Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Biologisch kuren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-08-14 - 21:09:13 send message to zebraonline

Leuk dat er toch nog mensen zijn die het niet onmiddelijk afkeuren of het vgl. met chemische troep...


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-08-14 - 22:55:14 send message to MrandMrsSwift

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niemand keurde echt iets af hoor.
Iedereen vroeg voor zich af of het iets toevoegde ja of nee.
En de 1 ziet in alles niet echt wat of in bepaalde dingen niet of in alles wel iets.

Natuurlijke dingen kunnen opzich geen kwaad al kunnen sommigen elkaar wel versterken of juist verslappen zeg maar.

Ik ben er zelf gewoon voor om elke dag iets te geven, maar aan de andere kant waarom ook niet. Als het maar werkt, daar gaat het tenslotte om.

Ik geef bijv. 2x in de week vitamines in water en op die dgn geen loripap (daar zit al vanalles in) en geen fruit op die 2 dgn. Omdat niet alle vitamines eruit geplast worden die teveel worden gegeven. Sommige teveel binnengekregen vitamines worden dan opgeslagen, wat wel weer slecht is.

Maar ja, alles waar TE voor staat is slecht zegt men happy :)

Ik kan nu ik dit bericht aan het typen ben niet meer zien wie het zei, maar ik ben het er wel mee eens. Je bent wel echt met je vogels bezig dat is alleen maar een pluspunt happy :)


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-08-14 - 22:56:28 send message to MrandMrsSwift

ik bedoelde ben er zelf NIET voor


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-08-14 - 23:18:55 send message to Karel

Ik heb niet direct een mening over het goed/slecht van de middelen die je je vogels verstrekt, maar vraag me wel af hoe het de vogels vergaat vanaf het moment dat je ze (of de jongen) verkoopt aan een liefhebber die deze middelen niet verstrekt.

Zijn ze dan extra kwetsbaar omdat ze ineens hun "bescherming" missen of maakt het niets uit?

Ik wil je niet aanvallen, maar ben hier wel benieuwd naar.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-08-16 - 17:56:01 send message to zebraonline

Tja zijn ze dan extra kwetsbaar?

Hoe zit het dan met kwekers die hun vogels kweken op medicijnen?Zijn die extra kwetsbaar?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-16 - 18:18:45 send message to Niltava

Ja


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-16 - 18:26:52 send message to broto

De ziekte verwekkers worden dan resisstent voor de medicijnen, dus ondanks dat je de medicijnen geef, zullen je vogels toch die ziekte gaan krijgen op den duur.

Henk


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-08-16 - 18:34:08 send message to zebraonline

Dan zit ik goed met die appelazijn ed...want onderzoek heeft al uitgewezen dat er geen resistensie optreed bij natuurlijke middelen...


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-16 - 19:15:20 send message to dooren

Je kunt ook andersom beredeneren:

Vogels die bv. geen goede darmflora hebben opgebouwd zullen in een vervuilde omgeving minder lang weerstand kunnen bieden dan de vogels die wel een goede darmflora hebben.

Ook vogels in topconditie hebben immers een betere weerstand dan vogels die weinig of geen reserve stoffen hebben in hun lichaam.

Goede bacteriën en voldoende reserve-stoffen, vitamines e.d. bieden dus extra weerstand tegen ziekmakende bacteriën.
Gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-16 - 19:18:51 send message to Niltava

Je kunt resistentie hebben bij twee organismen: de bacteriën en de vogels.
Wat Karel bedoeld dat als door bijv. het gebruik van aangezuurd water de vogels niet gewend zijn aan belagers en dus bij een volgende eigenaar(die het niet geeft) problemen kunnen krijgen.
Maar waarom vraag je het?? Krijg de indruk dat je het toch gewoon wil doen.
Is de vraag vanwege de combinatie van middelen of de middelen afzonderlijk.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-08-16 - 19:46:55 send message to zebraonline

Het is de combinatie van middelen...die middelen zorgen trouwens ook voor een goede darmflora...


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-16 - 20:26:31 send message to Niltava

Is dat bewezen??

Ik zeg dat namelijk omdat ik met probiotica, geen verschillen merk.
Het niet geheel onomstreden is, er blijken maar minieme hoeveelheden op plaats van bestemming aan te komen.
De middelen van oligo middelen bij mij mogelijk negatief hebben gewerkt.
Ik ook nadenk over appelzuur(of gewoon zuur, maar dat alleen bij elke hoeveelheid er een meting plaatsvind).


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-16 - 22:11:23 send message to dooren

Wat is eigenlijk gewend zijn aan belagers?

Ik zie het eigenlijk zo, als de darmwanden vol hangen met goede bacteriën dan is er geen plaats voor de slechte.

Uiteindelijk zal elk organisme vechten om een plaats waar het kan gedijen, maar als er heel veel goede bacteriën aanwezig zijn zullen de slechte het niet kunnen winnen. (dus wat is dan gewend zijn aan belagers)

Ik weet niet of je zoiets kunt vergelijken met een allergie waaraan veel mensen lijden omdat ze niet in hun jeugd hebben bloot gestaan aan bepaalde allergien.

Is weerstand opbouwen met goede bacteriën dan bij voorbaat fout? Goede voeding voorkomt ziekten, daarbij horen ook (denk ik) goede bacteriën in het lichaam.
Gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-16 - 22:24:53 send message to Niltava

quote
Is weerstand opbouwen

In verband met aanzuren gert, niet met probiotica


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-16 - 22:35:49 send message to dooren

Maar het aanzuren zorgt voor een indirecte lage Ph waarde van het maagzuur. In een zure omgeving gedijen slecht bacteriën slecht.

Goede melkzuurbacteriën gedijen ook in een zuurklimaat en kunnen hierdoor beter "door" het maagzuur heenkomen zodat ze in de darm terecht komen.

Het maagzuur is immers niet alleen bestemd voor het verteren en voorweken van voer maar ook als barriere bestemd voor slechte bacteriën.

Voedingsmiddelen die de zuurgraad ondersteunen dienen dan toch de gezondheid van zo'n vogel.
Gert




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede