Zodra je het zelf doet kom je al gauw op een hellend vlak.
Daarom lijkt me toch altijd een trip naar de huisarts de beste oplossing.
En deze topic bewijst dat eigenlijk ook.
Want:
De beschimmelde goudvis, bol zittende kanarie, verlamde hamster, zwalkende fret, cavia aan de diarree, vermagerde konijn, noem maar op eigenlijk kun je zelf ook helpen.
Hiervan zijn toch de oorzaken volgens mij grotendeels te zoeken in de verzorging.
En ik hoop niet dat je 's avonds als ze slapen een keer bij je vogels komt, de meeste vogels zullen straks in de winter bol zitten om warmteverlies tegen te gaan.
Gezien je eerdere topics krijg ik de indruk niet dat je voldoende van vogels weet om een goede conclussie te trekken over de gezondheid.
Afgeschreven of niet, als het leven niks meer te bieden heeft voor een dergelijke hond dan is een snel einde het beste. Om als oude hond ergens in een huiskamer de bevelen van een baasje op te moeten volgen of anders de meute iedere keer op jacht te moeten zien gaan en niet mee te mogen is ook niet leuk voor het dier. De dood komt toch, na een gelukkig leven van pakweg tien jaar maken twee of drie sukkelige jaartjes extra weinig meer uit.
Geweldig stoer natuurlijk maar getuigd weer weinig kennis van het dier.
Het weggaan van de roedel, tuurlijk niet leuk. Als de familie weg gaat en een klein kind blijft achter zal die ook gaan huilen.
Een hond zal echter graag een andere roedel accepteren, bijv. een gezin.
Een glijdend vlak dus: vogeltje bol, nekkie om, kan de mannetjes niet kwijt, nekkie om, kleurtje staat me niet aan, nekkie om.
De bijdrage lijkt me trouwens ook meer op om reacties uit te lokken dan dat je echt iets wil vragen.
Lijken een beetje op topic van een paar jaartjes geleden van mario (o.i.d.).