Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > geslachtsonderzoek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-20 - 19:16:38 send message to Hawkeye_NL

quote
Ik las op MCH ook dat er van een bloedmonster wel de uitslag was van de PFBD test ,maar dat er van de geslachtsbepaling(zelfde monster) geen uitslag was!(zou ik ook niet echt vrolijk van worden)

Van 1 bloeddruppel kunnen ze meerdere dna monsters halen. Voor elke test wordt gebruik gemaakt van een vers dna monster.
In het vermelde geval was de test niet goed gegaan voor een geslaagde geslachtsbepaling. Er is toen een nieuwe dna monster genomen van het ingezonden bloed. Hiermee is de test opnieuw uitgevoerd en deze keer was het wel zonder problemen gelukt. Uitslag was hierin dus wel gegeven!


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-20 - 19:21:22 send message to molineti

Quote
-------------------------------------------------
In het vermelde geval was de test niet goed gegaan voor
-------------------------------------------------

En dat bedoel ik duswink ;)



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-20 - 20:54:24 send message to dooren

Ben, ik heb gezien dat je de prijzen ook op het forum van deze firma hebt gezet.

Echter ik betaalde de laatste keer in oktober (met dezelfde genoemde prijzen op het internet) met 7 loris Eur. 13.36 p/st.

Dit komt door:
De duitse b.t.w. wordt in nederland niet geheven.
Dus Eur. 15.50 - 16% = Eur. 13,36 p/st.

Hierdoor hebben wij nederlanders blijkbaar een voordeeltje. (of we krijgen gewoon extra korting)
Gert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-20 - 21:14:50 send message to ParkietenPeter

Ik denk dat ze dan een foutje in jou voordeel hebben gemaakt omdat particulieren wel de duitse mws (mehr wert steuer (btw)) betalen.

BTW verleggen geldt alleen voor bedrijven met een btw-nummer.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-20 - 22:49:35 send message to dooren

Ik heb ook een btw nummer van mij bedrijf (maar dat wisten ze niethappy :))

Een andere nederlandse kennis met 5 vogels moest trouwens hetzelfde bedrag betalen en hij heeft geen bedrijf.

Binnen nu en 1 maand gaan er sowieso weer dna aanvragen weg van jongen vogels naar deze firma.
Aangezien vrouw Merkel de btw in duitsland omhoog heeft gedaan ben ik benieuwd wat het dan wordt.

Maw blijft de incl. prijs gelijk dan zal de exclusief prijs omlaag gaan. De prijs komt in dit geval onder de 13 Euro.

Doen ze de btw erbij dan zal de prijs voor mij (als het goed is) gelijk blijven.

Trouwens Peter als jij naar het buitenland gaat en je koop iets op het vliegveld is de btw ook aftrekbaarwink ;) daar heb je geen btw nr. voor nodig.
Gert


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-12-21 - 20:26:52 send message to piet witteman

het kan altiljd voordeliger ;
vanaf 9,99 DNA test
http://www.genekam.de/birdsexing/index.htm

Piet


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-12-21 - 20:40:51 send message to Niltava

Prices (per test/bird) until 30.09.2005:



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-21 - 20:47:47 send message to dooren

Ik hou me liever met wat veren bezig als met bloed, Piet.

Met veren-testen is het wel wat omslachtiger volgens mij, en daarom duurder. De PCR methode moet sowieso altijd met veren worden toegepast, of dit met bloedmonsters ook moet weet ik niet precies. Het DNA is denk ik wel gemakkelijker uit bloed te halen dan uit veren.

Maar ik moet zeggen het is weer wat goedkoper, doordat steeds meer firma's op deze markt komen zullen de prijzen wellicht nog meer dalen.
Gert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-22 - 08:04:34 send message to ParkietenPeter

Als de uitslag net zo betrouwbaar is en de test net zo secuur uitgevoerd wordt dan de concurent, dan telt alleen de prijs nog.

wink ;)


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-12-23 - 20:25:48 send message to hjvdlindehof

biofocus in duitsland
12 euro vanaf 3 vogels , 16 voor 1 en 2 vogels
test d.m.v. veren


voliereman
Website Member
Posts :51

Website Member
2005-12-24 - 08:16:04 send message to voliereman

is dat met of zonder BTW? en heb je een website voor me?

Alvast bedankt (allemaal trouwens voor de vele reacties).

Groet,
Marco


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-24 - 10:33:00 send message to johanblok

Tip: vraag eerst per e-mail info aan, dan weet je tenminste of men een beetje reageerd. Met genekam is een en ander bij mij niet goed gegaan, en men reageerd ook niet op e-mail, het factuur en klanten nr geeft ook aan dat men daar nog maar net begonnen is. Naar mijn ervaring is deze qua klantencontact niet betrouwbaar.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-01-13 - 19:15:13 send message to Niltava

Heb vandaag de uitslagen van het Duitse instituut binnengekregen.
Duurt dus wel langer dan bij gendika, maar ik moet dus ook gewoon €13,79 per vogel betalen.
Ik had voor twee vogels opgestuurd.
Voor een paar euro meer dan bij gendika heb ik in plaats van één twee vogels gesekst wink :).


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-01-13 - 19:42:00 send message to Picolet

het testen van veren op geslacht is ook voor de betrouwbaarheid afhankelijk van voldoende referentie materiaal. Zeldzame vogels waarvan men nog niet eerder een paar heeft getest worden vergeleken met soortgenoten. juist hier kan men de mist mee ingaan. Een aantal jaren geleden werd van een overleden Opaal Tangara man die ter sectie was aangeboden enkele veren uitgetrokken en opgestuurd. Uitslag een pop, bij reclameren werd doodleuk verteld dat er geen refertiemateriaal was van deze soort en er zo foute uitslagen konden ontstaan. Daarop vroeg de dierenarts waarom men dan de test niet annuleerde als ze het niet zeker weten of het klopt. Antwoord; geen commentaar!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-01-13 - 19:47:24 send message to Niltava

Lijkt me interessant om dat eens een rechter voor te leggen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede