Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met Zonparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-04-29 - 13:48:47 send message to Dennis Fr.

Hallo

ik heb zelf ook met zonparkieten gekweekt.maar de eieren waren wel altijd bevrucht het koppel had ik zelf samengesteld.ik had wel het nadeel dat de ouders de jongen na 3 weken dode .dus ik heb toen 1 van die jongen met de hand gevoerd en die hebben we gehouden .tenminste me ouders na 2 jaar begon die feller te worden en wouden me ouders hem wegdoen en heb ik hem weer opgehaald laten sexen en het was een popje hier dus ook een tamme man bijgekocht.maar hier schreeuwde ze van smorgens tot savonds .dit koppel heb ik toen aan noel verkocht.en hij vertelde me een tijdje terug dat hij er ook jongen bij heeft gehad inmiddels.


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2007-04-29 - 21:26:01 send message to bottenberg

Dennis bedankt voor de reactie.

volgens mij heb ik over dit koppel al eens het een en ander gelezen op het forum/jou website.



noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-04-30 - 00:26:02 send message to noel

wat wilt u weten


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2007-04-30 - 16:37:51 send message to bottenberg

Komt het bij aratinga's vaker voor dat ze meerdere malen onbevruchte eieren krijgen voordat er bevruchte eieren komen? En moet ik de vogels gewoon hun gang laten gaan?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-04-30 - 19:13:30 send message to johanblok

Ik weet van een koppel maisparkieten dat 1 maal een jong heeft groot gebracht en vervolgens diverse nesten onbevrucht gelegd heeft. Momenteel zitten ze op eieren waarvan tenminste een deel bevrucht lijkt.


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-04-30 - 23:09:03 send message to noel

hoi
interesante vragen maar hoe zit de huisvesting het voer etc zitten ze binnen juiste voeding fruit etc
bij mij komt het ook voor hoor de onbevruchte eieren maar dat zijn dan de eerste x dat ze eieren hebben
heb wel dat ze de jonge niet opvoeden maar dat heb denk ik met rust temaken ,
ik doe niets handopvok alleen natuurbroed
met vrg edwin


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2007-05-01 - 09:18:56 send message to bottenberg

Hoi Noel,

ik doe ook niets met handopfok tenzij het echt niet anders kan maar dan zoek ik iemand die er meer verstand van heeft. Ik voer mijn vogels zaadmengsel voor grote parkieten aangevuld met mix voor papegaaien en pellets. Ze krijgen eivoer en fruit maar niet elke dag. Ze hebben grote binnenkooien van 1,5 x 2 x 0,8 m en ze hebben grote waterschalen waar ze ook vaak in zitten om te baden. De nestblokken zijn met de ingang van het licht af geplaatst.

mvg Erwin


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-05-01 - 09:57:46 send message to noel

bij mij krijgen ze gewoon het ara voer.
met vrg edwin


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2007-05-01 - 18:44:06 send message to basbr_94

mss zijn het wel 2 poppen

als ze gepaard hebben wil nog niks zeggen me roorugge 3x gepaard en nog onbevruchte eieren shocked 8Oangryshocked 8Oangry


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2007-05-02 - 21:30:11 send message to bottenberg

basbr_94 bedankt voor de reactie. De vogels zijn gesext en ze hebben 4 eieren gelegd het maximale voor 1 zonparkiet dus als het 2 poppen waren geweest hadden er vermoedelijk meer eieren gelegen.


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2007-05-04 - 16:31:12 send message to bottenberg

is er nog meer kennis over aratinga's op dit forum en dan zonparkieten in het bijzonder?


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2007-05-05 - 17:32:35 send message to kvhooff

Ik heb nooit geen problemen met zonnen en jendaya's gehad. Alleen ik liet ze zelf de partnerkeus bepalen.
Je koopt gewoon een aantal vogels op. Bijvoorbeeld 3 mannen en 1 pop en je wacht af welke bij elkaar gaan zitten. De andere kun je later weer verkopen.




kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2007-05-05 - 17:37:33 send message to kvhooff

Ps. Je voert toch geen pallets? Want dan krijg je nooit geen jongen! De vogels zien er goed uit, maar het kweken is over. De vogels halen de trigger om te broeden uit veranderend voedselaanbod. De daglengte speelt bij hun geen enkele rol. Geef je pallet dan krijgen ze iedere dag het zelfde voer. De pop kan best broeds worden, maar de hormoonfabriek van de man hoeft dan helemaal niet gelijk te lopen.


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2007-05-07 - 20:37:10 send message to bottenberg

Ze krijgen bij mij een zaadmengsel van grote parkieten zonder zonnebloemp. gemengd met papegaaienvoer. en ongeveer 5% pellets erdoor


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2007-05-07 - 21:24:53 send message to djenco

Beste Kees,

Wat is dan die trigger? Ik voer mijn zonnen een combinatie van pellets (+/- 25%) van het totaal en verder, ara-mengeling, diverse soorten groente en fruit, ei- en kiemvoer en af en toe onkruiden.

Maar dan wel elke dag in principe het zelfde. Wel de ene keer banaan en de andere keer appel of kiwi. 't Is alleen niet zo dat ze eerst een tijd alleen zaad krijgen en dan ineens heel veel fruit o.i.d.
Zou dat beter zijn?

En wat maakt dan dat ze broeds worden....???? Wie het antwoord weet mag het zeggen.

Groet'n,
Dirk Jan




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 105 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede