Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bichenow in kolonie kweek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2006-01-19 - 23:19:37 send message to dijkkamp

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

het wachten op betere temperaturen hoef ik niet kweek op de boven verdieping van mijn huis.als het goed is krijg ik zaterdag de eerste jonge goulds en zondag de witte zebra-vinken


en voor de zwart stuit gaan zal niet meer lukken heb namelijk al een koppel wit stuiten dus de andere twee koppels zullen dit ook moeten zijn.

en dat er zoveel jongen mee gekweekt worden zal wel maar worden maar weinig te koop aangeboden


Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-01-20 - 01:00:47 send message to Toine84

Heb je het nu als laatste over de zwart- of witstuit? Ik kom geen van beide weinig tegen happy :)
Zijn er eigenlijk veel liefhebbers die de zwartstuit bezitten? En zoja, zijn deze nog raszuiver of vermengd met de witstuit?


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2006-01-22 - 17:34:30 send message to dijkkamp

mischien heb ik dan niet goed opgelet maar ik kwam en kom ze niet veel tegen op het internet of in adv. en dan heb ik het niet over de wit stuit of zwart stuit maar beide


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-01-22 - 18:18:45 send message to goulds

Ze staan althans vaak aangeboden op verkoopsite van nbvv.(kan hier slechts reclame maken voor andere site)
Zowel witstuit als zwartstuit worden aangeboden kweker uit brabant heeft ze al voor 12,50 p.st goede kwaliteit en natuurbroed.

Je kunt ze kruizen en zo via split vogels verder te kweken.Want enkel de stuitkleur is verschillend.

Let wel op deze rakkers zijn zeer rap en hebben maar klein gaatje nodig om er tussenuit de glippen.


Langeruud
Website Member
Posts :42

Website Member
2007-04-13 - 19:02:53 send message to Langeruud

Grappig dat ik een topic heb gevonden over Bichenows kweken in kolonieverband aangezien ik er net zelf een vraag over wilde stellen.

Het volgende:

Ik heb 8 Bichenows (volgens mij 4 stellen??)bij elkaar in een binnenvoliere van 1,50x75x2.00m (lxbxh) en ze broeden bij de vleet, maar alle jongen (op 1 na nu plusminus 1 week uitgevlogen) gaan rond het uitvliegen of vlak daana dood. Om specifieker te zijn 2 nesten van verschillende ouders met elk 3 jongen en een derde nest nu 1 van de 2 dood.

Inderdaad zijn ze erg sociaal, er is nauwelijks sprake van agressie en uitgevlogen jongen gaan zelfs in vreemde nesten bij broedende vogels zitten. Regelmatig zitten er 3 of 4 vogels tezamen te broeden op een legsel.

Ik voer tropisch zaad, graszaad, trosgierst, eivoer (bv. CeDe en/of Versele Laga, Orlux), insectenvoer gemengd met universeelvoer van Versele Laga en om de dag, paar dagen een bakje meelwormen. Dagelijks krijgen ze vers dab/drinkwater.

Wat doe ik fout?? Wellicht toch apart in broedkooien? Overbevolking? Meer levende insecten, zo ja welke dan?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Rutger



cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-04-13 - 20:08:36 send message to cocobar

Het enige dat ik kan opmerken is dat het verblijf krap is voor 4 stellen, laat staan voor eventuele jongen.

Ik heb nu 3 koppels in een voliere van 3,5 x 2,5 x 2m en vind dat ze toch iets te fanatiek hun nest verdedigen en zal minstens 1 koppel wegdoen.


Langeruud
Website Member
Posts :42

Website Member
2007-04-13 - 20:43:52 send message to Langeruud

Dank voor je reactie!

Heb ik ook wel aan gedacht, ik weet dat jij ze met succes groot hebt gekregen, geef je ze levend voer?
Ik heb het idee dat de volwassen vogels geen moeite doen om uitgevlogen jongen te voeren en weer terug in het nest te lokken.

Overigens zitten er verder geen andere vogels bij.

Gr, Rutger


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-04-13 - 20:58:02 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb beide gedaan, dus een eerste ronde met levende buffalo's, pinkies en eivoer en een 2e ronde enkel eivoer... en telkens brachten ze de jongen groot.
Ze zijn niet zo moeilijk te kweken hoor. Eens je een stel hebt dat klikt, zijn ze niet meer te stoppen!!

Ik zou kijken welke 2koppels het beste klikt en de andere 2 van de hand doen


Langeruud
Website Member
Posts :42

Website Member
2007-04-13 - 21:03:01 send message to Langeruud

Ok, het voer zal dus wel goed zijn.

Heb jij of iemand anders eraring met de kweek in een broedkooi? Ik heb de beschikking over 60x50x50, 100x50x50 en 120,50x50. Wellicht als ze meer 'rust'hebben dat ze meer op hun nageslacht letten...

Bedankt in ieder geval voor de info!!

Gr, Rutger


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-14 - 00:21:10 send message to tonnl

Het kan nog wel eens aan de meelwormen liggen. Daarvan worden veel vogels iets tè broedrijp. Ze laten dan de jongen voor wat ze zijn en willen direct een nieuw best beginnen.
Ik zou het eens een paar maanden zonder meelwormen proberen.
De meeste Australische soorten doen het ook heel goed zonder levend voer. Een beetje eivoer eventueel gemengd met universeelvoer is vaak al voldoende voor de benodigde dierlijke eiwitten.

Succes.


Langeruud
Website Member
Posts :42

Website Member
2007-04-15 - 18:35:03 send message to Langeruud

Hoi,

Dank voor je reactie.
Ik ga inderdaad maar een poos geen levend voer verstrekken. Ik lees her en der verschillende verhalen van absoluut noodzakelijk tot geen levend voer nodig.

Op dit moment nog 1 jong op stok en bij een ander stel in meen 1 nieuw jonkie...afwachen wat er gaat gebeuren.

Gr, Rutger


Langeruud
Website Member
Posts :42

Website Member
2007-05-02 - 20:45:39 send message to Langeruud

Daar ben ik weer even met een update. Van die pasgeboren jongen zo'n 2 weken geleden is weinig terecht gekomen (zijn uit het nest gegooid.)Het ene overgebleven jong heb ik inmiddels uitgevangen en hij/zij maakt het goed.

Inmiddels zijn alle 4 de stellen gaan broeden en kan ik met zekerheid zeggen dat 3 stellen 1 of meer jongen hebben.

Nu dus maar afwachten wat er gebeurd.
In principe hebben alle drie de stellen die nu al jongen hebben dit bij mij al eerder gedaan dus van de eerste poging kan geen sprake meer zijn. De 4e pop broed nu voor het eerst.

Verder heb ik van het weekend een grote hoeveelheid verschillende verse grashalmen geplukt. De meeste van mijn vogels (Binsen, Goulds, Roodkop- en Driekleurpap. amadines, Zebra's en Meeuwen) werden helemaal gek en begonnen lekker te plukken, slepen met de halmen.

Groetjes Rutger


Willem II
Website Member
Posts :26

Website Member
2021-02-16 - 18:02:57 send message to Willem II

ik wilde vragen of leden het geslacht kunnen zien van mijn bichenows, maar hoe plaats ik een foto erbij? gr Willem



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede