Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > groenvinkenjong met hangende vleugel. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : groenvinkenjong met hangende vleugel.
chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-04-30 - 20:15:08 send message to chrislaevers

Eén van mijn groenvinkenjongen 23 dagen oud heeft sinds vijf dagen een hangende (gebroken?) vleugel. Hij zit op de grond en in de lage struiken en wordt nog steeds gevoederd (30 april).
Wat kan ik doen om deze vogel te helpen? Dient de vleugel gespalkt te worden (uit de volière meenemen naar de veearts op risico dat hij bij terugplaatsing in de volière niet meer gevoederd wordt)) of kan de vleugel zichzelf herstellen. Wanneer hij gevoederd wordt trillen beide vleugels. Heeft iemand hier ervaringen in opgedaan?
Bedankt bij voorbaat.
.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-30 - 20:34:19 send message to Zjurre

Kan de vogel nog wel vliegen? Dat schudden met de vleugels is heel normaal, dat doen erg veel jonge vogels wanneer zij door hun ouders gevoerd worden (waarschijnlijk een soort trigger). Je kunt er mee naar een dierenarts gaan, die zal hem waarschijnlijk spalken. En ik denk dat 'ie nog wel gewoon gevoederd wordt als 'ie teruggeplaatst wordt hoor! Echter, je kunt hem ook zelf spalken!
quote
Een gebroken vleugel kun je het best stabiliseren met een stuk stevig karton ter grootte van de vleugel, aan te brengen onder de vleugel. De vleugel en kartonnen spalk moeten vervolgens met verbandgaas omwonden en vastgezet worden. Zorg ervoor dat er geen plakband op het verenkleed komt! Het doel van het stabiliseren, is te voorkomen dat de vogel met de vleugel kan gaan slaan. Hierdoor beschadigt de breuk nog verder en wordt deze moeilijker te behandelen.

(bron: http://www.vrczundert.nl/?NODE=1179 vogelopvang, Zundert).
Maar als je bang bent dat het niet gaat lukken, dan gewoon naar de dierenarts! Succes en ik hoor graag hoe het afloopt,

Zjurre



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede