Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > alergie??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-02-23 - 21:19:57 send message to zebraonline

Ik heb het over druppeltjes...maar het zal wel dezelfde grondstof zijn maar iets krachtiger voor de mens.


Marckie
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-01-10 - 19:23:48 send message to Marckie

Hallo allemaal.

Mijn vriendin en ik willen eigenlijk graag een vogel nemen, maar ik vraag mij bij dit topic af of iemand mij kan vertellen van welke soorten vogels mensen met allergieën eigenlijk het minst last hebben??


Alvast bedankt voor de reacties

Marc


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-01-10 - 20:53:34 send message to Wickingh

Allergie bij kromsnavels is meestal te danken aan de verenstof, de kromsnavel met weinig tot geen veerstof is de edelpapegaai.

mvg Frank


Marckie
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-01-10 - 21:00:56 send message to Marckie

Hartelijk dank Wikingh.

Ik ben zelf helaas geen kweker ofzo, heb weinig verstand van zulke dingen.

weet iemand mij nog meer te vertellen?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-01-11 - 08:53:50 send message to ParkietenPeter

Als je weet dat je alergisch bent voor 'papegaaien', als dit eens getest is, dan wordt het moeilijk om met een papegaai samen te leven. Natuurlijk zijn er medicijnen voor, maar dat is een keus die je maakt voor de rest van je leven. wink ;)

De Edelpapegaai staat er inderdaad bekend om het minst verenstof te produceren en zou een optie kunnen zijn als je een papegaai wilt.
Natuurlijk heeft elk voordeel zijn nadeel en een edelpapegaai is doorgaans iets levendiger dan een grijze roodstaart. Dan bedoel ik dat een edelpapegaai wel eens een krijsje kan laten horen. Meestal maar 1 of 2 keer op een dag.
Doorgaans niet irritant als de vogel genoeg te doen heeft, hoeft dit overigens niet.
Je vind allerlei info op www.edelpapegaai.nl (vind ikzelf wel een aardige pagina)

Dit is een mannetje Nieuw Guinea Edelpapegaai;


En een vrouwtje;


bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2008-01-11 - 09:37:15 send message to bboer

hoi heb zelf 2 edelpapegaaien in de woonkamer geven weinig tot geen stof. Ja ze laten zich wel eens horen maar voor de rest zijn het super vogels
gr. bboer


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-01-11 - 10:28:06 send message to kvhooff

Ik heb zelf last van astma. Omdat ik mijn hobby niet wil stoppen heb ik de volgende gedaan:

Stofmasker:
Sommige perioden van het jaar kan ik zonder stofmasker niet mij mijn vogels komen.
Er zijn hele goede stofmaskers te koop met losse filters. Deze zijn soms te koop bij de betere bouwmarkten. Als zon filter gebuik kan ik de vogels schoonmaken zonder last van de luchtwegen!
http://www.multiweld.nl/leveringsprogramma/veiligheidsartikelen/adembescherming.html

Er zijn vogels die meer stof afgeven als andere. Veel vogels geven een fijn poeder af om hun verenpak waterdicht te maken. Andere vogels hebben vetklieren. Zo geven o.a. kaketoes, grijze roodstaarten, kleine tropen, grasparkieten enorm veel stof. Zelf ben ik met bloedend hart gestopt met het kweken van grasparkieten.

Ventilatie:
Verder heb ik gezorgd voor goede ventilatie. Ik zuig de lucht uit de kweekruimte af. Ik gebruik echt een zware ventilator.

Stof Vrij maken:
Ik gebruik een onorthodoxe methode om de ruimte stofvrij te maken. Ik zet de afzuiginstallatie op maximum vermogen en blaas vervolgens met een perslucht apparaat het stof van de kooien, blokken, randen en kieren. De stofwolk wordt direct afgevoerd door de ventilator.

Luchtvochtigheid:
De meeste mensen zijn niet allergisch voor de vogels maar voor huismijt wat in stof zit.
De huismijt heeft behoefte aan een vochtig milieu. In tijden met drogelucht (als het vries om tijdens een hitte golf) kan ik zonder bescherming bij mijn vogels komen. Sinds kort gebruik ik een luuchtontvochtiger om de luchtvochtigheid niet hoger te laten worden als 60%. Lager moet je niet doen anders koemn de eieren niet uit.


jeroengulien
Website Member
Posts :24

Website Member
2008-01-13 - 13:43:02 send message to jeroengulien

De Ecolamp voor een gezondere omgeving

Revolutionaire ontwikkeling in de strijd tegen Pollen, Bacterién, virussen en Schimmels.
Nog nooit is een product zo effectief ontwikkeld als de Ecolamp.
Door gebruik te maken van de hoogwaardige philips UV-C lamp onderscheid de Ecolamp zich van elke andere luchtreiniger.

De Ecolamp filtert niet alleen alle pollen, Bacterién, Virussen en Schimmels uit de lucht, maar vernietigd deze ook.
De hoogwaardige Philips UV-C lamp zorgt ervoor dat het RNA en DNA van alle Pollen, Bacterién, Virussen en Schimmels onschadelijk wordt gemaakt.

De Ecolamp die van oorsprong is ontwikkeld voor mensen met luchtweginfecties blijkt uitermate geschikt voor bestrijding van Pollen, Bacterién, Virussen en Schimmels bij mens en dier.

Deze lamp is dus ideaal voor onze vogelhobby, o.a. voor inpandige kweekruimtes, duivenhokken enz enz.
Tevens kan de lamp ziekte overdracht voorkomen bij dierenartsen praktijken of klinieken, maar ook voor die hond, kat, of enkele papegaai die in de huiskamer staat en waardoor er allergische reacties ontstaan bij mensen of kinderen bied deze perfecte lamp de oplossing.

Wij worden steeds mobieler; de wereld steeds kleiner.
Door de industriasering wordt ons leefmilieu verder aangetast.
Ook de lucht in de ruimtes waar we verblijven of waar onze vogels verblijven raakt vervuild, zodat allergien, bacterien en virussen steeds vaker de kop opsteken.
De Ecolamp zorgt op een veilige preventieve manier voor schone en gezonde lucht, vrij van ziekte kiemen en pollen.
De Ecolamp maakt in de lucht levende bacterien en virussen onschadelijk.

De Ecolamp maakt bacterien en virussen onschadelijk door gebruik van UV-C licht.

De specifieke golflengte van de toegepaste Philips UV-C lamp ( 253,7 nm ) zorgt ervoor dat het RNA en DNA van deze bacterien en virussen onschadelijk wordt gemaakt en ziektes worden voorkomen.

Om de lucht zo optimaal mogelijk te zuiveren van de voor de gezondheid schadelijke stoffen is in deze Ecolamp gekozen voor een tweetrapssysteem.
De lucht wordt met een ventilator aangezogen door sleuven in de romp van de lamp.
De aangezogen lucht gaat eerst door een speciaal voor de Ecolamp ontwikkelde Hepafilter; de eerste trap.
Met deze hepafilter wordt het zware vuil, zoals pollen en stof uit de lucht gehaald.
Buiten de pollen en stof blijven er ook bacterien en schimmels in het hepafilter achter.
Vervolgens gaat de gefilterde lucht door een pijp langs de Philips UV-C lamp; de tweede trap.

De meeste bacterien, virussen en schimmels worden al de eerste keer als ze langs de UV-C lamp komen onschadelijk gemaakt.
Uiteindelijk worden ze allemaal onschadelijk gemaakt aangezien de Ecolamp een capaciteit heeft van maar liefst 90m3 lucht per uur.
Deze grote hoeveelheid lucht wordt per uur door het filter en langs de UV-C lamp gevoerd.
Dat houdt in dat bij goede plaatsing van de Ecolamp de totale lucht vele malen per 24 uur door de Ecolamp stroomt.

Veel voorkomende Bacterién,Virussen en Schimmels in onze vogelhobby verspreiden zich via de lucht.
Zoals: Aspergillus schimmels en Aspergillose schimmelinfectie, Psittacose ( Chlamydia, papegaaienziekte ) Bacteriële infectieziekte, Polyomavirus virale infectieziekte, Kliermaagdilitatie syndroom en Snavel- en veerrot ziekte virale infectieziekte.

De Ecolamp vernietigd het DNA en RNA van deze in de vogelhobby zeer gevreesde veel voorkomende ziekten.

Let op!! de Ecolamp geneest geen zieke vogels of dragers, maar voorkomt verspreiding van Bacterién, Virussen en Schimmels door de lucht.

De Ecolamp is door het nederlandse bedrijf HCC niet zo maar op de markt gebracht.
Daar is een uitvoerige ontwikkeltijd van ruim een jaar en een uitvoerige testperiode aan vooraf gegaan.
De Ecolamp is uitvoerig getest door het onafhankelijke bedrijf Tritium microbiologie
www.tritium-microbiologie.nl

Zaterdag 23 Februari zijn wij aanwezig op de vogelbeurs in zwolle!!

met groet jeroen


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2008-01-13 - 14:39:11 send message to rajar

http://www.nmt.md/
Dit werkt ook goed.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-02-10 - 17:44:10 send message to medaar

heb dit al lang, niets helpt, alle vogels zijn weg.is erfelijk niets aan te doen. leer er mee leven. ik moet wel. doodjammer.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-02-10 - 18:24:30 send message to Wickingh

Spam??


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-02-11 - 21:17:20 send message to denegon

hey weggy gebruik je zilverzand? ik heb gemerkt dat sinds ik dat niet meer gebruik mijn allergie een stuk minder is geworden. (eigenlijk heb ik nu nergens meer last van)

groetjes egon


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2008-02-12 - 09:19:34 send message to weggy

Hoi Egon,

In mijn kweekruimte van de forpussen gebruikte ik beukensnippers. Buiten in de volieres gewoon metszand. Bij mij is het echt gewoon van het fijnstof dat de vogels produceren. Ik heb dan ook alle vogels in de binnenruimte weggedaan en enkel nog buitenvluchten met binnenhok.Medicatie was en is voor mij geen optie. En elke keer het stofmasker op als ik het vogelverblijf binnenga ook niet (zie mezelf geen half uur of langer naar de vogels zitten kijken met zo'n ding op men muil). Dit gaat redelijk goed. Behalve bij de schoonmaak. Dan heb ik wel een stofmasker nodig en dit is nog niet voldoende.

Gr; Herman


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-07-11 - 18:28:17 send message to Rik

1)Het kan ook hooikoorts zijn. Hierdoor zijn de slijmvliezen in deze tijd net wat gevoeliger dan in de winter.

2) Mijn zoontje was van 2 was vanaf zijn geboorte altijd verkouden. Bonte Boeren weggedaan en Taranta's aangeschaft. Sindsdien is zijn verkoudheid over.....toeval? Ik denk het niet.

Gevoelige slijmvliezen en stoffige vogels gaat gewoon niet samen.




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede