Hoi Allemaal,
Ik heb alle reacties gelezen, en natuurlijk heeft iedereen op zijn manier gelijk. Ik kweek zelf mat grasparkieten, en doe dit binnen. Ben helaas niet in de gelegenheid om een buitenverblijf te plaatsen.
Ik ben begonnen met een tweetal kweekkooien, maar kwam al snel tot de ontdekking dat dit niet goed was voor de vogels. Dus er een vlucht van 3 x 2,7 x 1 mtr ( bxhxd) Geplaatst. Deze is beplant met klimop, en er zijn daglicht tl lampen geplaatst. De vogels vinden het geweldig, en zijn in een betere conditie. Nu heb ik in deze ruimte gemiddels 20 parkieten zitten. Maar ik kom bij kwekers die in een gelijke ruimte wel 50 parkieten hebben zitten. Ook deze dieren zijn in een goede conditie. (dus wat is wijsheid)
Wel heb ik nog een opmerking met betrekking tot daglicht. Het is momenteel zeer goed mogelijk om in een kelder natuurlijk daglicht te verkrijgen. Dit systeem werkt met buizen en spiegels.
Ik heb op dit moment effe geen site bij de hand, maar deze systemen zijn in de handel. Wellicht dat dit een oplossing is voor de kelder.