Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > een "beton" nagelstok , slijt het af of houd het nagels bij ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : een "beton" nagelstok , slijt het af of houd het nagels bij ?
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-11 - 07:13:46 send message to natasja

de titel zegt eigenlijk al genoeg , ik heb zo'n beton stok gekhaald voor mijn kicah , maar de nagels zijn eigenlijk aan een knipbeurt toe ware het niet dat ze een enorme hekel heeft aan nagels knippen , slijt deze stok de nagels nou af als ze te lang zijn of houd zo'n stok alleen keurig geknipte nageltjes bij ?

ik heb de stok als hoogste zitplaats in de kooi gezet dus ze zit er eigenlijk contineu op, zijn er nog nadelen aan dit soort zitstokken ?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-07-11 - 08:58:09 send message to Hawkeye_NL

De stokken helpen met het korthouden van de nagels. Je zal ze dan wel eerst moeten knippen of vijlen.

Doordat de vogel zich vastpakt aan de ruwe oppervlak van de stok schuurt dit elke keer een heel klein beetje van de nagel. Dit is echter maar een minimale slijtage dus het kan niet helpen de nagels af te korten. Een andere manier om hiermee te helpen is bijvoorbeeld een ruwe straatklinker voor de waterbak leggen waarop de vogel moet staan om te kunnen drinken. Deze ruwe klinkers hebben hetzelfde effect.

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-11 - 10:34:47 send message to natasja

als je een tip hebt om ruwe straattegels te laten zweven ter hoogte van d'r waterbak zal ik het zeker uitproberen wink ;)


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-07-11 - 17:16:54 send message to Pattie

Hoi tasja,

Ik heb een amazone van iemand gekregen waarvan hij niet kon klimmen zolang waren zn nagels.. Bij hem zijn zn nagels wel met zo een betonstok geslepen..! Ik heb hem als hoogste stok in de kooi gedaan zodat hij er aardig wat op ging zitten, het gaat niet binnen een week maar binnen een anderhalve maand waren ze op de goede lengte.. Nu heb ik de stok verplaatst naar zn fruitbakje en zit hij het meest op een dikke boomtak maar ze blijven toch mooi op lengte..!

Misschien dat we niet dezelfde bedoelen, ik bedoel zo een stok die in golfjes loopt..!


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-07-11 - 17:38:49 send message to mikewauters

misshien er een gaatje in boren, touw erdoor steken en aan het uiteinde een knoop leggen?
groetjes,
mike


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-11 - 18:50:36 send message to natasja

het is inderdaad zo'n gegolfde "stok" , kicahs nagels zijn nog niet echt veel te lang ofzo hoor , maar net tegen het puntje knippen aan , voor het zekere zal ik ze dus toch knippen en met een beetje geluk afscheid nemen van de laatste keer knippen wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 249 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede