Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kleur gloster Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kleur gloster
BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-02-13 - 00:11:07 send message to BZB

Ik kweek komend jaar voor het eerst glosters, en het valt me op dat bijna niemand op kleur probeert te kweken, terwijl kleuren toch zo mooi zijn in een gezelschapsvoliere.
Is er meer bekend over vererving van kleuren van glosters? werkt dat hetzelfde als met kleurkanaries? En hoe werkt de benaming van de kleuren want ik zie op internet foto's van dezelfde kleur waar 3x of vaker een andere kleuromschrijving bijstaat. Wanneer is een vogel bont?
veel vragen ik hoop op veel reacties!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-02-13 - 07:42:12 send message to dooren

Er is altijd eigenlijk een onderscheid gemaakt tussen kleurkanaries en vormkanaries.

Een combinatie zie je zelden, het vraagprogamma van vogelorganisaties vraagt er eigenlijk ook niet speciek om.

Maar ben wel benieuwd of je nu hierop veel reakties krijgt.
Gert


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-02-14 - 00:05:29 send message to BZB

Tentoonstelling is 1 dag, rest van het jaar wil ik ook mooie kleurrijke vogeltjes hebben toch! Maar de vererving van kleuren werkt hetzelfde als bij kleurkanaries neem ik aan? dus je kunt ook dezelfde kleuren kweken maar dan met een kuifje erop! Ik begrijp natuurlijk dat je nooit beide doelen ideaal kunt krijgen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-02-14 - 00:11:55 send message to dooren

Dat klopt, het is mogelijk om bv oranje glosters te kweken of welke kleur dan ook, je zou ze natuurlijk ook gewoon kunnen verven als het toch voor de gezelschapvoliere is. (doen ze op de efteling ook met hun duiven, kost ook minder moeite)
Gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-02-14 - 09:27:55 send message to Niltava

Volgens mij heeft in het verre verleden(jaren 80) er eens een stukje over kleurglosters in Onze Vogels gestaan.
Wil volgende week wel eens kijken.
Werkt verder natuurlijk net als bij de kleurkanaries. "Probleem" is dat je nu met 2 factoren rekening moet houden.


sibdis
Geroyeerd
Posts :82

Geroyeerd
2006-02-14 - 18:59:10 send message to sibdis

er bestaat de wel een soort van ras dat gekweekt is uit kleurkanaries en postuurkanaries: de stafford kanarie,deze word gekweekt uit een rood intensieve kanarie en gloster corona die voor driekwart donker zijn.maar persoonlijk vind ik dat de verving van postuurkanaries niet kan(er zijn uitzonderingen) maarja dit is mijn menighappy :)


ftoonen
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2006-02-14 - 20:17:58 send message to ftoonen

De Gloster komt al in verschillende kleuren voor zoals wit, geel, groen, blauw, bruin, zilverbruin, agaat en natuurlijk de bonte varianten van al deze kleuren.
Volgens mij zijn er nog meer kleuren.
Groeten Feike.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-02-15 - 23:20:14 send message to BZB

bedankt voor jullie reacties, ik heb al gezien dat de vererving toch precies hetzelfde werkt als kleurkanaries. Alleen de benaming van de verschillende kleuren is bij de glosters nog niet zo doorgevoerd. Daar praat "men" nog over groen wat bij de kleurkanarie geel-zwart heet. Rode kanaries is mooi, maar schijnt dat dat bij de glosters absoluut niet gewenst is, denk dat het goed is om dat dan ook niet te proberen.
Gelukkig hebben er meer mensen plezier in het kweken van glosters met kleur (blauw bruin agaat isabel en ???). Wellicht is het leuk hier foto's te zetten van glosters met een kleur afwijkend van wildkleur geel-zwart?


redkardi
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-02-27 - 18:35:17 send message to redkardi

De reden waarom men niet naar de kleuren kweekt bij glosters is omdat die niet van belang zijn het gaat hier over een postuurkanarie dus is het figuur en de vorm meer van belang.
Het is ook naar mijn mening moeilijker om een gele,blauwe;of cinamon te kweken er zit zelden bij die vogels een topper bij naar tt normen ,maar als je het geluk hebt dan heb je natuurlijk een waardig kampioen vast.
Zelf vind ik de blauw/wit de mooiste .
de groeten verder en een mooie kweek met de gloster.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede