Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Japanse kwartel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Japanse kwartel
GJLR
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-08-18 - 20:25:42

Ik heb een vraag over de Japanse kwartel. Produceren deze vogels normaal gesproken wel of geen (hard) geluid? ik was laatst in een dierenzaak waar twee hanen gescheiden gehouden werden en deze riepen elkaar steeds luidkeels; maar misschien kwam dat gewoon door de genoemde situatie. Ik vraag dit omdat ik ze overweeg aan te schaffen en met de buren rekening wil houden wink ;).


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-08-18 - 20:38:44

Alle kwartelhanen roepen wel eens, maar valt meestal heel erg goed mee. Ik heb hier nog een koppeltje halsbandfrankolijnen gehad die bekend staan als erg luidruchtig en die hoorden de buren zelf nauwelijks hoewel ze maar op zo'n 20 m van de voliere wonen.

Jan


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-08-18 - 20:52:26

ik heb ook japanse kwartels

en heeeeeeeeeel afentoe hoor je ze .
en dan nog is het niet hard en lang.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-08-18 - 20:56:09

Zelf ben ik gecharmeerd van de iets grotere soorten. De Virginische boomkwartel.

Heel lief en echt niet zo'n druktemakers. Je houdt ze het best per trio.


GJLR
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-08-18 - 20:56:46

Bedankt voor de snelle reacties. Dan denk ik dat het wel goed zit.
Welke kleuren bestaan er eigenlijk? Voor zover ik weet is alleen de wildkleur goed te krijgen. Ik weet dat er ook nog een witte bestaat, maar die heb ik zelf nog nooit kunnen vinden...


GJLR
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-08-18 - 20:57:41

Maar heeft die niet 'bomen' of hoge takken nodig? Ze komen nl. in een vrij kleine gezelschapsvoliere.


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2005-08-19 - 08:20:59

Persoonlijk vind ik ook de Virginische boomkwartel een leukere kwartel. Hij is aanzielijk rustiger en de hanen plukken de hennen niet kaal, iets wat de Japanse kwartel regelmatig wel doet, vooral de nek, kop en rug moeten het vaak ontgelden bij de hen. Ook wil de Virginische boomkwartel nog wel zelf broeden, iets wat de Japanse eigenlijk niet meer doet sad :(


Gumpy
Website Member
Posts :35

Website Member
2005-08-19 - 18:40:14

GJLR,
Je hebt ze o.a. in geel (afrikaans), wit, bont (wildkleur/wit en donkerbruin/wit), tenebrosus (heb ik zelf), italian gold, beige en albino.
shocked 8O



Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-01-27 - 17:27:54

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De zuivere wildkleur Japanse kwartel is denk ik eerder zeldzaam :P Je ziet veelal mutaties zoals in de vorige post. Of een mengelmoesje hiervan natuurlijk happy :) Soms komen er ook hybriden Japanse x Europese voor. Japanse kwartels zijn echter forser en rustiger. Mijn Japanse kwartels heb ik nog nooit horen roepen, misschien komt het ook wel omdat het nu geen broedseizoen is. We merken het wel als het warmer weer wordt. Het geluid is goed te vergelijken met chinese dwergkwartels. Je hoort ze wel maar echt overlast zou ik het niet noemen.
Japanse kwartels slapen gewoon op de grond. Ze hebben dus geen takken nodig.
Virginische boomkwartels echter vliegen wel. Die zullen takken/stokken nodig hebben aangezien ze graag hoog slapen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede