Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wie heeft er nog jongen of eieren ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-09 - 09:42:17 send message to johanblok

Mutaties worden er meestal niet fraaier op, velen zijn naar mijn smaak ronduit lelijk, maar het kan desondanks inderdaad heel leuk zijn om in een nest (bijvoorbeeld catharina's) een heel palet aan kleuren te vinden.

Maar dat zal bij dunne grijze roodstaart niet gebeuren happy :)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-01-09 - 11:24:06 send message to dun grijzeroodstaart

hoi toch vind ik het ook wel mooi hoor van die verschillende kleurtjes .
zal niet gek zijn als er bij mij ook een keer een witte bij zat haha .




Tosa
Website Member
Posts :47

Website Member
2007-01-09 - 15:34:23 send message to Tosa

Ik heb enkel nog een koppel forpussen op 6 eieren zitten. Na de examens, begin februari zal de rest er ook wel weer aan mogen beginnen.

Grtz


roffel
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-01-09 - 16:24:45 send message to roffel

2de Kerstdag is bij mij een nestje met 3 grijze roodstaarten uitgekomen.
Geen verwarming,en ze groeien voortreffelijk.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-01-09 - 17:23:59 send message to dun grijzeroodstaart

doordat extreme warme weer is volgens mij alles van slag , zag zelfs houtduiven in mijn tuin bovenop mekaar zitten .
en met mijn koppel grijze weet ik het ook niet meer , lijkt wel dat ze nog een rondje doen of willen doen , met de jongen er nog bij dan want die moet ik nog wel even bij de ouders laten .

gr

tim



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-01-09 - 17:24:38 send message to dun grijzeroodstaart

doordat extreme warme weer is volgens mij alles van slag , zag zelfs houtduiven in mijn tuin bovenop mekaar zitten .
en met mijn koppel grijze weet ik het ook niet meer , lijkt wel dat ze nog een rondje doen of willen doen , met de jongen er nog bij dan want die moet ik nog wel even bij de ouders laten .

gr

tim



goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-01-09 - 20:31:55 send message to goulds

Nou mijn putterman is ook beetje de slag kwijt en heeft kanariepop 1 met 4 jongen opgezadeld en kanariepop 2 met 3 bevruchte eitjes in de buitenvlucht.Hij heeft blijkbaar geen licht nodig om op drift te raken.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-01-09 - 22:15:17 send message to Daniel

heb vandaag een nest grasparkieten geringd. 5 jongen in totaal nu hopen dat de kleur goed is happy :)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2007-01-10 - 21:13:46 send message to Rik

Heb een koppel Bonte Boeren.

- 2004 niets gedaan.
- 2005 drie eieren, alle jongen dood laten gaan.
- 2006 drie eieren, alle jongen grootgebracht.
- 2007 vier eieren, vanavond gekeken en.....vier jongen in het blok!!! Jaar begint dus goed!happy :)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-09-15 - 20:59:38 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ik haal deze topic even weer naar boven , omdat ik met trots mag melden dat mijn koppel grijze weer haar eerste eitje heeft gelegd , spannenund dus ..........

helaas is van het voorjaar bij dit koppel het nest verloren gegaan door mijn eigen schuld , hopelijk gaat het nu weer wel goed .
dat word met kerst weer jongen in het blok , hoop dat het niet te koud word , alhoewel het vorig jaar ook goed is gegaan toen in januari , 2 jongen uitvliegen .

hopelijk kan ik nu wat koppels zelf samenstellen .


mvg

tim

ps zijn er nog meer kwekers die op het moment eieren hebben , en dan bedoel ik in de buitenvoliere ?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-09-16 - 10:45:28 send message to denegon

Hoi Tim leuk dat je deze topic weer omhoog haalt.

Ik heb het wat anders gedaan als vorig jaar ik heb de vogels nu al dik een maand op karige voeding zitten. Alleen zaden en een klein beedtje fruit en groenten en om de dag kiemzaad. Wat extra zonnepitten om ze goed door de rui te krijgen. Het kiemzaad gaat er na dit weekeinde helemaal af. Dan krijgen ze tot aan januari deze voeding. ik hoop dat de vogels niet gaan leggen en dat ze echt 4mnd rust krijgen. vanaf januari gaan we het kiemzaad en het eivoer weer langzaam opvoeren en dan hoop ik in maart mijn eerste nestje te hebben.
Als er van te voren wel eieren gelegd gaan worden zal dit koppen natuurlijk wel wat extra eivoer krijgen.
verder hoop ik dat het met je grijze goed gaat en dat ze mooi groot komen
groetjes egon


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-09-16 - 11:18:48 send message to dun grijzeroodstaart

hoi denegon ,

ja met mijn grijze is het nooit te zeggen wanneer ze met een nestje beginnen .

voor de rest van de koppels hou ik het voer ook wat schaarser hoor , want de winter komt er toch aan hey !

ben benieuwd hoeveel jongen ik op stok kan krijgen , en ben me aan het verdiepen om een ander soort erbij te nemen , maar och och wat is dast moeilijk , ze zijn allemaal zo mooi ...

mvg

tim


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-09-16 - 15:19:46 send message to mootje

Het koppel grijzen van mij treed al 3 maanden volop, mijnheer zit er dagelijks bijna 20 min. bovenop, maar de pop wil nog niet veel van het blok weten.

1 Van mijn koppeltjes bonte boeren, zit de laatste tijd continu in het blok, zo af en toe zie ik alleen het mannetje.
Ik durf verder nog niet in het blok te kijken, strakjes stoor ik ze nog, al denk ik niet dat ze echt bezig zijn, heb ze nog maar een maand of 4/5.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-09-16 - 16:03:50 send message to dun grijzeroodstaart

hoi mootje , ja je weet het maar nooit hoor met deze soorten , ik had een koppel grijze verplaats naar een andere voliere en 3 weken later had ze dr eerste ei gelegd .

en mijn grijze man die zat ook al een poos vollop te paren , maar nu gelukkig toch eieren .

gr

tim


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-09-16 - 16:28:34 send message to mootje

Hoi Tim,

Ik denk dat ik er ook gewoon nog een tweede blok bij hang, het blok dat ze nu hebben hangt aan de buitenkant van het binnenhok, blijkbaar voelt ze zich daar nog niet zo veilig.
Als het strakjes kouder word, is het toch wel prettig dat ze in een blok gaan zitten.
Hoe is het met het oudere grijze popje van jouw by the way?

Groetjes Monica.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede