Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > iemand wel eens bij maroy zoo belgie geweest Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : iemand wel eens bij maroy zoo belgie geweest
marco
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-11-18 - 14:27:54 send message to marco

hoi
ik ben van plan om binnen kort eens af te reizen naar maroy-zoo
nu vraag ik me af of dit de moeite waard is en wat ik daar zoal kan
verwachten hebben ze misschien ook een internet adres
wie kan mij hier iets meer over vertellen
alvast bedankt


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2006-11-18 - 15:53:54 send message to dasc

Ik ben enkele jaren klant geweest bij Maroy. Nu geraak ik er niet meer omdat ik verhuisd ben en de afstand nogal groot is. Maroy staat vooral bekend voor engelse grasparkieten en exotische zaadeters. Hij verkoopt enkel vogels en zijn schoonbroer heeft een winkel met toebehoren. Ikzelf maak enkel nog de trip in combinatie met een aantal andere grotere vogelhandels in de wijde omgeving.


jansens
Website Member
Posts :14

Website Member
2006-11-18 - 15:57:03 send message to jansens

Beste Marco,
Ik weet niet wat je specifiek gaat zoeken bij Maroy in Waregem,Ik ga er regelmatig doch heb er nog nooit tot verleden week een vogel gekocht. Wat ik er steeds ga halen zijn hun fameuze kooien in plastic mede al het bijhorende materiaal. Er zitten heel veel vogels, maar zitten niet wat ik noem proper, maar wat je elders niet kan krijgen tref je daar wel. Een site hebben ze er niet maar ik kan U wel hun nummer van telefoon doorspelen
eerst natuurlijk kengetal belgie ?? 056/602550
Zo, laat eventueel Uw bevindingen nadien weten


baardparkiet
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-11-18 - 17:27:40 send message to baardparkiet

Ik ben er twee weken geleden geweest en was onder de indruk van het aantal vogels.
Je vindt er zoals reeds gezegd zeer veel australische exoten.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-11-18 - 17:34:39 send message to zebraonline

Wat zoek je juist want ik ga er regelmatig...


jansens
Website Member
Posts :14

Website Member
2006-11-18 - 18:18:20 send message to jansens

Zijn er nog liefhebbersd die werken met PRIMA kweekkooien van Maroy ? en wat zijn de bevindingen?


Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-11-18 - 19:54:36 send message to Gouldamadine121

Ik ben nog nooit naat die winkel geweest maar heb er al vaak willen heen gaan.
Ik heb ook een vraagje over die zaak: wat is er zo speciaal aan de kooien en kosten ze veel meer dan de traditionele kooien en hoe staat het met de hygiëne in de hokken?
Greets


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-11-18 - 23:45:08 send message to zebraonline

Qua hygiëne is het in mijn ogen beter dan bij veel kwekers...het kan altijd beter maar zeker slechter ook...


marco
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-11-19 - 10:30:06 send message to marco

ik kweek engelse grasparkieten en heb gehoord dat je bij maroy zoo zowel engelse grasparkieten kan kopen als diverse benodigheden zoals tt kooien ,posters zaad ,vitamines ,video banden of dvd's .
dus ik ben reuze benieuwd wat jullie bevindingen zijn en of dit klopt ,het is voor mij 1,5 uur rijden maar als het de moeite waard is heb ik het er graag voor over .
alvast bedankt voor de reactie's
groeten,marco


mearn
Website Member
Posts :45

Website Member
2006-11-19 - 10:43:51 send message to mearn

Dasc, Jij schreef "Ikzelf maak enkel nog de trip in combinatie met een aantal andere grotere vogelhandels in de wijde omgeving."
Welke vogelhandels bedoel je, wil zelf ook een keer naar Maroy Zoo maar de afstand is te ver voor alleen Maroy. Wil dit dan combineren met andere vogelhandels. Alleen ken ik bijna geen handelaren in belgie


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2006-11-19 - 21:36:09 send message to dasc

De andere vogelhandels zijn Rudy Bettens (www.tparkietenhof.be) en De Finschi in Ieper. Een kleine opmerking: vermijd winkels in deze streek tijdens de gouden ring show (begin december). Er worden dan massaal door Fransen en Italianen vogels opgekocht om met woekerwinsten verder te verkopen tijdens de beurs.


gunter
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-11-20 - 00:45:58 send message to gunter

De finchi in ieper is dat ne grote winkel en veel keus.Ga zelf regelmatig bij maroy zit altijd wel iets speciaal.


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2006-11-20 - 10:36:00 send message to hansbuffel

Hallo,

Als je de trip naar Maroy wil maken en ook nog een aantal andere interessante zaken wil bezoeken dan kan ik het volgende aanbevelen (in deze volgorde):

- "De Gouldamandine" in Varsenaere (nabij Brugge): veel soorten krombekken en vinkachtigen, ook EK Afrikaanse vinkjes, Kardinalen, sijzen,...
- "Deserano" in Wingene: grote importeur met eigen quarentaine (die nu wat minder werk heeft...) maar ook gekweekte vogels
- "Da Finchi" in Ieper: niet zo groot, vooral krombekken
- "De Zoo" in Dadizele
- "Holvoet" in Hulste (nabij Kortrijk)

Veel hangt af van het moment waarop je gaat, best eerst eens bellen om te vragen wat ze zitten hebben maar als je Maroy en De Gouldamandine combineert zal je zeker aan je trekken komen.

Groeten,
Hans


marco
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-12-19 - 19:34:21 send message to marco

heeft er nog iemand tips of kan iemnad vertellen of het een grote zaak is en is het alleen vogels


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2006-12-19 - 19:45:17 send message to pitylus

Marco ,

Stel niet te veel voor bij Maroy , voor mij persoonlijk is een anderhalf uur rijden niet waard .Verwacht niet dat je daar vogels gaat vinden waar je ergens niet vind .Kijk goed uit uw ogen , geringd .....


marco
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-12-19 - 21:15:09 send message to marco

ben eigenlijk echt alleen opzoek naar spullen die ik kan gebruiken voor de engelse grasparkieten zoals posters ,films en handige dingen



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede