Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > alweer pech!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : alweer pech!!
Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-06-23 - 18:11:36 send message to Freek

Het lijkt erop of ik elk jaar weer pech heb!
Kweek met grijze, thans dat probeer ik.
Het ene jaar komen de bevruchte eitjes niet uit, en het andere jaar wordt door zeer slecht weer de pop van het nest gejaagd.
En dit jaar wordt van een koppel de kweekman ziek, terwijl de pop eitjes moet leggen.
Ben met de man naar de dierenarts in Veldhoven geweest omdat hij op zijn eigen poten aan het bijten was!
De dierenarts heeft hem onderzocht en nu bleek het een allergische reactie te zijn op??????
Daarbij bleek bij nader onderoek dat hij ook nog een gistinfectie had, wat volgens haar ook een oorzaak zou kunnen zijn.
De behandeling werd opgestart en het bleek allemaal goed uit te pakken.
Tot vandaag, kwam bij de ziekenboeg en de man zat dik op de grond, niet goed dus.
Weer contact gehad met de dierenarts en zei ook dat we verder niks meer kunnen doen, dan afwachten.
Maar ben bang dat het een verkeerde afloop heeft!
Is elk jaar weer wat!!!!sad :(
Je begint aan jezelf te twijfelen.
Groetjes Freek


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-06-23 - 18:25:58 send message to molineti

Inderdaad Pech!

Maar zo zit de hobby in elkaar: 3 stappen vooruit en dan weer 2 of 3 stappen terugsad :(



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-06-23 - 19:34:23 send message to dun grijzeroodstaart

ja inderdaad het valt allemaal nog niet mee om met papegaaien [grijze] te kweken .
ik heb nu jonge bij mijn grijze van 1,5 week , hoop dat het goed gaat maar dat is altijd nog even afwachten .
ik wens je veel sterkte en succes .sad :(

ps gistbacterie hoe krijgen ze dat ?

mvg


Tim


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-06-23 - 19:41:29 send message to Freek

Wat ik dacht is gebeurd!
Mijn grijze is net overleden!
Baal er ontzettend van!sad :(sad :(


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2006-06-23 - 22:03:03 send message to Rogert

Gistbacterie kan het gevolg zijn van gisting en bacterievorming van ei-, universeelvoer en vruchtenpate. Doordat dit niet luchtdicht bewaard wordt ontstaat er een gistings en bacterieproces. Dieren die niet in conditie zijn kunnen hierdoor ziek worden. Net als bij de mens wordt 70 % van de gezondheid bepaald door je darmflora. Goede voeding is daarom een must. Denk hierbij aan uitgebalanceerde pelletvoeding of een uitgebalanceerd speciaal zaadmengsel. Wat het beste is mag ieder voor zichzelf bepalen.
Op sommige voedingsprodukten staat de opmerking: bevat probiotica. Dit is vergelijkbaar met Yakuhlt of ortiflor voor mensen. Het zorgt er voor dat de bacteriehuishouding in de darmen gestimuleerd worden om zo beter voedingsstoffen op te kunnen nemen. En een gezonde darmflora zorgt voor een gezond lichaam.

Om het gistingsproces en bacterievorming van ei- en universeelvoer en vruchtenpate tegen te gaan kun je dit het beste in de vriezer bewaren.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede