Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Dure vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-04 - 20:11:27

Ik heb momenteel inkakaketoe koppels zitten van tussen de 7 en 10.000 euro. Maar wat zegdt dat. Ik hobby al 30 jaar met vogels en heb vroeger van een grasparkiet van 3 gulden net zo genoten. Maar je hebt als hobbykweker op een gegeven moment een grote wens en dat was voor mij de inka kaketoe. Bij ons zijn de kinderen nu de deur uit en kun je wat beter sparen voor de hobby. Er staat ergens dat als zo'n dure vogel dood gaat men er niet zo mee zit. ik zal u vertellen dat als mij dat gebeurd ik er doodziek van ben en niet voor het geld, maar omdat je je aan je vogels hecht. Over rijk worden van verkoop van vogels? Ik geloof daar niet zo in of het moeten broodkwkekers zijn. Maar mijn hobby heeft me meer geld gekost dan het wat heeft opgeleverd. Maar goed daar is het ook een hobby voor.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-10-05 - 19:31:50

DE inka's ruim huisvesten kan een berg chagrijn voorkomen!


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-05 - 20:35:53

Picolet wat bedoel je hiermee?


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-10-05 - 20:41:06

Deze soort is zeer temperamentvol in de kweek tijd. Ruimte voor de pop om te kunnen vluchten is vaak nodig. Vaak zijn de kooien van witte Kaketoes te klein waardoor de pop gedood wordt of ernstig beschadigd.

Bij mij zitten ze zeer ruim en moet je maar eens kijken bij de volieres.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-05 - 21:10:38

Ja de volieres heb ik al gezien. de ruimte is denk ik wel vergelijkbaar met die van mij. Ze hebben inclusief binnenvlucht zo'n 7 meter en ruim 2 meter breed. Ik weet dat de inca man agressief kan worden. Hoewel ik van veel kwekers bergijp dat dit meer voorkomt bij import dan natuurbroed. Tot nu toe ben ik bij veel kwekers geweest die dit probleem nog nooit gehad hebben. wat ik nog wel doe is t.z.t een zogenaamde vluchtweg met drie schotten maken. Zak ik laatst in Denemarken



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede