Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > sexen witte valkparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : sexen witte valkparkieten
hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-04-03 - 21:01:13 send message to hj de graaf

hallo, mijn buurman heb valken puur voor de aardigheid oa geparelde witmaskers wildkleur en sinds twee jaar ook witten ondertussen een stuk of 4.

nu heeft hij de witten wel apart zitten maar er nog nooit jongen bij gehad wel veel eieren in het nest enzovoort

mijn vraag is hoe ken je witte valken sexen is dat alleen mogelijk met behulp van dna?

dit vind de buurman nogal prijzig (is btj eigenwijs) aangezien dit zo rond 13 euro kost en je voor 17 euro een witte valk heb vind hij dat zonde geld

miss zijn er nog andere methodes van sexen als gedrag las in ander topic dat de mannen overdag op nest zitten? is dit betrouwbaar?

mvg HJ de Graaf


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2007-04-03 - 22:44:30 send message to supervalk007

Je kunt het een beetje afleiden aan het gedrag als ze broedrijp zijn, de man zal zich dan veelal laten horen zeker als hij samen zit met poppen. Het feit dat bij valkparkieten de man overdag broed en de pop 's nachts is een bekend verschijnsel en bij al mijn koppels gebeurt dit dan ook.

gr. Martin


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2007-04-04 - 10:45:59 send message to basbr_94

dan heb ik toch andere valkparkieten als jullie laugh :D mijn pop broed zowwel over dag als snachts en de man is er soms overdag uit de man gaat er weer in komt de pop er uit maar ze zitten heel vaak samen in de blok dat van het fluiten d8 ik eerst ook ik heb een lutino pop ( streepen onder de vleugel ) en die roept veel veel veel harder en meer als de man ! ik vind dit dus GEEN betroubare manier ik denk dat seksen toch de beste oplosssing zou zijn maarjah dat moeten jullie dan maar uitmaken als hij het zonde geld vind ik zou het in iedergeval wel laten doen als je wilt kweeken natuurlijk want als je jongen hebt gewoon verkopen heb je zo die centen weer terug wink ;) dat is mijn gedacht
groetjes Bas


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2007-04-05 - 11:08:14 send message to agabird

Uit dit onderwerp zijn enkele reacties verloren gegaan door het vastlopen van de database. Mijn excuses daarvoor.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-04-05 - 12:35:40 send message to lennard

Ik heb zelf 32 valkparkieten en daarbij ook nog een stuk of 6 albino valkparkieten, maar aan het gedrag kan je het al bijna niet merken en bij de albino zijn het bijna alltijd poppen en als je een man hebt moet je daar zuinig op zijn. Dat de pop snachts op de eieren zitten en snachts de man daar merk ik niks van, bij mij zitten ook poppen overdag en ook mannen en soms ook samen dus daar geloof ik niet zo in. Als je het echt wilt weten laat ze dan gewoon seksen, het kost wel een paar duiten, maar dan heb je wel zkkrheid en wat als je nou met 4 poppen zit? dan broed je nooit niks. En je kan beter tegen albino een witmasker zetten want dan blijft het ras sterk.

Met vriendelijke groeten,

Lennardhappy :)


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-04-07 - 10:07:10 send message to Blauwe bergen

Ik maak het jullie ms gemakkelijk, als je geen albinos hebt en je kweekt ineens albino valken dan zijn dit altijd poppen,geslachtsgebonden vererving


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-04-09 - 09:19:55 send message to hj de graaf

had het erg druk me school en werk maar goed ben er nu weer!


mense bedaknt voor de reacties ! ben zelf geen parkieten man meer van de kanaries en europese cultuur maar me buurman wil dus witte kweken heb nu dan vijf witte bij elkaar in grote voliere

maar als ik het goed begrijp heb je in verhouding veel meer witte poppen ?dus dat van vijf witte valken eieren heeft is niet zo gek

en me buurman heb ook een witmasker moet je die ook sexen om te weten wat het is? of kan je het daar wel aan zien?

en het is een geslachtgebonden vererving dus als hij een witmasker man op een albino pop zet zijn alle witten dus automatisch een pop?

mvg HJ de Graaf (parkieten leek)


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-04-09 - 12:23:58 send message to Blauwe bergen

nee, helaas. de man moet split voor albino zijnn en de pop albino, dan krijg je albino mannen en poppen,is de man split voor albino en de pop geen albino dan krijg je albino poppen . is de man niet split voor albino en de pop albino , dan krijg je mannen die split zijn voor albino


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-04-09 - 17:22:55 send message to lennard

ik zou eerst kweken met een paar koppels witmasker x albino en waarbij de man niet split is, dan kweek je eerst mannen die er split voor zijn en later, nieuwe albino poppen ergens halen en die mannen daartegen zetten, dan krijg je albino jongenhappy :)

Groetjes,

Lennard



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede