Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kale kwartel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kale kwartel
schilstra
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-02-13 - 19:18:41 send message to schilstra

Hallo ik heb een probleem met mijn chinese kwartel
ik heb een haan en een hen en nu word de haan plotseling kaal op zn rug kan dat door de hen komen ?????



schilstra
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-02-13 - 20:29:32 send message to schilstra

Het zijn chinese dwergkwartels
als iemand er raad op weet zou ik het graag willen horen

Vr GR Geert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-14 - 00:41:41 send message to tonnl

Meestal is het andersom, wordt de hen kaalgepikt bij heftige aandrang van het mannetje.
Mogelijk heb je een erf fel hennetje. Weet je wel zeker dat het een hen is?
Ik heb twee haantjes die smoorverliefd op elkaar zijn, om beurten hebben die een kale rug en/of nek. Gelukkig groeit het altijd snel weer aan.
Ton.


schilstra
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-02-14 - 08:00:39 send message to schilstra

dankje voor je reactie ton.
ja ik weet zeker dat het hen en een haan is
maar de hen zal welerg fel zijn wat kan ik daar aan doen. nog een hen erbij plaatsen?

gr Geert


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2006-02-14 - 08:41:08 send message to angelique

Hoi Geert,

Ik heb hier hetzelfde probleem.
Ik heb 3 haantjes (vader en 2 zonen) en 2 hennetjes ( 1 hennetje is laatst overleden).
Maar iedereen plukt elkaar kaal.
Ik heb geen idee hoe het komt, voeding is prima en uitgebreid. Misschien ligt het aan de vrij kleine ruimte waarin zij leven.
Binnenkort ga ik verhuizen, en krijgen ze een groter nachthok, hopelijk zal het dan beter gaan.

groetjes Angelique


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-02-14 - 11:39:53 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het is uitzonderlijk in de 'kwartelwereld', maar Chinese dergkwarteltjes zijn in de eerste plaats van nature monogaam.
Ze leven dus per paar, dus max. 1 haantje en 1 hennetje!

Zo'n koppeltje heeft in gevangenschap een minimale oppervlakte van 1m² ruimte nodig.

Daarnaast voelen ze zich het meest op hun gemak als er enige dekking in de vorm van beplanting in hun volière aanwezig is.

Deze kwarteltjes kunnen niet uitsluitend leven van de restjes van overige vogels!
Naast zaden ook af en toe wat fruit ter beschikking stellen en natuurlijk regelmatig wat levend voer.

Op deze manier heb ik jarenlang diverse koppeltjes gehouden en er ook uitsluitend door middel van zgn. natuurbroed mee gekweekt. In al die jaren heb ik nog nooit problemen gehad met kaalpikkerij, onderlinge gevechten of wat dan ook!

Door regelmatige observatie van uw vogels komt u veel te weten. Zo bestaat dus de mogelijkheid dat eventuele andere volièrebewoners de kwarteltje pikken. Zo ben ik er bij een bevriend vogelliefhebber wel eens getuige van geweest dat zebravinken in hun broeddrift de veren van de kwarteltjes pikten om deze vervolgens in hun nest te verwerken!


schilstra
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-02-14 - 15:00:28 send message to schilstra

Ik hou ze in een vrij grote ruimte met genoeg verstop plekken maar heb er jonge rijstvogels erbij in zitten zou dat het kunnen zijn dus ik ga ze nog eens goed opletten.

dankje voor je informatie Rupicola

gr geert


Mafkeeshgv
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-02-14 - 18:11:32 send message to Mafkeeshgv

Heb wel last gehad van parkieten die kwartel gingen rijden. Leuk gezicht, Maar plukten daardoor wel de koppen van de kwartels kaal.. Maar met andere soorten vogels geen ervaring mee...


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-02-15 - 09:30:20 send message to cocobar

Sinds ik één haaantje heb voor 3 of meer hennetjes (4 op dit moment) voor een ruimte van 8m², heb ik geen problemen meer gehad. Daarbij hebben ze klimop op de grond om zich te verstoppen en allerlei andere obstakels...
Vorig seizoen had ik met succes natuurbroed en hoop het dit jaar terug te mogen aanschouwen...


M. Hardenberg
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-02-19 - 20:09:42 send message to M. Hardenberg

ik had ook een hen die de andere vogels op de rug kaalplukte.
Het hennetje had kalkgebrek.
Want nadat ik haar veel grit en maagkiezel heb gegeven ging het over.


schilstra
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-02-19 - 20:23:48 send message to schilstra

Bedankt voor u reactie zal ze eens wat meer geven ze krijgen altijd voldoende maar mischien pikt ze het nie op zal het op een andere manier proberen

Gr Geert


jikke
Website Member
Posts :1

Website Member
2011-06-08 - 21:42:00 send message to jikke

hallo wij hebben chineese dwergkwartels.en nog meer vogels.maar de kwartel vrouwtje pikt alle vogel kaal.zelf het mannetje kwartel.wat moet ik doen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-06-09 - 07:56:48 send message to ParkietenPeter

Wegnemen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 214 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede