Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > rare kanariepop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : rare kanariepop
kanarievogel
Oud Lid
Posts :117

Oud Lid
2006-01-19 - 06:31:34

kheb een rare kanariepop
vorig seizoen heefd ze eieren gelegd en jongen gebracht
In de ruiperiode zat ze nog heen ent weer te wippen en met haar vleugels te klapperen en wou nog zelfs weer een nest bouwen. ze wil ni rusten zit nu al maanden met haar vleugels te klapperen en ze heefd altijd teen en tander in haar bek om nest te bouwen ,nu gisteren stond ze te fluiten gelijk een kanarieman (wat ik nog nooit meegemaakt heb van een pop) en het is 100% een pop.!!! ik wil haar nog niet gaan paren want mijn kanarie mannen zijn nog ni klaar 100%
en ze rust niet sinds ze vorig seizoen gedaan had. Echt een rare pop


meester Vogel
Website Member
Posts :64

Website Member
2006-01-19 - 07:19:20

hallo andere vogel,

lijkt me niet zo zeer een rare als wel een sterke en gezonde pop. Heb reeds verschillende mannen gehad (wat betreft zang) die later poppen bleken. Ook heb ik reeds een soortgelijke ervaring van een pop met nakomelingen die na de rui reeds zat te zingen.shocked 8O
Vraag: zitten er echte roltoeren bij de zang, dus rollers die door de hele omgeving hoorbaar zijn. Daarmee onderscheiden mijn mannen zich van de poppen. Zij verwelkomen je in het hok.wink ;)

Groeten Gerrit


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-02-21 - 15:25:50

Hier is een kanarieman zelfs aan het broeden geslagen. Ik heb er niet eerder met in kweekkooi gekweekt dus weet niet 100% of het een man is maar ervaren kwekers hebben me dit verteld. Hij/zij fluit ook (niet zo hard als de andere mannen).
De pop heb ik nog niet rond het nestje gezien. Dit is wel met zekerheid een pop omdat ze vorig jaar jonge grootgebracht heeft.

Ze zitten met z'n twee in een broedkooi. De 'man' broedt al op 2 eieren. Ik verwacht er niet al teveel van. Heb ook geen reserveman om te proberen of ze elkaar treden.

Ik denk dat ik ze gewoon eitjes uit laten broeden en dan als andere kweekkoppels hun 2e nestje 'klaar' hebben daar een man afhalen en die bij de pop zetten.
Van eier leggen en broeden lijden poppen toch niet zoveel? of kan ik beter de eitjes wegkieperen?
hoe denken jullie hierover?
groetjes Nico


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-21 - 17:55:48

je hebt er rare vogels bij nu eenmaal. happy :)

Je schreef o.a.
quote
Van eier leggen en broeden lijden poppen toch niet zoveel?
Dat is niet helemaal zo. De broedperiode is samen met de grote rui juist zeer belastend voor een vogel. Eieren leggen kost de pop ontzettend veel energie en essentiele bouwstoffen, die ze zelf beslist opnieuw moet aanvullen.
Een enkele ronde "voor niks" broeden kan geen kwaad, meerdere zou erg zwaar worden voor haar.
Ton.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-02-21 - 18:02:31

Zeker aanhouden die pop...is een goede startbasis voor een sterke virile stam.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-02-21 - 19:30:09

quote
Eieren leggen kost de pop ontzettend veel energie en essentiele bouwstoffen, die ze zelf beslist opnieuw moet aanvullen.



Ik lees ook dat de mannen van de pop gehaald worden na bevruchting omdat de pop anders vet wordt?!shocked 8O


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-22 - 01:44:37

Dat kan als een man de pop erg goed voert op het nest. Zonder man erbij moet ze zelf eten "halen".

Vet worden en goede bouwstoffen opnemen kunnen echter twee totaal verschillende dingen zijn.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-02-26 - 13:34:02

Hadden nu 4 eier. Een ander nestje werd na 13 dagen verlaten sad :( Heb deze eier maar onder de broedende man gelegt omdat ik daar toch erg weinig verwachtingen van heb. Vanmorgen een jong! laugh :D Benieuwd of de man of pop het weeskindje gaat voeren! En ook benieuwd of hun eigen eitjes bevrucht zijn. Wordt vervolgt wink ;)


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-02-28 - 19:10:32

Er zijn 3 jonge uitgekomen en de broedende man voert ze alle 3 laugh :Dlaugh :Dlaugh :D De pop mag niet in of om het nest komen shocked 8O
De eigen eitjes heb ik gemerkt en ff onder 2 andere koppeltjes verdeeld. Verwacht er niet veel van, maar deze 3 kanariejongen zijn er mooi mee gered.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-03-14 - 23:48:16

eitjes van de broedende man waren niet bevrucht, denk dat het misschien toch een pop is. maar ze heeft mooi 3 pleegjongen grootgebracht dus of het een hij of een zij is boeit me momenteel niet zo erg meer laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-15 - 12:05:50

Gefeliciteerd met deze goede pleegouder.
Nu "het" happy :) dus duidelijk broedrijp is, kun je het nu ook niet aan de tap zien?
Bij een man hoort die nu echt zo'n beetje haaks op de buik te staan.
Ton.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-03-15 - 23:35:51

Ik vind dat toch erg moeilijk te zien hoor, ik houd nog niet zolang kanaries. Fluiten doet "het" iig niet zogoed als de andere 4 mannen doen. Dan is er een pop (zeker) die dat beter kan immiteren. Zal als de jongen zelfstandig zijn nog eens een ervaren kweker erbij vragen en dan samen eens naar die tap loeren razz :p


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-21 - 20:38:51

Beste Kanarieman,
Je hebt gewoon een heel goede pop.Even wachten tot de man klaar is en hoppeke.
Succes en vr.groeten


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-04-24 - 23:04:17

Deze kanarieman (zie hierboven) blijkt nu idd een pop. Ze heeft samen met een manneke dat al jonge heeft gekweekt nu weer een nestje gemaakt met bevruchte eieren!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede