Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Dure vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Dure vogels
dope
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2005-09-27 - 21:55:27

Ik heb vandaag wat zitten rondkijken in de rubriek volières.
Heel interessant allemaal en erg mooie vogels hebben jullie.
Maar ik vraag me wel iets af. Een aantal personen hier hebben echt wel een reeks duren vogels zitten.
Misschien een rare vraag, maar hoe bekostigen jullie dit allemaal happy :)

Op dit moment heb ik zelf geen vogels meer, maar wat jaren terug was dit ook men hobby. Heb er toen helaas mee moeten stoppen, ik had een aantal kampioenen, maar het school ging voor.
Maar nu ben ik van plan binnenkort een eigen huis te gaan zoeken, en dan kan ik eindelijk opnieuw beginnen.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-09-27 - 22:37:29

Kwestie van goed sparen en andere dingen laten zoals vakantie,nieuwe auto ,stappen enz

Of goed in slappe was zitten
of bij beunen

En heel belangrijk een goede partner hebben die het accepteerd.
grt Goulds


adriolo
Website Member
Posts :18

Website Member
2005-09-27 - 22:45:08

geld vragen voor je verjaardag en daar je vogels van kopen........


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-09-27 - 22:49:21

Ik denk idd vooral dat het een keuze is, je kunt niet alles hebben.

Helaas is het maatschappelijk geaccepteerd dat alles maar moet kunnen, terwijl je klein moet beginnen, leren van fouten en zodiende op een gezonde en evenwichtige manier de hobby verder uit te breiden.

Liefhebbers met dure vogels zijn vaak ook begonnen met goedkope vogels. Hierdoor is/was het niet gelijk een financieel "drama" als er iets dood ging. Als beginners met dure soorten starten en er gaat iets mis dan is dat meestal gelijk de nekslag voor hun hobby.
gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-09-28 - 00:46:00

Ook is het vaak een kwestie van keuzes. De één geeft zijn geld uit aan een dure auto, de ander aan vogels.
Daarnaast koopt bijna niemand heel veel vogels tegelijk, een kostbaar bestand is vaak in heel veel jaren opgebouwd.
Ton.


dope
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2005-09-28 - 09:02:41

Ik denk zelf ook wel dat het belangrijk is dat je start met relatief eenvoudige soorten.
Heb hier in de buurt al wat mensen een koppel papegaaien ofzo zien aanschaffen in een of andere impuls, ze wisten eigenlijk niets af van vogels houden ofzo, het kweken lukt niet meteen, en tenslotte doen ze de vogels maar weer weg.
Toch wel zonde vind ik.




johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-28 - 09:16:11

Het is vooral een kwestie van keuzes maken, wij rijden bijvoorbeeld geen auto. Daarnaast moet je vooral de vogel kiezen die bij je past, waar je het meest inziet, dat hoeft helemaal niet de zeldzaamste of duurste te zijn.

Speelt natuurlijk nog dat ook als je ruim voldoende geld hebt je gewoon niet meer dan een bepaald bedrag wilt uitgeven voor welke vogel dan ook.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2005-09-28 - 10:06:43

Hoe ik het gedaan heb: Beginnen met goedkope vogels. Als de vogelhobby je ligt krijg je jonge vogels, die vervolgens verkopen en van dat geld weer duurdere kopen. Door de loop der jaren krijg je dan een kostbaarder bestand.
Probeer bv Roodrugparkieten, de wildkleur heb je voor 15 euro per paar. Lukt de kweek goed dan ligt de soort je wel en kun je van het geld dat je overhoudt misschien wel Blauwe roodruggen kopen.
Overigens; ik beleef vaak net zoveer plezier aan een vogel die me 3 euro gekost heeft als aan een die me 150 gekost heeft.


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-09-28 - 10:33:13

Ik ben begonnen met redelijk goedkope vogels. Toen ik jonge had, verkocht ik deze en zo kom ik steeds aan duurdere vogels, het duurt wel wat langer maar ik kom er ook.
En heel belangrijk, ik heb ondertussen ervaring!


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-09-28 - 10:50:57

IGGINO,
Ja, zo denk ik ook dat het hoort. eerst goedkopere, en als je goed broed en de kleinen kunt verkopen, dan van dat geld nieuwe kopen. Doe ik zelf ook. toch mooi en plezier van je hobby dan! ja, en als je echt dure wilt kopen, dan gewoon proberen heeeel goed op je vogels passen en goed verzorgen, dan duurt het maar misschien een jaartje of 2(en in die tijd ervaring opgebouwd, beetje althans), in plaats van paar maand, kopen, en ervaring kan niet gekocht worden, en dat ze je doorgaan! Later merk je dan op dat ze om een "kleinigheidje" doodgingen die makkelijk voorkomen had kunnen worden.

Gewoon beginnen met iets goedkopere, maakt niet uit.
Heb je ale eens goed bekeren hoe mooi een echte natuurkleur japanse meeuwtje is?? en zebravink?
Dan over op bijvoorbeeld goudbuikje, prachtig mooi zijn ze hoor! Vogelhobby moet niet gaan om te zien hoeveel geld je er van kunt vangen, maar het mooie moet je er ook van zien.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-09-28 - 11:23:12

Helemaal mee eens Sarell. Ik heb van de week net oranjekaakjes gekocht. Ook ruilde ik vogels voor zilverbekjes. Ook die "goedkope" vogels zijn schitterend.

Wat geld betreft; helaas houden zelfs torenhoge prijzen mensen niet af van impulsaankopen. Wat denk je dat er met al die uilen gebeurt de komende jaren? Kijk eesn hoeveel papegaaien er te koop worden aangeboden, overschot dreigt niet, het is er al...
Ton.


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2005-09-28 - 13:49:43

ik koop pas vogels als ik jongen heb gekweekt en veel sparen.
Ik ben begonnen met een koppeltje grasparkieten en daar heb ik goed mee gekweekt en toen ben ik over gegaan naar grote parkieten en papegaaien en begin dit jaar heb ik alles op geruimt en ben over gestapt op lori's en dat bevalt mee echt prima.
Maar ik advies wel als je met vogels begint koop een koppeltje vogels dat makkelijk kweek en als dat goed gaat uitbreiden naar groteere en moeilijkere soorten.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-10-02 - 07:47:45

je moet alleen een ding niet vergeten je kunt wel een duur koppel kakatoe,s of ara,s kopen maar dan zul je eerst een vogel hok met grote voliere moeten hebben die bestand is tegen deze vogels en dat kost je ook de nodige duiten


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-02 - 09:13:30

indd ben het met bert eens ook de hokken kosten flink wat geld.heb alles zelf gemaakt gewoon het materiaal gekocht dit scheeld flink maar kost alsnog genoeg.ik ben ook begonnen met grasparkieten,valkparkieten,en zo langzaam aan overgegaan naar kleine papegaaien.van het geld van de jongen en veel gespaard.het scheeld ik rook en drink niet.maar de vogels is net zo`n verslaving waar het geld ook hard in kan gaanhappy :)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-10-02 - 11:27:03

of je gaat voor 1500 euro 1 a 2 weken op vakantie of je koopt aantal broedkooien voor komende 15 jaar,idem voor nieuwe vogels.

meest simpele redenering.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-10-02 - 14:41:36

Hai,

sommige mensen kopen iedere 4-5 jaar een nieuwe auto, ik koop soms een leuk koppel vogels en rijd in een auto van 15 jaar oud.
Zoals al eerder aangegeven ,het hele leven is een kwestie van keuzes maken, de een vindt regelmatig een nieuwe auto of dure vakantie belangrijk ik een mooi koppel kaketoe's

mvg Frank



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede