gezet i.v.m. zijn opdringerige bemoeienislaugh :D.
Maarja, mijn man houd helemaal niet zo van vogels (bij ons zijn de rollen omgekeerdlaugh :D), en die vind het heus niet erg dat ie wat hoort, maar geen gekrijs, en daar is ie heel duidelijk in.
Terwijl hij het zelf niet zo op vogels heeft, zet ie toch maar de mooiste hokken voor me neer, zo handig als hij is.
Dat heeft ie toch allemaal maar voor mij over, dus houd ik absoluut ook rekening met de dingen waar hij dan wel moeite mee heeft, ook al vind ik iets nog zo leuk.
En ik vind dus alles met veren wel erg leuk, loop heel mijn leven al met vogels te slepenlaugh :D.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 165 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede