Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Steenmarter Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Papegaaienhulp
Website Member
Posts :63

Website Member
2006-10-04 - 12:31:45 send message to Papegaaienhulp

Eerlijk gezegd dacht ik bij ons dat het eerst om een roofvogel ging. Er zat veel bloed, weefsel en veren op een hoogte van ongeveer anderhalve meter waardoor een roofvogel als dader mijn eerste indruk was.
Bij de universiteit in Utrecht waar de vogels zijn geopereerd waren ze er echter direct vrij zeker van dat dit schade was veroorzaakt door een (steen)marter. Later hoorde ik van hortuspersoneel dat ze inderdaad al enkele keren een steenmarter hadden gezien (dat vertellen ze natuurlijk altijd pas achteraf) en we vonden ook sleepsporen en keutels en later heb ik zelf ook nog een marter zien lopen. Ik ben er dus vrij zeker van dat het een steenmarter is geweest.

Over de afstand van 3 cm tussen het gaas denk ik dat het als afweer tegen roofdieren wel afdoende is maar als afstand tussen twee volieres in is 4 cm in ieder geval te weinig, dit heeft bij mij in het verleden wel eens enkele teennagels van de papegaaien gekost (maar dit even geheel off-topic).


123
Website Member
Posts :50

Website Member
2006-10-04 - 20:27:56 send message to 123

Vriendelijk bedankt
Ik zal in ieder geval dubbel gaas aanbrengen al gaat dit ten koste van het bekijken van de papegaaien maar dit weegt niet op tegen de pijnlijke dood die de papegaaien hebben moeten doorstaan


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-10-04 - 20:31:15 send message to tonnl

Als je in elk geval het buitenste gaas zwart schildert, heb je een stuk meer zicht.
Ik heb het met hammerite gedaan, met een rollertje, zo klaar en veel mooier.

Ton.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-10-05 - 12:18:35 send message to paintim

Hallo!
Heel goed,dat je dubbel gaas aanbrengt. Het zicht blijft bij zoiets altijd een probleem.
Wat voor kleur gaas je dan ook gebruikt,kan iets schelen,maar om iets beter te zien moet je als het ware je neus tegen het gaas duwen.
Het is niet anders met gaas.
Vr.groeten van
Antoni


johan75
Website Member
Posts :1

Website Member
2011-11-08 - 14:14:46 send message to johan75

Op http://www.steenmarterverjagen.nl verkopen ze verschillende producten om marters te verjagen. Ze gaan niet dood of hebben pijn, ze worden alleen verjaagd door ultra sonische geluiden die mensen niet kunnen horen.


Dukovink1
Website Member
Posts :125

Website Member
2011-11-08 - 16:13:37 send message to Dukovink1

hallo,
uhm u antwoord op een bericht dat al 5 jaar oud is



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede