Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Te belachelijk voor woorden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Te belachelijk voor woorden
jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-05-03 - 09:55:45 send message to jandewit1969

2-2 kweekstellen Grijze roodstaarten € 1450,00
per koppel. (elk jaar jongen.

Dit is een advertentie op vogelarena de prijzen rijzen niet meer de pan uit maar ze schieten er uit belachelijk!!!!!!!!!!!!!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-05-03 - 10:28:06 send message to rupicola

de belangrijkste en uiteindelijk bepalende factor voor wat betreft het instand houden van dergelijke prijzen .....

is altijd de koper!



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-03 - 10:51:20 send message to mijnkaketoes.nl

Dus niet kopen zou ik zeggen.
Echter ik zou het er voor over hebben als er ook bij jezelf jongen geboren zouden worden en die garantie heb je echt niet hoor.

Henk


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2007-05-03 - 10:59:57 send message to swanny

Tja, een kwestie van vraag en aanbod.
Als je iets wilt hebben waar veel vraag naar is of zeldzaam kost dat geld. Je kunt wel vasthouden aan de oude gedachte van goedkope prijzen, maar de praktijk is anders geworden en dat zal voorlopig niet meer veranderen. Kijk wat de prijs betreft naar landen om ons heen waar al jaren geen wildvang meer geimporteerd was. Daar liggen de prijzen nog hoger dan bij ons. komt bij dat hun al jaren nakweek (handopfok, of baby's) importeerden vanuit ons land. Dat werkte daar prijsverlagend. Nu die toestroom langzaam gaat wegvallen zullen ook daar de prijzen nog wel stijgen en dus bij ons ook nog meer. Kortom ze zullen nog veel duurder gaan worden. Zeker omdat iedereen nu nog probeert te pakken te krijgen wat hij zoekt, wetende dat ze er nu nog zijn en dat het straks heel moeilijk en duurder wordt om eraan te komen.
Kan er "makkelijk" gezegd worden dat de koper de prijs bepaald, maar aan de andere kant wie wil er naar een lege kooi kijken, of naar een soort waar je hart eigenlijk niet naar uitgaat maar die je gekocht hebt vanwege de lage prijs?
MvG


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-05-03 - 12:00:53 send message to rupicola

de vogelhouderij is van oudsher een hobby voor alle lagen van de bevolking.
Je kunt het zo duur maken als je wilt en je kunt ook op een relatief goedkope manier met de hobby bezig zijn.

Wanneer de prijzen buitensporig hoog worden, wordt het 'afzetgebied' evenredig aanzienlijk kleiner.

Zoals met zoveel zaken het geval is zal ook hier sprake zijn (worden) van een golfcurve. Nu stijgen de prijzen, over een tijdje zakken ze weer.

Neemt niet weg dat de importstop momenteel op grote schaal wordt uitgebuit.
De koper bepaald of hij/zij daarin meegaat.

Opmerkelijk is in ieder geval dat de laatste jaren vrij veel negatieve pieken met betrekking tot vogelhobby voorkomen.

Telkens na zo'n negatieve golf volgen er opvallend meer advertenties 'wegens beeindiging hobby te koop aangeboden' dan normaalgesproken het geval is.

Ik krijg sterk de indruk dat er momenteel ook weer vrij veel mensen ophouden met het houden van vogels.
In combinatie met de vergrijzing lijkt me dit geen goede ontwikkeling.





gezienus
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-05-03 - 12:23:59 send message to gezienus

Sprak laatst ook een kweker die vanwege de ongelofelijke prijzen die er tegenwoordig voor parkieten/papegaaien en de mentaliteit van(een aantal)``kwekers/handelaren`` besloot te stoppen met de hobby.
Jammer wanneer iemand er om deze redenen mee stopt.


rikman
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-05-03 - 12:32:38 send message to rikman

€ 1450,- voor een koppel grijzen, waarbij nog uitgevlogen jongen bijzitten, is een dikke prijs, maar je hebt wel bewijs dat ze het kunnen.
Het is natuurlijk nog maar de vraag of dit ook bij jou gaat lukken, maar dit risoco zou ik wel durven nemen. Maar ik verwacht dat bij de koppels ,die hier worden aangeboden, op dit moment geen uitgevlogen jongen aanwezig zullen zijn...


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-05-03 - 13:08:17 send message to dooren

Je hebt geen enkele garantie dat ze het bij jouw wel doen, vaak kan een verandering ervoor zorgen dat ze bij jouw in de voliere stoppen.

Ik heb veel bestaande koppels gekocht bij liefhebbers die stopte, echter ik denk dat slechts een kleine 50% broed.
Gert


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-05-03 - 13:29:27 send message to rupicola

Bijkomend nadeel van buitensporig oplopende prijzen is ook dat er een evenredige toename plaats vind van lieden met minder goede bedoelingen.

M.a.w. de wijze waarop en mate waarin beveiligingsmaatregelen zijn genomen wordt op deze wijze een grote (eerste) prioriteit.

E.e.a. knabbelt toch wel een beetje aan de charme van deze overigens fantastische en gevariëerde hobby!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-05-03 - 13:49:18 send message to Karel

quote
Ik heb veel bestaande koppels gekocht bij liefhebbers die stopte, echter ik denk dat slechts een kleine 50% broed.



Zo is dat, Gert. Ik heb daarentegen wel koppels overgenomen (voor weinig geld) die het "niet wilden doen", maar bij mij dan soms toch wel.

Soms moet je een beetje geluk hebben maar in ieder geval nooit gek laten maken.
Slecht voor je hart.wink ;)


rikman
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-05-03 - 15:08:23 send message to rikman

Karel en Gert, ik weet wel dat het geen garantie is voor verdere kweek, maar ik bedoel alleen te zeggen dat je als je een bewezen koppel koopt, je aan kunt nemen dat het koppel, op dat moment, fysiek in orde is. Of het koppel na omzetting bij jou ook zal overgaan tot kweken, zal idd moeten blijken maar de basis is goed. Maar ik bedoelde in mijn bericht aan te geven dat je er verstandig aan doet om te kopen als er nog jongen bij zitten, dan je te laten verleiden door kreten als "Kweekstel te koop, elk jaar jongen"!!


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-03 - 16:52:05 send message to ROCIO

Daar tegen over staan er ook altijk lieden die je voor weinig even van je succes willen afhelpen dus in plaats je frustratie hier af te reageren Jan kan je natuurlijk ook gewoon verder zoeken, mens erger je niet heet dat.PS heb zelf ook wel eens de hooft prijs betaald maar nooit geen spijt gehad de vogels stonden me gewoon aan

Rocio


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2007-05-03 - 19:08:23 send message to basbr_94

1450 euro shocked 8Oshocked 8O daar heb je een dik koppel kaketoes voor , bij de advertentie stonden ook nog goffinies te koop d8 ik die waren maar 50 euro meer as de grijzen shocked 8O nou mensen ik vind het een beetjuh belachelijk worden deze prijzen ... niet dan ?


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-03 - 21:10:02 send message to ROCIO

en hoe zien de Goff er dan uit??


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-05-03 - 22:15:56 send message to dooren

Hmm wit i.p.v. grijs wink ;) (in grote lijnen dan)

Doe mij maar een lori, veel goedkoper en veel meer kleuren en minder herrie, hahaha.
Gert


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-05-03 - 22:34:50 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Over belachelijke prijzen gesprokenshocked 8O

Op marktplaats staat sinds een week een paar(??)molinetiespreeuwen te koop (nog oude import) er is een paar keer op geboden,waarvan de laatste keer volgens mij door een handelaar:Maar liefst 350 euro.

Toch blijven ze maar te koop staanshocked 8Oshocked 8O

Zulke praktijken doen Mij direct denken aan: dat er afspraken gemaakt worden tussen ,,liefhebbers,,/handelaren om de prijs op te drijven middels biedingen om de onwetende liefhebber te doen geloven dat dat de waarde is en die te laten kopen.

Het zou Mij niet verbazen dat:

als ik onverwante gesexte nakweek vogels op dezelfde site zou zetten er niet zulke bedragen geboden zouden worden.wink ;)

Groeten Rene

P.S Om te kopen en verkopen moet Je met tweeen zijn,dus laat Je niet gek maken!!!



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede