Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wie kan me helpen , vraagje grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : wie kan me helpen , vraagje grijze roodstaart
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-06 - 15:07:30 send message to dun grijzeroodstaart

hallo ik het een vraagje , ik heb zelf een grijze roodstaart pop vast geringd 2002 en handtam .
deze heb ik zelf nog met een paplepel grootgebracht , deze grijze zit nu al zo,n 2 jaar buiten in de voilere , ik heb er al 2 keer een grijze man bij gehad maar zonder succes [ of te weinig geduld voor mij ]

de pop is zeer broeds aan het worden dat merk ik , en ik wil toch proberen om ze te koppelen maar nu weet ik niet wat ik moet doen , ik heb zelf natuurbroed grijze liggen [ kunnen binnenkort uitvliegen heb dit eerder vermeld hier]
maar kan ik gewoon de jongen van mijn eigen bij mijn tamme pop zetten , of ik het beter om op zoek te gaan naar een broedrijpe man ?
want de tamme zit naast het koppel dat nu met jong zit , en de jongen laat ik eerst een tijdje bij de ouders en zo kunnen ze ook wennen aan de tamme pop en andersom , want ze zitten naast mekaar , tenminste kunnen mekaar zien !
wat denken jullie , met een jong van mijn eigen proberen wat wel zo mooi is of een wat oudere man voor mijn tamme popje !

alvast bedankt ...



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-12-06 - 15:24:08 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je zou het ook zo kunnen doen:
je jongen met DNA laten sexen en de pop 1 van de mannen laten kiezen door ze samen in een voliere te doen. Natuurlijk wel goed observeren! Groot nadeel: groot verschil in leeftijd, mogelijk kans op problemen met een al broedse pop. Anderzijds: als het koppelen met volwassen mannen nog niet gelukt is, heb je met jonge vogels waaruit de pop ook nog keuze heeft, vermoedelijk meer kans op succes.

Als je merkt dat de pop door het zichtcontact al interesse toont, zou ik het zeker proberen. Wij hebben in het verleden het omgekeerde gehad: 1 volwassen man met drie jonge poppen. Dat ging in een voliere van 2x2x2 met nachthok 1x1x2 heel goed.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-06 - 15:49:57 send message to dun grijzeroodstaart

dat kan ik doen , maar da bedoel jij dus een broedrijpe man erbij en de jongen van mijn eigen en dan kan ze kiezen !?

in het verleden heb ik er inderdaad broedrijpe mannen bij gehad maar dat werkte toen niet , de pop moest er niks van hebben .
ik laat de jongen zodra ze uitvliegen dna sexen dan weet ik voor de 100% wat het zijn , maar ik denk zelf 1 man en 1 pop de kleurverschillen zie je best goed bij deze grijze die ik heb .
maar goed als ik het goed begrijp van je wel een broedrijpe man erbij zetten ?
en de pop die ik heb gaat niet jagen hoor want die is veel te mak daarvoor .

gr

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-06 - 15:52:32 send message to dun grijzeroodstaart

te vlug gelezen denk ik johan , ik laat de jongen dna sexen en kijk dan wat ik heb , en laat de pop zelf kiezen , ik denk zelf dat ik meer kans maak om er jonge mannen bij te doen dan broedrijpe mannen .


gr

tim bedankt voor de info


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-12-06 - 17:06:31 send message to johanblok

Ik bedoelde inderdaad de jonge mannen (er van uitgaande natuurlijk dat deze onverwant zijn t.o.v. de broedrijpe pop), ik vermoed dat je dan de meeste kans hebt op succes. De jonge vogels passen zich veel gemakkelijker aan dan een oudere man. Je moet natuurlijk wel wat geduld hebben, maar het is juist ook heel mooi om een eigen jong volwassen te zien worden!


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-12-06 - 17:46:24 send message to lennard

Ik zou zelf ervoor kiezen om die jongen erbij te doen. Ik ben nu ook aan het twijfelen of ik bij mijn blauwgele ara man (ook tam) een jonge (tamme) pop bij te zetten of gewoon een natuurbroed. Vind het maar moeilijkwink ;)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-06 - 19:38:49 send message to dun grijzeroodstaart

de jonge zijn onverwant t.o.v de pop dus dat ga ik doen , net wat je zeg is ook mooi om een eigen kweek groot te zien worden tot een volwassen vogel .
nu nog hopen dat er wel echt een man bij zit haha .


gr

timwink ;)


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2006-12-06 - 23:56:53 send message to noel

hoi
anders neem ik de poppen wel over!!!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-12-07 - 09:24:28 send message to ParkietenPeter

Waar denk ik ook aan voorbij gegaan wordt is de reden waarom de pop de mannen geen succes hebben.

Accepteerd de pop de man niet? Jaagt ze ze weg?
Heeft de man geen interesse in de pop?
Hoe gedraagd de pop zich als er eenman bijkomt?

Aan de hand hiervan zou je dan wellicht op zoek kunnen gaan naar een meer dominantere man of juist een rustigere man.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-07 - 14:12:15 send message to dun grijzeroodstaart

sgoed noel wink ;)

gr

Tim happy :)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-07 - 14:14:00 send message to dun grijzeroodstaart

parkietenpeter , de bij de pop heb ik 2 jaar geleden paar keer een man bij gedaan , de eerste man die ik erbij deed was ze bang van ,, en bij de 2e keek ze niet naar om , ik denk zelf nu ze broedrijp is dat het wel anders loopt .

gr

tim


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-12-07 - 15:10:19 send message to ParkietenPeter

Dan heb ik geen idee meer waar ik je mee kan helpen.

Geduld en succes,
wink ;) Peter


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2006-12-08 - 16:39:12 send message to swanny

Tim
ik denk dat je door een jonge man erbij te plaatsen de pop niet bang is. bij poicephalus soorten kun je dat ook helpen en inderdaad een leeftijdverschil helpt dan vaak
succes ermee


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-12-08 - 17:09:08 send message to kaapsen

Dag Tim,eigenlijk heb je zelf je eigen vraag al twee keer zelf beantwoord denk ik.

In je eerste vraag zeg je zelf misschien te weinig geduld,en in je laatste reply zeg je,ik denk dat het nu wel anders loopt,omdat ze nu broedrijp is.

Wat ik graag wil weten is,hoelang heb je die twee mannen bij jouw pop gehad,en hoe gedroegen die mannen zich toen naar jouw pop toe?

Maar voorop staat toch wel dat je in onze hobby in veel gevallen OOK geduld moet hebben,de ene vogel is per slot van rekening sneller geneigd tot broeden dan de ander en soms doen ze het gewoon helemaal niet.

Gr Kees.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-08 - 19:56:01 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ja ik denk dat ik het zelf wel weet wat te doen !
maar dan toch vraag ik om raad of mischien omdat er mensen zijn die het ook hebben meegemaakt .

de mannen die ik erbij heb gehad die vielen de pop niet aan , maar keken er ook niet naar om .
ik heb de eene maar een week of 2 erbij gehad en de andere een maand of 3 .
de pop is nu wel veranderd kwa karakter , maar zodra ze mij ziet dan begint ze voer op te braken en laat ze dr vleugels hangen , maar ik heb er ook een blok in hangen en daar is ze helemaal niet geintereseerd .
ik ben benieuwd als ik over een aantal weken een jong van me erbij doe hoe ze dan reageerd .

gr

tim


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-12-09 - 00:41:20 send message to meyer

quote
ik heb zelf een grijze roodstaart pop vast geringd 2002 en handtam .


4 jaar is voor de kweek nog aan de vroege kant, meestal beginnen ze vanaf 5 jaar of later.

quote
deze heb ik zelf nog met een paplepel grootgebracht , deze grijze zit nu al zo,n 2 jaar buiten in de voilere

quote
de pop is nu wel veranderd kwa karakter , maar zodra ze mij ziet dan begint ze voer op te braken en laat ze dr vleugels hangen , maar ik heb er ook een blok in hangen en daar is ze helemaal niet geintereseerd .


Deze vogel is niet geinteresseerd in andere vogels, maar wel in jou omdat jij hem hebt grootgebracht,jij bent haar soortgenoot.
Met handopfok vogels is bijna niet te kweken,neem voor de kweek altijd natuurbroed of wildvang.

Wat ik in jou geval zou doen is je jonge grijze laten seksen en dan één van je jonge vogels te ruilen met een ander voor een onverwante vogel.
Op deze manier heb je zeker zoveel kans op een koppel wat klikt dan met je handopfok vogel.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 109 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede