Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nestmateriaal kanarie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : nestmateriaal kanarie
Joedit
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-06-14 - 17:02:43 send message to Joedit

ik heb sinds vorige week weer een vrouwtje bij mijn mannetjes kanarie, en ze is sinds vandaga bezig met een nestje maken. Ik heb haar hooi als nestmateriaal gegeven, is dat goed? zo ja hoe lang moet ik diej sprieten knippen?


msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2006-06-14 - 17:06:26 send message to msmartijn

hey je moet cocusvezel kopen voor je kanarieshappy :)
succes er meelaugh :D


Joedit
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-06-14 - 17:08:04 send message to Joedit

kan je cocusvezel gewoon in elke dierenwinkel kopen? ik zal morgen eens gaan kijken


msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2006-06-14 - 17:43:06 send message to msmartijn

jah precies in dierenwinkel. of in tuincentrum die dieren spullen verkoopt.
ik hoor het wel van jelaugh :D


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-06-14 - 17:45:25 send message to hj de graaf

met hooi wil het ook prima hoor je kan ook nog wat wol en ook droog mos geven kunnen ze het nesjte stofveren om voor 1 koppel een hele bos cocos te kopen is beetje. dan zou ik persoonlijk liever van dat witte nesmateriaal halen ik gebruik alleen cocos om een rondje te maken in de nestbak en de kanarie bouwen dan zelf verder zorg dat je nestmateriaal nooit te lang is cm of 4 max. dan raken ze er niet zo gauw in verstrikt
mvg


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2006-06-14 - 17:51:55 send message to mikewauters

mijn grootvader geeft gedroogt gras, wol, stukjes hout, bladeren, touwtjes, ...
gewoonweg alles wat zacht is en waar ze een nest me kunnen maken


Joedit
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-06-14 - 18:24:12 send message to Joedit

oke, misschien beetje rare vraag, maar maakt de kleur van het wol uit? en hoelang moet ik de stukje knippen?


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2006-06-14 - 18:32:15 send message to Asura

Of de kleur uitmaakt weet ik niet, maar mijn vader knipt altijd stukjes van ongeveer 5 cm ofzo.


msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2006-06-14 - 18:40:10 send message to msmartijn

weet ook niet of het uit maakt.
maar ik zie de meeste mensen gewoon wit gebruiken..


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2006-06-14 - 19:43:47 send message to mikewauters

ik zou persoonlijk gewoont natuurlijke schutkleuren nemen: wit, groen,zwart, bruin,...
maar zeker geen felroze of felblauw of zoiets dergelijks.
gewoon wit volstaat.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-14 - 20:04:33 send message to ZGHKIL

Wit een schutkleur? Naar mijn idee is wit geen schutkleur, immers komt er in de natuur geen wit voor behalve bij albino's. Maar zo een vogel steekt dan heel erg af tegen het landschap en is dus niet beschut door zijn kleur.
(Dit geld natuurlijk niet voor sneeuwuilen en dergelijke gevallen.)

Wat betreft het nestmateriaal prefereer ikzelf natuurlijke materialen, zoals bijv. het hiervoor genoemde cocosvezel. Want waarom zou je een "onnatuurlijk" materiaal natuurlijk willen laten lijken als je natuurlijke materialen net zo goed kunt gebruiken??

Groeten Wouter.


Joedit
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-06-14 - 21:05:48 send message to Joedit

Ja cocosvezel is dan misschien wel natuurlijker, maar ik hoorde net dat je dan een hele zak moest kopen, en ik hem maar één koppeletje wink ;) ik heb er nu wat witte wol bij gedaan kijk morgen wel of er meer nodig is.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-06-15 - 01:57:28 send message to tonnl

Nog aanvullend; grassprieten, hondenhaar, veertjes uit een kussen, sisaltouw in stukjes geknipt en uitgerafeld, raffia, haast alles is goed.

Om bloedluis te weren is het slim om een pluk tabak onderin het nestje te leggen. De geur van tabak houdt ze op afstand.

Veel succes,
Ton.


Joedit
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-06-15 - 13:04:13 send message to Joedit

Bedankt voor alle tipshappy :) nog een vraagje hoe lang duurd het meestal voordat een nestje klaar is? en ze zit wel samen met een mannetje, maar ik heb ze nog niet zien paren, maar dat kunnen ze natuurlijk ook gedaan hebben toen ik er niet was, hoe groot is de kans dat ze bevrucht is? (of nog gaat worden)


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-06-15 - 13:52:43 send message to BZB

Dat maken van een nestje kan 3 tot 10 dagen duren. Meestal een dag of 5 - 6. Enkele dagen later liggen er dan eitjes in.
Bevruchting moet natuurlijk voor die tijd hebben plaatsgevonden, soms zie je ze paren soms ook niet, daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.

Als je touw wil gebruiken als nestmateriaal houd er dan rekening mee dat sommig touw (bijvoorbeeld strotouwtjes) giftige stoffen bevatten. In NL verboden maar je hoort nog welleens dat ze het bindtouw met vogelwerend materiaal insmeren om vogelvraat aan hooibalen te voorkomen. Dus eigenlijk gewoon liever geen strotouw gebruiken.


Joedit
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-06-15 - 15:06:41 send message to Joedit

oke, bedantk voor de tips. want mijn vrouwtje is nu 2/3 dagen bezig en ze schiet niet echt op wink ;) maar dat komt vast nog wel(of niet)

bedankt voor je tips



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede