Het komt inderdaad wel eens lullig over als iemand geen blad voor de mond neemt en de dingen durft te benoemen bij de naam!
Zo ben ik en loop daar ook niet voor weg en ga de confrontatie aan daar waar ik het nodig vind!
Dat ik daar kritiek op krijg is een logisch gevolg en is ook helemaal niet erg en kan dat goed hebben.
Hoge bomen vangen tenslotte veel wind!
Dat ik vaak bij hele heftige discussie's betrokken ben geweest heeft te maken met het feit dat ik niet houd van rommelen in de marge, maar het liefst de dingen gelijk goed wil doen in het belang van het dier in het algemeen en vogels in het bijzonder en een verschrikkelijke hekel heb aan schijheiligheid en me niet laat imponeren door ingewikkeld of semi-interessant gedoe of geschrijf door anderen...of te wel...bla, bla, bla...en verder geen of bijna geen resultaten boeken in hun hobby of konstant met enge ziekte's, afwijkend gedrag of andere problemen hebben, op wat voor manier dan ook!
Ook hoef ik geen moeite te doen om mijn kweekprodukten kwijt te raken...de Zonnen kunnen voorlopig hun gang gaan, al willen ze dit jaar nog 10 jongen groot brengen, de afzet is al gegarandeerd...en NEE, niet naar de handel!
Bij mij is er geen medicijnkast of weet ik wat voor lapmiddeltjes om mijn vogels gezond te houden of tot resultaten te brengen waar elke kweker van droomd.
Gewoon: normale verzorging, goed voer en een warme stal en vooral niet te vergeten kennis!
Nu wil ik niet suggereren dat ik de wijsheid in pacht heb en mij nooit iets overkomen zal.
De kennis die ik nu vergaard heb in enkele maanden tijd bij diverse mensen hier op het forum was het startpunt en de bijzondere kennis heb ik van (internationaal) zelfonderzoek en in het bijzonder van enkele goede kwekers in Nederland en daar buiten waar ik buiten Arena om in kontakt gekomen ben die de kennis die zij hadden maar wat graag met mij wilden delen.
Vanaf deze plaats wil ik ze dan ook heel erg bedanken en hebben zij er voor gezorgd dat ik het ultieme plezier beleef aan mijn hobby!
Dat er al velen weg gegaan zijn bij Arena is ook niet zo vreemd.
Die zijn door enkelen hier, die denken WEL de wijsheid in pacht te hebben, op het forum bij de enkels afgemaaid en hebben geen zin om zich daar tegen te verweren.
Klein voorbeeldje: Uilen in huis....!
Zegge en schrijven 3 terzake doende postings en de rest: ik denk, ik vind, ik geloof, etc,...hier heeft niemand iets aan en ondergraaft inderdaad de kwaliteit van Arena en maakt mensen kopschuw om dan nog te reageren. Dat wil niet zeggen dat een negatief advies geen advies is!
Maar laat die ander wel de vrijheid om daar zelf een beslissing over te nemen en zadel hem/haar niet op met een kl*tegevoel!
Nog zo'n sprekend voorbeeld: Een noodoproep van iemand omdat er iets gebeurd met vogels waar de man/vrouw geen raad op weet en eigenlijk direct antwoord wil hebben. Deze moet heel vaak uren en soms dagen wachten tot dat er eens iemand bereid is om te reageren en soms wordt er helemaal niet gereageerd en je maakt mij niet wijs dat er er niemand hier op dit forum daar iets van weet!
Ik heb daar de bewijzen van in mijn mailbox!
PPeter: Bedankt voor je wel gemeende felicitatie!
Ik had het ook niet verwacht na 21/2 maand.
Maar dat is wel wat anders zoals bij sommige gerenommeerde Arena leden die al 4 jaar tegen een koppel aan zitten te kijken en zich nog steeds afvragen waar de eitjes en/of jongen blijven!
Ik denk dat ik vast iets verkeerds doe.....
En voor hen die niet weten wie ik ben en de vraag bovenkomt: Wie is Lennart?
Lennart is een gewone, gezonde, oer-Hollandse man die stevig op zijn benen staat, ja zelfs verankert in de klei, en heel goed weet waar hij het over heeft en zich niet onder tafel laat kletsen door wie dan ook en mijn credo is dan ook:
Eerst zien en dan geloven!
Lennart
PS: PP, ik vind het hypocriet van je dat je in mijn post de namen hebt verwijderd en dat de naam van argo, in een voorgaande post, met alle gemak blijft staan terwijl hij op een verschrikkelijke manier beledigd en onderuit gehaald wordt!
Hiermee geef je wel blijk van je voorkeuren en is een goede moderator onwaardig!