Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > blauwgele ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : blauwgele ara's
myra
Website Member
Posts :18

Website Member
2005-12-24 - 10:09:51 send message to myra

hoe kan ik zien of ze broeds worden


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-24 - 14:07:20 send message to Hawkeye_NL

Onder ander aan hun opbouwende agressie.
Blauw gele ara's kunnen totaal veranderen als ze broeds worden. Hun hele gedrag wordt agressiever.


myra
Website Member
Posts :18

Website Member
2005-12-25 - 12:05:33 send message to myra

zijn inderdaad agressief heb ze al zien voederen en zitten regelmatig in de nestkast


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-12-25 - 14:23:44 send message to Jacqueline

happy :)

Het proces van broeds worden gaat door een aantal stadia.
Overdreven aandacht voor elkaar.
Verzorging verendek bij beide.
Voer overgave van man aan pop.
Broedblok verbouwing/slopen.
Toename verdediging/agressie, naar alles wat in hun buurt komt.
Treed gedrag/treden word steeds intenser.
De uitwerpselen van de pop worden steeds groter van formaat en donkerder,(opsparen/ontrekken van calcium).
En tot slot als alles goed is verlopen de eitjes.

Persoonlijk houd ik ervan om met tamme koppels te kweken, de agressie die toch wel komt, is wat beter in de hand te houden.
Ondanks dat ze toch zeer agressief kunnen worden, blijft een vertrouwensband, er toch voor zorgen dat het niet te word.


Wil al wel, maar nog even wachten, krijgen voorals nog geen broed gelegenheid, pas eind februari/begin maart.
Afremmen kan ook noodzakelijk zijn, voor het welzijn van je kweekkoppel.
Olaf&Kira, gaan graag exstreem, en als we ze niet afremmen, dan gaan ze maar door, kan natuurlijk nooit goed zijn.
Vandaar dat we verplichte rust inbouwen met deze twee rakkers.

wink ;)
Peter.


Billy
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-12-25 - 20:37:22 send message to Billy

Wat gebeurt er dan met een tamme die je in de huiskamer hebt zitten ? Gaan die dan ook bijten ?

Groetjes


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-25 - 20:49:35 send message to Dennis Fr.

als ie geen mannetje of vrouwtje heeft zul je deze problemen niet zo hebben


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-12-25 - 20:51:23 send message to Jacqueline

happy :)

Billy

Een huiskamer ara, die de leeftijd heeft om broed/geslachtrijp te worden, zal zeker niet in agressie vallen.
Zal hoogstens wat meer genegenheid naar een bepaald persoon tonen.
Maar zelfs op jongere leeftijd zijn ze al bezig om een favoriet persoon het hof te maken, b.v door voerneigingen.

Een kweekkoppel, ook al zijn ze buiten het broedseizoen gewoon tam, tappen uit een ander vaatje, hier komt bescherming van huis en haard om het hoekje kijken, bij het broeds worden, zij gaan er helemaal voor, en laten weinig tot bijna niets toe, wat in hun ogen storend of bedreigend is.

Kun je gewoon niet vergelijken met een huiskamer
ara.
Dus weinig reden tot bezorgdheid, mocht je ara broeds worden.
Persoonlijk vind ik de pubertijd vele malen zwaarder, eens dit voorbij is, is hun karakter standvastiger en kun je ze beter doorgronden.

happy :)
Peter.


Billy
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-12-25 - 21:05:22 send message to Billy

Dank je Peter ,

Ik begon al een beetje ongerust te worden met het lezen van bovenste berichtjes. Gelukkig blijkbaar onnodig. Ze zijn 12 weekjes nu dus de puberteit is kortbij. Als ik hen dan steeds goed blijf opvoeden is nadien het ergste voorbij ?

Bedankt.

Groetjes,

Nancy


Billy
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-12-25 - 21:08:00 send message to Billy

Dennis , we hebben er 2 . broer en zus/broer. 1tje is al zeker een man van de andere waren de test uitslagen nog niet binnen. Dat weten we vermoedelijk dinsdag.

groetjes,

Nancy


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-12-26 - 20:10:28 send message to jurn

Hallo,
Ik heb ook een vraagje want ik ben ook van plan een koppel blauw gele ara's aan te gaan schaffen.
Maar ik heb me voliere's naast elkaar met dubbel gaas . Maar nu is mijn vraag, is dit genoeg als de ara's wat agressiefer worden? of zullen ze de vogels in de voliere er naast ook staads gaan belagen??

heeft iemand hier ervaring mee ??


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-12-26 - 20:44:09 send message to catteeuw

telt dit ook voor amazone's en het broeds worden hoe lang duurt dit , maanden,weken of jaren ?


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-12-26 - 20:55:01 send message to jurn

weken !
Als de omstandig heden goed worden dan worden ze eerder broeds, denk aan uren licht voeding temperatuur, alles wat er op wijst dat het zomer wordt! stimuleerd de broedsheid.

Bij een grijze roodstaart weer minder omdat deze het hele jaar door kan broeden omdat deze bij de evenaar vandaan komen waar ze geen winter hebben.

Amazone's hebben wel winter en zomer dus vandaar


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-26 - 21:13:54 send message to johanblok

Mijn muller amazones doen er maanden over waarin zij hun 'broedsheid' langzaam opbouwen, begon dit jaar in februari maar resulteerde pas in augustus in eieren.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-12-27 - 06:48:46 send message to Jacqueline

happy :)

Het naast elkaar houden van ara's, met als enige afscheiding dubbelgaas, hoeft geen probleem te zijn.
Als ze de beschikking hebben over een ruime binnenkooi, die wel geheel vrij is van inkijk door de buren.
Ze gaan in de broedperiode zo in elkaar op, dat ze alleen oog hebben voor elkaar.
De man zal wel wat macho gedrag ten toon spreiden, tijdens het broeden van de pop, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben.

Wel vind ik de agressie bij amazone's, (Geelnek) vele malen groter dan bij de ara's.
Binky, (man) brengt je de kooi uit, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
Zodra de tijd aanbreekt, dat het overmatig flitsen met de ogen begint,(snel openen en sluiten van de pupil) weet ik al dat ik voorzichtig moet zijn, met schoonmaken en allerhande andere dingen.
Vind het prachtig om te zien hoe ze daar in opgaan, het show element, het tonen van zijn kleuren en het spreiden van zijn staartveren, zijn pronkgedrag, is een wondertje van de natuur.
Ach, dan zie je agressie toch op een andere manier, hoort erbij.

wink ;)
Peter.


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-12-27 - 11:24:18 send message to jurn

Ik heb dus de voliere's naast elkaar maar de buren zijn dan geen ara's maar edels of amazone's. kan nog kiezen !!
De vogels kunnen elkaar wel constant zien is dit een probleem denk je ??

m.v.g jurn.w


myra
Website Member
Posts :18

Website Member
2005-12-27 - 12:16:13 send message to myra

hoe zie je dat ze willen treden heb dit nog niet kunnen zien heb er namelijk een camera bij hangen



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede