Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > CITES-ringen vs. het "gele formulier" Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : CITES-ringen vs. het "gele formulier"
gboom
Website Member
Posts :67

Website Member
2007-03-29 - 20:53:23 send message to gboom

Bij de verschillende bonden (PS, NBVV) kan men tegenwoordig zgn. CITES pootringen bestellen via speciale aanvraagformulieren. Wat mij echter niet helemaal duidelijk is, is de relatie van deze ringen ten opzichte van het bekende "gele formulier".
Vervangen de speciale ringen het gele formulier en mogen de vogels die geringd zijn met de CITES-ringen zonder verdere papieren verhandeld worden?
Of moeten er nog steeds papieren aangevraagd en meegeleverd worden?
En als vervolg vraag hierop: mogen lijst-1 vogels ook nog met gewone ringen geringd worden (en dan uiteraard papieren aanvragen), of is de CITES-ring de enige toegestane ring?

Ik hoop op reactie, want ik zag vanavond een van mijn jonge "cites-koppels" wel erg innig verstrengeld in/om elkaar zitten en even later in het blok wegkruipen happy :)
Gewone ringen heb ik in huis, speciale CITES-ringen niet; vandaar mijn vraag.

groet, Gerben


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-03-29 - 21:59:25 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De zogenoemde CITES ring is formeel al een jaar of 5/6 de enige toegestane ring voor CITES A/Lijst I soorten. Parkietensocieteit kon deze jaren lang niet leveren en heeft hier ook uiterst karig over geďnformeerd. Bestelde ringen mogen alleen voor de opgegeven soort gebruikt worden.
Deze ring vervangt zeker niet het gele CITES-papier. Beiden zijn vereist om deze vogels legaal in bezit te hebben.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-03-29 - 22:53:10 send message to Pionara.nl




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede