Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweek verbeteringen 2006 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-08-21 - 23:03:42 send message to johanblok

Aan mijn huisvesting ga ik, na vele veranderingen de afgelopen jaren, niets wijzigen, ben zeer te vreden met de beperking tot enkele koppels in tamelijk ruime volieres.

Wel wil ik meer tijd besteden aan de jonge koppels die ik het afgelopen jaar er bij heb gekocht zodat zij wat rustiger/tammer reageren. Dat betekent dat weer eens geregeld rustig een avond of middag in de voliere wil zitten met een boekje en een fotocamera. Het is de vraag of het er komend jaar van komt, aangezien ik dan ook (eindelijk..) wil afstuderen en daarvoor een grote eindscriptie moet schrijven.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-02-13 - 21:49:40 send message to denegon

Ik heb best veel veranderd voor aankomend jaar.

Ik ben in het na jaar geen eivoer en kiemzaad meer gaan voeren en ben hier in januari weer mee beginnen en het in een mnd opgebouwd tot kweekniveau.

Tevens heb ik ander eivoer gemaakt. ik kocht eerst kant en klaar maar nu heb ik Aves opfok poeder met eieren en panneer meel. ook nog kalksubstraat er in en stuifmeelpollen.

Ik kan goed merken dat nu ik dit voer geef dat ze meer actief worden. toen ik het kiemzaad en het eivoer heb afgebouwd hebben de vogels zich zeer rustig gedragen.

hopelijk heeft het nut en kweek ik dit jaar een leuke ronde.
groetjes egon


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-02-13 - 23:11:27 send message to lZebravinkjel

Leuke topic!
1. Ik ga een vogelbestand opzetten (dit wil zeggen, jongen houden om tenminste 2 koppels van elke soort te krijgen). Wat waarschijnlijk ook betekent dat ik wat soorten weg moet doen.
2. Ben eindelijk lid geworden van de vogelvereniging
3. Nog meer beplanting en beter indeling in mijn voliere zodat de wat schuwere soorten ook wat meer beschutting hebben.
4. Ik hoop mijn vader zo ver te krijgen dat ik een uitvliegkooi krijg voor jonge vogels. (Voor in onze schuur).

Ik bedenk vast nog wel meer dingen.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-02-14 - 11:16:34 send message to chrislaevers

Mijn wensen voor wijzigingen en/of verbeteringen voor 2008 zijn :

- 2 volières bijbouwen zodat ik de koppels wevers nog beter kan verdelen: vooral oppassen voor de soorten die rood in hun bruidskleed hebben. Vlammenwever en grenadierwever bv moeten zeker apart gaan zitten. Napoleonwever en zwartkopwever zullen ook apart moeten enzovoort.

- al de volières volledig van plexiglaspanelen voorzien zodat ik die oude dekens die er nu hangen niet meer moet gebruiken (lelijk zicht!).
Ben zelfs aan het denken om die plexiglaspanelen zo te maken dat ik ze naar behoeve kan open en dicht doen zoals vensterluiken.
Met die panelen zou ik de broedtijd van de wevers in de herfst en begin winter veiliger kunnen stellen (eventueel met verlichting).

- Nu de kippen weg zijn aanplantingen van allerlei soorten siergrassen, riet en bamboe die ik dan levend of gedroogd als nestgelegenheid of nestplaats kan aanbieden.

Als ik dat voor elkaar krijg dit jaar, zal ik heel tevreden zijn.


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2008-02-14 - 18:11:20 send message to Blauwe bergen

ik hoop ook dit jaar weer een jong te krijgen van de lories, ik ga de nesten om de 2 dagen schoonmaken zo blijven ook de jongen droog


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2008-02-14 - 21:03:22 send message to zebraonline

Dit jaar start ik opnieuw met wat er overgebleven is van mijn vogels na een vergiftiging.
Nieuwe aankopen heb ik nauwelijks gedaan want ik vind toch nooit wat ik zoek.Tenzij een paar vogeltjes uit de handel die meestal bruikbaarder zijn dan bij een kweker.
Het is alles of niks dit jaar.


leila
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-02-14 - 21:15:40 send message to leila

kweek 2008
ik ga hetzelfde doen als de afgelopen 5 jaar.namelijk 170 vogels kweken.
nu weet ik wel het zijn niet de moeilijkste vogels die ik kweek maar als je met alle soorten kweekt die je bezit dan gaat het toch prima.
heb dit jaar 3 nieuwe soorten,zebraduiven,vredesduiven en brilduiven,ook zilverbekken in 6 kleuren,zwartwangen,spitsstaarten en diamantduiven.
hiervoor kweekte ik altijd afrikaantjes.
nog steeds lees ik dat er veel levend voer word gebruikt terwijl er goede vervangers zijn,jammer hoor
een ieder wens ik een goed kweekjaar toe met wat voor vogels dan ook


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-02-14 - 21:20:50 send message to denegon

quote
nog steeds lees ik dat er veel levend voer word gebruikt terwijl er goede vervangers zijn,jammer hoor



De vervangers duid je dan op diepvries voer????
En zo ja wat is hier je ervaring mee?

groetjes egon


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2008-02-14 - 22:53:07 send message to toontje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Karel let op akkerwinde is giftig!!!
Denegon ik voer geen levend voer meer
ik voer ei (Gekookt) en pinky`s
Ik kweek div. tropen en baardmannentjes
Meer info over voer kijk op mijn home page

www.ton-albers.nl


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-02-14 - 23:56:53 send message to Karel

Bedankt voor je opmerking Ton, maar ik heb in dat gedeelte geen plantenetende vogels, dus maak me geen zorgen over de akkerwinde.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-02-15 - 07:03:37 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mooi stuk over je voeding. De ingevroren wormen zijn een stuk beter te bewaren dan de levende. Als het niet uitmaakt of ze levend zijn of dood is dit een goede uitkomst.

Hoe jij je eivoer maakt doe ik nu sinds 2 mnd ook. Ik doe er ook nog stuifmeel pollen door. maar verder het zelfde. Wat mij opvalt is dat de vogels dit zeer goed opnemen beter dan de kant en klaar eivoeding van meerdere merken.

groetjes egon


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2008-02-19 - 12:37:44 send message to arjandaf

er word niet veranderd ben zeer teveden over mijn behaalde doelen zo netter kon niet happy :)


Benthe & Marit
Website Member
Posts :44

Website Member
2008-02-20 - 23:00:32 send message to Benthe & Marit

Heb afgelopen winter nieuwe broedkooien gezet in mijn tuinhuis. Momenteel doen mijn kanarie's het hier goed in.
Heb me ook pas een koppel mozambiquesijsjes aangeschaft en een losse man waarvoor ik nog een popje moet zoeken.
Hiermee ga ik vanaf september mee trachten te kweken.

Groeten B & M



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede