Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Chinese dwergverorberaars Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Chinese dwergverorberaars
meester Vogel
Website Member
Posts :64

Website Member
2006-01-23 - 18:24:09 send message to meester Vogel

Wat eten de chinese dwergkwartels zoal? Zaad dat op de grond valt, wormpjes en andere beestjes die ze vinden. En zo hier en daar tropische vogels, met name de jongen die net uitvliegen. Heeft iemand dit vaker gemerkt, of is mijn vermoeden onjuist.
Ik ben veel vogels kwijt geraakt afgelopen zomer en dacht dat het een ongewenste gast was, maar kon niks vinden.
Nu zag ik kortgeleden en vandaag weer, dat de kwartels achter de badderende tropen aanjagen. Laatst is me er een gesneuveld en aangepikt. Het gros van de tropen mist de staart.
Heeft iemand anders dit soort ervaringen, of heb ik een bijzonder soort.
Gerrit


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-01-23 - 19:03:00 send message to Niltava

Ik zou die kwartels maar meer eten geven wink :)


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2006-01-23 - 19:13:02 send message to mikewauters

dit verbaast me enorm.
ze meer eten geven lijkt me geen dom idee.
geef ze eens een appart eetbakje?
mischien vervelen de kwarteltjes zich? (is maar een gedachte) lijkt me eerder onwaarschijnlijk maar je weet nooit.
het spijt me als ik je niet verder kan helpen man

groetjes,
mike


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2006-01-23 - 19:21:45 send message to suk

ik heb wel eens gehad dat.dat een kwartel is op gegeten door een vogel .
maar andersom????happy :)


meester Vogel
Website Member
Posts :64

Website Member
2006-01-23 - 19:25:28 send message to meester Vogel

Ze hebben een eigen voerbakje, met van alles en nog wat er in. Alleen geen vogeltjeswink ;)
Staat overigens dicht bij het zwembad. (Dat laatste staat inmiddels op een verhoging.)
Of is het die laatste?
sad :(


pirtre
Website Member
Posts :54

Website Member
2006-01-23 - 19:50:16 send message to pirtre

Ik zou de voerplaats van de kwartels ver uit de buurt van de badplaats zetten omdat ze anders de voerplaats gaan 'verdedigen'.sad :(

Hoe groot is de voliere eigenlijk?

Groeten
Pieter


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-01-23 - 21:33:40 send message to ParkietenPeter

Op zich hoef dit niemand te vewonderen.
Kwartels staan er dacht ik best wel om bekend om met name vogels op de grond 'op te ruimen'. Doorgaans de dode vogels, maar blijkbaar bij gebrek aan beter, ...

Inderdaad drinkbakken hoog plaatsen en genoeg voeren. Of separeren (vond ik een leuk woord wink ;))


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-01-23 - 21:48:13 send message to Swaas

Ja lach er maar mee shocked 8Oshocked 8Oshocked 8O ik zou het ook doen.....moest ik niet beter wetenangry
Vorig jaar heb ik 2 mannetjes eruit geknikkerd, hop de natuur in, konden ze daar verder de vogels lastig vallen, jeezes waren me dat agressievelingskes zeg, alles en iedereen die te dicht bij "hun vrouwtje" kwam, kreeg de volle laag.....
Ook hier is het badwater toen op een verhoog gegaan, (50 cm minstens) en NOG kwamen ze stoken....ze vlogen er gewoon bovenop, ik weet niet wat soort vogels je hebt, maar hier zitten dus allemaal krombekken, en menig grasparkiet heb ik met pikwonden gezien, tot ik er gnoeg van kreeg, heb ze eruit gevangen en losgelatenangryangryangry
Nu is de rust weergekeerd, 1 mannetje met 3 vrouwtjes, hij durft nog wel eens te dreigen hoor, maar er zijn geen slachtoffers meer gevallen laugh :Dlaugh :D


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-01-23 - 21:59:04 send message to cocobar

Alle jong, dan hebben jullie echt wel bandieten rondlopen. Ik heb er nu 5, 1 haan en 4 hennentjes allemaal samen in de buitenvolière met als grondopp 8m². Ze pikten wel eens naar elkaar en heb al meegemaakt dat een soortgenoot verzorging nodig had, na enkele aanvallen, maar voor de rest zijn ze naar mijn ervaring super vreedzaam. Ze krijgen zaad a volonté, gemorst eivoer en af en toe vogelmuur en ook buffalo's in de zomer (zeker als ze jongen hebben).

Eigenlijk heb ik het tegenovergestelde meegemaakt: dat een kwartel wordt gepluimd door één van mijn zebravinken (enkele veertjes dan wel) telkens ie een nieuw nest afwerkt...


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-01-23 - 21:59:55 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je zoveel mannetjes bij elkaar zet is het ook logisch dat het adrenalinegehalte hoog was.happy :)
Maar je hebt die mannetjes mooi om zeep geholpen sad :(

Had zelfs een tijgervinkje die die eieren wel een mooie maat vond. Terwijl zij zat te broeden deden de kwartels niets.


meester Vogel
Website Member
Posts :64

Website Member
2006-01-24 - 07:58:18 send message to meester Vogel

Hallo allemaal,

Ik merk dat er verschillende ervaringen zijn, geen risico is denk ik wel even verstandig.
Op dit moment zitten ze even op 2,5 vierkante meters, de buitenvlucht (ongeveer 15 vierkante meter) is dicht, te koud voor de kleintjes.
Vang ze gewoon tijdelijk uit, doe ik ze terug als het weer warmer is e de buitenvlucht weer open. Ze doen elkaar niks en neem ik het zekere voor het onzekere. Hoop dat ze het buiten niet weer doen.
Bedankt voor het meedenken,
Gerrit



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede