Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken met tamme papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweken met tamme papegaaien
johann
Website Member
Posts :16

Website Member
2007-03-21 - 22:33:27 send message to johann

hallo
ik vroeg mij af, of het nog veel verschil maakt of je nou met tamme papegaaien kweekt of met wildvang papegaaien. zou graag eens iets horen over de ervaring van een ander


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2007-03-21 - 23:49:14 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bij bepaalde topics op dit forum heb ik gelezen dat veel mensen goed kweken met tamme papegaaien.
Zelf geef ik voor het broeden mijn voorkeur aan 'import'. (Bonte Boeren)

Enerzijds is het leuk dat je goed met schuwe vogels kan kweken, anderzijds zie je de vogels nauwelijks tot niet.

Hierdoor ontstaat er bij mij altijd het volgende dilemma:

Is het kweken met vogels mijn hobby, of zijn de vogels zelf mijn hobby?

Klinkt misschien raar, maar het is denk ik een keuze die je moet maken bij het aanschaffen van 'import'. Aan schuwe vogels is zeker in het begin weinig lol te beleven.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2007-03-23 - 10:41:14 send message to mreyder

Ik hou er niet van om met tamme vogels te kweken. Deze vogels hebben over het algemeen alle reserves jegens mensen verloren en als ze broedrijp worden, worden ze agrseeief jegens hun verzorger. Heb bv een handtamme Bonte Boer man, die ontzettend agressief naar mensen toe is als het koppel eieren en/of jongen heeft. Zijn pop is een wildvang, ze was in het begin schichtig, maar heeft de tamheid van de man overgenomen en als je nu in het broedseizoen voert, moet je echt oppassen, want ze duiken met z'n 2en op je hand en beginnen er naar hartelust in te bijten.


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2007-03-23 - 23:50:19 send message to nick vdb

hallo,
kennissen van ons hebben 9 koppel's rose's in wildkl en lutino.Deze zijn allemaal handtam elk jaar hebben ze toch redelijk veel jongen op stok.

idd zijn deze tijdens de kweekperiode enorm agressief naar de verzorger

zelf zou ik nooit met handtamme vogels kweken.
nick


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-03-24 - 03:03:33 send message to Pionara.nl

Jullie vergeten er 1.
Gewone natuurbroed nakweek. Die is niet tam(handopfok) en ook geen wildvang. Mijn ervaring is dat ze niet agressief zijn en ook niet overdreven schuw.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2007-03-24 - 15:46:35 send message to Rik

Hoi Pionara,

Niet echt vergeten hoor. Maar natuurbroed is tegenwoordig zo'n zeldzaamheid in de avicultuur dat ik deze kleine met uitsterven bedreigde groep vogels maar niet heb genoemd. wink ;)


Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2007-03-24 - 16:01:47 send message to Goffi

ik kweek enkeld maar met tamme papegaaien en gaat prima ik koop bijna alles uit de huiskamer vandaan omdat ik absoluut geen schuwe vogels wil hebben die het blok in duiken als ik me schuur in kom en kweken doen ze prima duurd vaak enkeld wat langer voor er wat komt in de begin periode
heb zelfs een koppel grijze in de huiskamer op 2 jongen zitten dus ook tamme papegaaien kweken happy :)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-03-24 - 18:44:10 send message to molineti

quote
Maar natuurbroed is tegenwoordig zo'n zeldzaamheid in de avicultuur dat ik deze kleine met uitsterven bedreigde groep vogels maar niet heb genoemd


Hopelijk gaat dit nu wat veranderenhappy :)

Vele denken nu ,dat de prijzen voor ,,de kweekvogels,,(dus niet de huiskamerbabys)zullen gaan stijgen.

Deze gedachte zal dan voor een enkeling/of vele een reden zijn om voor natuurbroed te gaan.

Persoonlijk geloof ik niet dat er voor de meeste papagaaiensoorten iets hoeft te veranderen door de importstop.

Er zijn er meer als voldoende van vele soorten(de zeldzamere soorten zijn altijd al zeldzaam of ongewild geweest,dus daar veranderd niets in)

De meeste soorten zijn ook redelijk te kweken en hebben een lange levensduur.

Helaas geldt dit niet voor de kleinere exotische vogeltjessad :(

Persoonlijk kweek ik liever met natuurbroed vogels,waarvande meeste ook best ,,tam,,c.q vertrouwd naar de verzorger toe worden.

groeten rene


deef
Website Member
Posts :7

Website Member
2007-04-03 - 19:01:11 send message to deef

Ik heb geen goed ervaring met het kweken met tamme vogels. ik heb een tamme grijze roodstaart pop en geprobeerd deze te koppelen aan een man. ik heb iervoor ruim de tijd genomen om ze aan elkaar te laten wennen, maqar het is nooit wat geworden. En heb dus maar een nieuwe pop gezocht voor de man, de nieuwe pop klikte direct met de man.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naat natuurbroed vogels in plaats van handopfok en wildvang. Mijn natuurboed koppels zij veel rustiger dan wildvang en dat vind ik toch wel erg belangrijk.

mvg

deef



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede