Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met Zonparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2007-05-09 - 19:25:38 send message to djenco

Moeilijke vraag???? wink ;)razz :p


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-05-09 - 19:46:17 send message to molineti

In de herfst en winter voer ik geen kiemzaad,en geef ik ze maar enkele keren in de week eivoer.

vanaf eind januari ga ik kiemvoer geven ,en het aantal keren in de week langzaam aan verhogen.
dit doe ik ook met het eivoer(ik meng eivoer met het kiemzaad)

Fruit zie ik er los van dat voer ik over het hele jaar door gelijk.

Ook voer ik in het voorjaar veel paardebloemen en andere onkruiden om te stimuleren.

Het hele jaar het zelfde voeren lijkt mij inieder geval niet goed,maar misschien denken andere hier anders overhappy :)

Groeten Rene

P.S Is ara mengeling niet veel te vet voor zonparkieten?


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-05-09 - 20:10:14 send message to noel

hoi
ik voer heel het jaar hetzelfde en geef ze het hele jaar voldoende eivoer. en af en toe fruit ,.
van de 10 koppels hebben er nu 4 koppels jongen en vier koppels zitten op eieren , 2 koppels zijn nog te jong.

wat is goed en wat is fout


rvdmolen
Website Member
Posts :73

Website Member
2007-05-09 - 20:24:21 send message to rvdmolen

hoi
ik heb een koppel mais parkiet ook een aratinga
ook ik heb soms twee of drie keer onbevrucht eieren en dan zijn ze ineens ook weer een keer
goed bevrucht
misschien is het een aratinga kwaal
maar toch geduld en hopen is een schone zaak


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2007-05-09 - 22:06:30 send message to bottenberg

rvd molen,

bedankt voor je reactie. Wat jij nu zegt hebt ik ooit eens een keer gehoord maar nu wordt het dan toch bevestigd.

succes met de kweek


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2007-05-10 - 14:31:38 send message to kvhooff

>>P.S Is ara mengeling niet veel te vet voor zonparkieten?

Zonparkieten zijn veel actievere als de meeste kromsnavels en verbranden dus veel.



kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2007-05-10 - 14:45:25 send message to kvhooff

>>Wat is dan die trigger?
Mijn beste trigger had ik toen ik van 100% Nutribird weer terug ging naar zaad/eivoer. Binnen 2 weken alles op eieren en bevrucht. (Ps ik het 1,5 jaar nutribird gebruikt en geen jong meer gezien).

Ik denk dat wij onze vogels te veel verwennen. Iedere dag volwaardig voer heb je in de natuur ook niet.
Probeer in februari eens voor te stellen waar een zaadeter als een botvink van leeft... en vergelijk dat eens met het aanbod van de maand mei.

De eiwit-explosie in het voorjaar schijnt de vogels in broedconditie te brengen.

Ook suriname - waar de zonparkiet van daan komt - kent een seizoen van overdaad (tijdens de regebtijd) en een tekort in de overige tijd van het jaar.


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2007-05-14 - 20:26:49 send message to djenco

Voorlopig hou ik het maar even op toeval....

Heb sinds het berichtje van Kees de pellets achterwege gelaten. Voer nu 's middags i.p.v. de pellets, ara-mengeling evt. aangevuld met nog wat fruit.

En wat denk je... Sinds twee dagen heel veel in het blok. En daarvoor helemaal niet (behalve 's nachts natuurlijk).
Ik zal nooit weten of ze het ook hadden gedaan als ik pellets was blijven voeren natuurlijk, maar het is op zijn minst verdacht.....

Laat wel weten hoe het verder gaat.

Groet'n,
Dirk Jan


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2007-06-07 - 20:45:11 send message to bottenberg

Eindelijk is het dan zover... na 2x onbevruchte eieren te hebben gehad ziet het er nu beter uit. Ik vanmiddag gekeken en het 1e ei van de 3e ronde is bevrucht. Ik wil nu toch de opmerking van, rvd molen, kracht bij zetten er kunnen dus meerde rondes onbevruchte eieren zijn en zo ineens bevruchte eieren. Nu nog maar afwachten of ze uit gaan komen, maar er wordt in ieder geval gepaard.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2007-06-08 - 11:30:06 send message to mreyder

Weet niet of het typisch Aratinga's is, maar m'n Peru-aratinga's hadden de 1e keer ook onbevruchte eieren, daarna jongen. Gold ook voor het koppel Weddels van m'n neef, hoewel mijn koppel meteen bevruchte eieren had. M'n azteken hebben al enkele malen onbevruchte eieren gehad, nog geen bevruchtte eieren. M'n kweekkoppel St Thomas heeft enkele jaren onbevrucht gehad, voordat ik er jongen van kreeg. M'n Guyana-Mais had ik al minimaal 6 jaar, nooit eieren gehad, opeens eieren, meteen bevrucht en 3 jongen op stok. Daarna 1 jong, ging me jammer genoeg de kweekman dood, pop heeft het jong alleen groot gebracht, maar kweekman weg Had een jong van de 1e ronde gehouden en onverwant gemaakt, maar toch jammer van de oude man. M'n kweekkoppel zonparkieten heeft enkele jaren jongen gegeven, nu al 2 jaar geen jongen. Ik denk bij dit soort situaties altijd: je hebt met levende dieren te maken, elke vogel is een individu, kweken gaat niet vol-automatisch. en moet ook niet! Er moet spanning blijven, er moeten uitdagingen blijven. Prachtig toch, onze hobby!


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2007-06-27 - 10:45:08 send message to bottenberg

Eindelijk is het dan zover vanochtend lag het 1e jong in het blok de eischaal lag er nog naast. Rare vogels die aratinga's maar wel de mooiste die er zijn. Nu weten we het zeker het komt voor bij aratinga's dat ze meerdere nesten onbevruchte eieren hebben en dan toch bevruchte eieren met uitkomst.

Iedereen bedankt voor de reacties en succes met de kweek.


pelgrim
Website Member
Posts :24

Website Member
2007-07-29 - 20:44:31 send message to pelgrim

Erwin hoe gaat het nu met de zonparkieten?

(verkoopinformatie verwijdert)
Ibe


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-05-22 - 15:47:54 send message to J.ten Wolde

Hey Erwin hoe is het verder vergaan met je zonparkieten?



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede