Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nesten voor ara en dergelijk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nesten voor ara en dergelijk
Bob12
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2006-02-23 - 19:57:57

Hallo, ik heb vorige jaar nesten gemaakt voor amazone papagaaien , deze zijn van pvc buizen diameter 50 en 100cm hoog, boven en onder houten deksel, en dan heb ik de buitenkant met witte beton bepleisterd, om alzo de vorm van een boomstronk na te maken.De nesten zijn zeer mooi maar ik heb er nog niet in gekweekt, heeft iemand hier ervaring mee, zou deze mogelijk kunnen voor ara´s.of zullen ze hier nooit gebruik van maken?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-02-23 - 20:27:48

Het lijkt mij beter als de vogels aan hun blok kunnen knagen. Ook kan ik mij voorstellen dat de invloed op luchtvochtigheid van pvc niet zo gunstig is.

Verder zijn de meeste papegaaien denk ik niet gesteld op een visueel nepuiterlijk van een boomstronk, maar meer geinteresseerd in de mogelijkheid om zijn snavel er lekker in te zetten. Dus ik denk dat dat weinig toevoegt en te veel vanuit de huidige mensencultuur van nepuiterlijk is gedacht.

Wil allemaal natuurlijk nog niet zeggen dat vogels er niet in willen broeden...


barza
Website Member
Posts :23

Website Member
2006-02-24 - 11:49:00

Volgens mij gebruiken ze deze blokken ook in costa rica.
Ze hangen ze daar in het bos omdat er te kort nestplaatsen zijn voor de geelvleugel ara.
Ze boeken daar hele goede resultaten mee.
Ik kan ook een aantal ara kwekers die daar ook gebruik van maken,met goede resultaten.
Je moet wel zorgen dat je vochtig nestmateriaal gebruikt voor de luchtvochtigheid te bevorederen.
vrgroet Barry


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-02-24 - 12:08:12

Inderdaad gebruiken ze bij diverse projecten ter ondersteuning van de wildpopulatie pvc blokken omdat andere materialen in het klimaat daar vaak veel te snel rotten en/of omdat deze blokken anders te zwaar zijn om op grote hoogte in bomen geplaatst te krijgen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede