Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mijn tamme senegalpapegaai wordt wild??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mijn tamme senegalpapegaai wordt wild???
speeltie
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-07-20 - 15:13:54

Ik heb een heel tamme senegalpapegaai. Wij zijn op vakantie geweest, en een buur heeft er heel goed voor gezorgd (bij haar thuis). Toen ik terug kwam herkende hij me nog. De eerste dag was hij heel lief. Gisteren heeft hij me eerst in mij vinger gebeten (bloedde), daarna een felle kwak in mijn oor. Sinds dat moment wil hij niet meer van me weten, als ik mijn handen toon wordt hij gewoon razend. Tegen mijn vrouw (die er bang van is) is hij nog altijd heel vriendelijk. Wat staat er mij te doen?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-20 - 15:22:57

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Welkom,
Ik denk persoonlijk dat de vogel toch een trauma of vervelende ervaring heeft opgelopen bij de buren.

Hou wat afstand, niks forseren, en langzaam het vertrouwen terug winnen. Probeer met dagelijkse structuur en ritme de vogel weer vertrouwd te krijgen.

De volgende keer misschien beter om deze vogel thuis te laten zitten en de buren gewoon elke dag even langs laten komen om te voeren en voor het water. Eventueel met de radio aan overdag.
Gert


speeltie
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-07-20 - 15:25:17

ik denk dat hij meer een trauma thuis heeft opgelopen. Toen hij in mijn oor beet, trok ik me natuurlijk weg, en veegde hem van mijn schouders. Misschien is hij daardoor getraumatiseerd??


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-20 - 21:28:58

Als dat zo is gebeurt dan is dit heel goed mogelijk. Het zal dan nog wel een poosje duren voordat je het vertrouwen terug wint.

Vroeger heb ik zelf ook een tamme weberlori gehad, deze heb ik toen ook eens na een beet van haar, impulsief van me af geslagen met een tik. Het duurde toen lang voordat de oude relatie was hersteld.
Gert


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-07-20 - 21:54:20

Ik denk dat hij gewoon pissed off is omdat je zolang weg bent geweest happy :) dat was die van ons ook die was altijd al superlief tegen mijn vriend en ik als ik maar in de buurt kwam werdt ze al boos maar sinds een paar dagen is het over en is ze weer een kroelkont aan het worden voor mij GELUKKIG!!!!!!

Mijn vorige papegaai kon ook altijd zo lekker boos doen als ik weg was geweest en dan wilde hij ook altijd bijten en me oren waren een favoriet item om hard in te bijten. Je leert dan zelf ook af dat je hem niet op je schouder moet nemen!! zeker niet als je net terug bent. en van die tik ach ik neem aan dat je hem niet tegen de muur aan hebt gekwakt maar gewoon van je af hebt geschudt? probeer hem gewoon om te kopen met stukjes eten die hij lekker vindt of dingetjes die hij normaal gesproken nooit mag hebben van je? Het wil wel is helpen om het vertrouwen terug te winnen.

groetjes


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-07-22 - 13:28:29

Hallo,
wij hebben hetzelfde meegtemaakt. Op zekere dag moest onze Pepijn niks meer weten van mijn dochter. Het was haar papegaaike en zij pakte hem dagelijks vast. Als mijn dochter nu nog maar in de nabijheid van de kooi komt verbleken zijn ogen en als je hem vast houdt verstijft hij helemaal. Hij is héél agressief naar haar.
Hoe of waarom weten we nog altijd niet.
Ik hoop dat het met jouw papegaai anders verloopt.
Gr



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede