Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > puntensysteem Gemeente Emmen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-20 - 22:02:38 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En zo zie je maar weer als de ambtenaren weer eens iets willen bedenken, ze vonden dat het weer eens tijd was.
(waarschijnlijk verveelde men zich een beetje, zodat dit achterlijke idee werd geborenangry)
En dan te bedenken dat het kabinet de regelzucht wilde terug dringen.

Overlast meet je aan het aantal decibels, niet aan het aantal vogelswink ;).
Gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-20 - 23:13:00 send message to tonnl

Volgens mij maken kinderen gemiddeld meer kabaal dan dieren. Voortaan maximaal 1 kind per stel? happy :)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-20 - 23:49:07 send message to dooren

Dan heb ik er al een paar te veellaugh :D
Gert


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-10-21 - 06:44:39 send message to lennard

sorry hoor dit vind ik een beetje flauwekulsad :(


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-10-21 - 07:43:16 send message to bert1974

ik woon zelf in emmen en heb een hond een kat en meerdere vogels maar ik zal er nooit een van afstaan dan kunnen ze voor mij ook direkt een nieuwe verblijf plaats zoeken een met tralies voor de ramen


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-21 - 10:27:44 send message to hdra

Laat ons even weten hoe de bespreking met de Gemeente is verlopen?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-21 - 11:08:08 send message to tonnl

Ik heb even gebeld met de gemeente Emmen, gisteren is het in de gemeenteraad besproken. De persoon "die er over gaat" was (uiteraard happy :) )in bespreking, maar toegezegd is dat die persoon mij vandaag zal bellen.
Op de site van Emmen staat wel al een stukje info:
quote
Wekelijkse informatie over de Gemeente Emmen Emmen
Dinsdag 18 oktober 2005, nummer 42

Alleen in geval van grote overlast Regels voor het houden van dieren als hobby

De afgelopen dagen is er wat ophef ontstaan over regels van de gemeente voor het houden van dieren als hobby.
Sommige mensen hebben hierdoor de indruk gekregen, dat de gemeente nu streng op
aantallen dieren gaat controleren. Dat is echter niet het geval. De gemeente heeft deze regels nodig om in geval van ernstige hinder of overlast door dieren te kunnen ingrijpen. Het houden van dieren is voor veel mensen een hobby. Maar soms kan die hobby uit de hand lopen. Met enige regelmaat krijgt de gemeente te maken met klachten vanuit de samenleving over overlast, die veroorzaakt wordt door het houden van dieren in de bebouwde omgeving.
Het houden van dieren als hobby valt echter niet onder de Wet milieubeheer. Toch kan er sprake zijn van hinder of overlast voor de omgeving. Daarom zijn er speciale regels gemaakt om in die gevallen te kunnen optreden.
Daarbij is aansluiting gezocht bij het systeem, dat door de inspectie VROM (Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu) wordt gebruikt. Hierbij worden
dieren omgerekend in punten. Zo kun je op objectieve manier bepalen of er in een bepaald geval sprake is van teveel dieren. Het aantal dieren dat maximaal mag worden gehouden, is afhankelijk van of je bijvoorbeeld in een stedelijke omgeving of op het platteland
woont.
Ingrijpen door de gemeente gebeurt overigens alleen bij ernstige gevallen van hinder of overlast. De gemeente wil zeker geen heksenjacht op dierenliefhebbers openen.

Probleem voor Emmen lijkt alleen dat bij de inspectie VROM nog nooit iemand van een dergelijk systeem gehoord heeft.
Een vriendelijke heer van de inspectie Noord gaat voor me uitzoeken of zo'n regeling uberhaupt bestaat en wat die dan inhoudt.

Leuk gepuzzel dus. happy :)
Ton.


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-10-21 - 20:38:08 send message to timney

overgenomen uit Dagblad van het Noorden van vrijdag 21 okt.

Magere opkomst bij actie tegen puntensysteem
EMMEN- Slechts een handjevol mensen kwam gisteravond tijdens de raadsvergadering in het gemeentehuis van Emmen actie voeren tegen het puntensysteem dat de gemeente sinds kort hanteert bij overlast veroorzakende huisdieren. Een teleurstelling voor Nicky van Loveren, voorzitter van de dierenstichting La Gula Lupis, die gistermiddag nog op een grote opkomst vertrouwde. Tijdens de raadsvergadering had Gerrit Mans van de partij Burgerbelangen Gemeente Emmen (BGE), nog vragen over de puntenregeling. Zo wilde Mans weten of de onrust die er momenteel heerst bij mensen met een 'te veel'aan dieren, terecht is. Volgens burgemeester Cees Bijl 'absoluut niet'. Bijl: 'Het is nou echt niet zo dat we alle huizen langs gaan om te controleren of er te veel beesten zijn. We hebben wel iets beters te doen. Het gaat hier om gevallen van extreme overlast. Iemand met zeven guppies in zijn vijver staat daar dus helemaal buiten. Bij veertig kalkoenen in een tuintje is het natuurlijk weer een heel ander verhaal.'
Volgens de burgemeester heeft de Landelijke Inspectie Dierenbescherming (LID) zelfs met enig enthousiasme gereageerd op de nieuwe regelgeving. 'In sommige gevallen werkt het puntensysteem namelijk juist in het voordeel van de huisdieren. Ze kunnen zich er dus volkomen in vinden', aldus Bijl.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-22 - 00:43:59 send message to tonnl

Een aardige heer van de gemmente Emmen heeft me keurig gebeld. Hij bevestigde het verhaal als hierboven beschreven.
"het systeem van VROM" waaraan gerefereerd werd, bleek te bestaan uit een richtlijn uit 1994 van toenalig VROM, maar die ging ergens anders over. happy :)
Een storm in een glas water dus, geen enkele reden voor paniek bij liefhebbers.
Ton.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-24 - 19:18:25 send message to hdra

Dit is volgens een beleidsmedewerker in Apeldoorn het beleid. Een stuk makkelijker men moet een civile procedure starten. Hebben de meesten niet zo zin en kost geld:

Geachte heer of mevrouw Draaijer,

De gemeente Apeldoorn hanteert geen beleid betreffende het houden van vreemde diersoorten, bijvoorbeeld kaketoes. Het houden van deze diersoorten valt onder rijksbeleid, onder andere geregeld in de Flora en Faunawet. Het dierenwelzijn wordt beschermd door het Wetboek van Strafrecht. De dierenbescherming is de instantie die zich het lot van deze dieren aantrekt. Is er sprake van overlast veroorzaakt door het houden van deze diersoorten, dan kan daartegen door degenen die er nadeel van ondervinden worden opgetreden door het starten van een civiele procedure.

Met vriendelijke groeten,
Wilma Oudshoorn
Best. jur. beleidsadviseur
E-mail: w.oudshoorn@apeldoorn.nl






Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede