Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kakariki's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kakariki's
bloemberg
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2005-07-26 - 08:36:14

hallo allemaal .vraagje hoe kan het toch dat de kakariki's regelmatig er uit zien of dat ze van de trap zijn gevallen. heelemaal kaal. als iemand daar iets over weet dan zou ik dat graag horen .alvast bedankt gr bloem.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-07-26 - 13:10:15

Ik denk dat je een beter antwoord kunt krijgen als je de situatie beter voorlegt. Kun je een beschrijving maken van de vogel en zijn / haar leefomgeving. Dus zit hij/zij alleen, samen met anderen, in een kooi of een volière, wat voor voer krijgt de vogel enz.
Pas dan is het mogelijk om een gericht antwoord te geven.

Voor een ongericht antwoord,
Ongediertes, vederluis, plukken van andere vogels, zelf plukkers, schuren langs tralies, schuren tegen andere opstakels, ziekte, vitaminentekort, overschot aan vitaminen!

Zoals je ziet, te veel om uit te kiezen en ik heb ze vast nog niet allemaal genoemd.

Erwin


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2005-07-26 - 17:15:16

Hallo Bloemberg,

Een vogel die kaal is, is niet normaal. Zoals Hawkeye al vernoemde kan het vanalles zijn. Maar uit ervaring met mijn Kakariki's weet ik dat het 9 kansen op 10 mijten zijn. ze zijn niet te zien met het blote oog en vreten de keratine in de veren op zodat deze uitvallen op de duur. Soms krijgen die veren gewoon geen kans om zich te vernieuwen.
Kijk eens naar hun staartveren. Wanneer je dunne lijntjes(gangen) ziet dwars in de baarden dan ben je 100 % zeker.
Een behandeling met Ivermectine gedurende een aantal maanden en ze zijn ervan verlost.

Peter


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-07-26 - 17:45:25

Helemaal kaal is ook voor kakariki's niet normaal, maar het is voor zover ik weet wel normaal dat kakariki's er niet uit zien als ze in de rui zitten.


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-07-26 - 20:03:31

vaak zie je dat de poppen zich plukken tijdens het broedseizoen ,ze leggen deze pluimpjes in hun nest ,
zelf heb ik dit mee gemaakt en na het broedseizoen komt de rui en dan zijn de vogels weer volledig in de pluimen tot volgend kweekseizoen .happy :)

belangrijk om weten is dat niet elk koppel dit doet , en de reden waarom sommige poppen het wel doen is me ook vreemd .
happy :)


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-07-26 - 22:28:14

Ik ken het verschijnsel wel, heb het gezien bij en gele kakariki.
Hoe het komt weet ik niet.
Het was een man, leek net of die in de stofzuiger heeft gezeten, verenb staan alle kanten uit en krijg kale plekken.
Daarna gaat die ruien en zitten de veren weer op zijn plaats , enige tijd later weer precies het zelfde, weer een ragebol happy :)

Henk


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-07-26 - 23:06:13

Bij de pop is het "normaal" dat ze in de rui kale plekken krijgt op kop en/of borst. Ze zien er dan idd niet uit. Ik sprak een ervaren kakariki kweker en hij vermoed dat het een genetische afwijking is die er moeilijk uit te kweken is. Ik citeer letterlijk: Dit verschijnsel komt inderdaad voor. Meestal komt het na de rui weer goed. Mijn gevoel zegt me dat het een erfelijk verschijnsel is. Door selectie treedt het bij nu minder op maar ik ben het nog niet kwijt.


bloemberg
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2005-07-27 - 09:50:51

bedankt voor alle reacties gr bloem


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-07-28 - 19:22:29

een paar van mjn kakerietjes zien er momenteel echt niet uit, dit heeft en met broeden en met de rui te maken.
Ik dacht van het vechten maar er wordt niet gevochten.

Heel raar is dat anderen ( ik heb er 10) er wel gaaf uitzien.
Maar het is dus bekend , ik heb het ook en het komt vanzelf weer goed.

vele groetjes,
MARIANNE


goldfair
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-04-24 - 16:40:42

Geachte VogelArena lid,

Uw bijdrage/bericht is door de moderator verwijdert omdat hier verkoopinformatie in stond.

Voor het te koop vragen en/of te koop aanbieden van vogels verwijzen wij u naar de betreffende verkooprubriek.


quote
--------------------------------------------------------------------------------
[Ster account
U heeft een Ster account nodig om advertentie's te kunnen plaatsen. De kosten voor een Ster account bedragen 5 Euro per jaar voor 52 advertentie's.]
--------------------------------------------------------------------------------


Zie hiervoor; http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=278

Mocht u kweek- of verzorgingsgerichte vragen hebben, stel deze dan zo uitgebreid mogelijk zodat er geen misverstand kan bestaan.

Met vriendelijke groeten,
ParkietenPeter


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-04-24 - 20:36:19

Hallo kakariki liefhebbers
Ik kweek inmiddels een dikke dertig jaar met kakarikis en kakarikis die in twee dagen tijd eruit zien of ze door een stofzuigerslang gesleurd zijn vind ik in de broedtijd niet vreemd meer zelfs vogels die nagenoeg kaal waren heb ik gehad dat ze nog konden vliegen was een wonder .
Dat er niets mis was met deze vogels werd mij ieder keer weer duidelijk ze kweekte voor het vaderland weg en na de broedtijd werden de nog aanwezige veren tezamen met die veren die al verdwenen vernieuwd en zag je niet meer wat voor lelijkerd de vogel in maanden geweest was .
Ga dus niet spoorslags naar een dierenarts want gewoonlijk jaagt die je op stang terwijl hij zijn bankrekening laat spekken .
Het kan een tekort aan een bepaalde voedingsuplement zijn maar buiten een goed zaadmengsel met exstra zonnepitten en een goed eivoer met een deel universeel extra calcium e.d.wil en reepje spekzwoerd ook wel eens helpen .
Wat wel heel belangrijk is dat ze een grotere badschaal ter beschikking hebben ook als ze bijna kaal zijn mogen ze heel graag in bad dat het dan koud is deert hen niet als er maar goed op de voeding gelet wordt , bij mij krijgen ze dan exstra zonnepitten .

Paul


cici
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-08-24 - 17:06:24

hallo
kan iemand mij raad geven? mijn kakariki jeukt zich altijd op zijn kop. Nu is zijn kop bijna kaal. wat moet ik doen?


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2008-08-24 - 22:20:12

Ik heb tweemaal kale Kakariki's gehad. De eerste keer was vedermijt de oorzaak. Dan heb ik nog eens een vogel gehad die twee jaar kaal rondgevlogen heeft. Bij deze heb ik nooit de oorzaak geweten.
Ik heb gemiddeld 40-50 Kakariki's rondvliegen en zelfs op dit moment kan je, buiten het aantal veren dat op de grond ligt, niet zien dat ze in de rui zijn.
Ik vermoed dat Kakariki's heel veel dierlijk eiwit nodig hebben. Dus zeker elke dag genoeg eivoer verschaffen. Verder krijgen ze bij mij ook elke dag groenten.
Vaak zie je dat slecht bevederde exemplaren zich uitsluitend beperken tot het eten van zaden alleen.

Groetjes
Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede