Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voliére bewoners Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voliére bewoners
yago
Website Member
Posts :21

Website Member
2006-01-28 - 09:39:00 send message to yago

kan er iemand mij helpensad :(ik ben in het bezit van een voliére van hxbxl: 2x2x8vervaardigd uit hout(belinga) en kunststof bedrading ,vorstvrij nachthok van 2x1.5x2hoog:bewoners
1koppel elegantparkieten
""""""" engelse grasparkieten
""""""""mexicaanse roodmussen
""""""napoleonekes
"""""spitstaartamadines(grijskop)
"""""tamboerijnduif(laatste aanschaf)
1 japanse nachtegaal(zang&kleur)
deze laatste verdenk ik van nestroof roodmussen daar ik er al nesten jongen van heb groot gebracht maar sinds de aanschaf van vernoemde nachtegaal is dit uitgebleven?????
dus die staat er slecht op zowel als de grasparkieten (plunderen van beplanting)nu zou ik wat meer kleur willen inbrengen in vernoemde voliére(buiten kanaries)een beetje slechte ervaring met de bloodmijt)in deze periode is de voliére volledig dicht(afgesloten met plastiek golfplaten in de zomer enkel het dak dit blijft altijd afgesloten om uitwerpselen van buitenaf uit te sluiten,als ook buurmanspoes,deze voliére staat voor twee derde onder een oude notenboom dus bij te hevige zon schaduw verzekerd.graag uw advies over dit,persoonlijk had ik gedacht om een koppel bourkesparkieten aan te schaffen deze zijn toch al een beetje meer gekleurd dan de elegant
mvg op de komende reacties vanwege yagohappy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-01-28 - 14:45:43 send message to tonnl

Een koppeltje wevers misschien? Daar zijn heel mooi gekleurde soorten bij.
Goed gekleurde goudmussen zijn ook erg mooi.
Alternatief: zebravinken, sterk en ook kleurrijk.

Keus genoeg dus... happy :)
Ton.


Falcon
Website Member
Posts :72

Website Member
2006-01-28 - 15:21:21 send message to Falcon

Hallo

Bourkes zijn geschikte vogels om bij tropen te plaatsen.
Ik heb zebra's die worden met rust gelaten door de bourkes.
1 zebra mag gewoon in het blok bij de bourkes komen als ze met jongen zitten of met eieren.
Als je roze of rubino/lutino,s neemt heb je kleur, maar ook de wildkleuren zijn mooi.

veel succes met je keus

mike


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2006-01-28 - 16:08:49 send message to Daniel

Bourkes zijn idd prachtig en leveren geen problemen op. En ja als weverliefhebben, zeker de oranje wevers zijn prachtig om te zien


yago
Website Member
Posts :21

Website Member
2006-01-30 - 10:49:38 send message to yago

happy :)hoi Daniel u spreekt daar van weveres in mijn vorige samenstelling van vogels waren een koppel oranje wevers bij maar wat bleek tijdens de balts en nestelen kwamen zowel pop als man vrij agressief over zelfs tegen de kleinere soortensad :(dus eigenlijk durf ik deze niet zogoed aan schaffensad :(het laatste koppel wevers heeft maar twee dagen verbleven en dan heb ik ze terug naar de winkel moeten doen gevolg:1 dode edelzanger,1 mexicaanse groenvink verminkt voor altijd.niet tegenstaande alvast bedankt voor de reactie,nu mijn nachtegaal heeft een band aangegaan met een van de tamboerijnduiven,ik zou graag een pop voor deze nachtegaal aanschaffen maar vrees ook agressie advies daarover is altijd welgekomen.
mvg Eddy



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede