Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken met de grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweken met de grijze roodstaart
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-05-26 - 15:37:19 send message to dun grijzeroodstaart

hallo een vraagje mischien dat iemand mij kan helpen , ik heb een koppel grijze roodstaarten broedrijp op de sexpapieren wel import maar vrij rustig wel regelmatig in het blok schieten als de pop mij ziet .
maar ik heb er in eind januari een onbevrucht eitje van gehad , en nu 3a4 weken geleden ongeveer zag ik ze mekaar vollop voeren en de man zat s,ochtend ook bovenop de pop te treeen .
dus ik dacht dat er nu al wel eieren waren , ik geef ze iedere dag volle bak zaad eigen mengeling zit alles in en erdoorheen calcilux en kiemvoer en appel en vitamine ad 3x in de week .
maar ik weet niet wat ik fout doe , is het te warm of te koud ?
ze zitten gewoon in een voilere van 2x1x2 buiten .
en de pop zit overdag wel bijna altijd in het blok. maar zonder resultaat .
zou de pop mischien te oud zijn heb haar 1,5 jaar geleden aangeschaft met sexbewijs bij de importeur en brr dus ik weet het niet , maar het klikt wel super want ze doen snavelketsen en dan met de vleugels op en neer .
mischien dat iemand met dezelfde ervaring mij iet meer kan vertellen hierover , want 1 onbevrucht ei in januari , ik had wel verwacht dat ze dan gelijk overnieuw beginnen , is mij verteld !?


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-05-26 - 17:08:38 send message to Wickingh

Hai,

klinkt allemaal goed, maar nu komt het moeilijkste van de kweek ""geduld hebben"",

mvg Frank


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-05-26 - 18:37:11 send message to dun grijzeroodstaart

ben blij dat ik het goed doe en inderdaad geduld ja het is zo moeilijk ..
maar we wachten af dan maar hey
maar hoelang duurt dat meestal als ze getreed hebben dat de eieren geproduceert worden ,,



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-26 - 18:44:50 send message to Dennis Fr.

treeen zegt niet perse dat er eieren komen kun je niet van uitgaan.wat een optie is als je het niet helemaal vertrouwd.of ze wel bevruchte eieren kunnen maken.zou je de vogels opnieuw kunnen laten sexen endoscopisch want dan kunnen ze kijken of het zaakje wel werkt .natuurlijk is dit ook niet voor volle 100 % garantie maar weet je wel iets meer.maar zelfs als je dit doet moet je nog steeds geduld hebben tenslotte bepalen de vogels zelf of ze wat doen of niet.

Groeten Dennis


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-05-26 - 21:15:27 send message to dun grijzeroodstaart

ik laat de vogels wel even een tijd met rust alhoewel ik ook een kleine heb rondhuppelen en die zit constant bij de vogels en dat zal wennen zijn voor hun ..
maar ja we wachten af ..
bedankt allemaal


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-06-16 - 22:47:56 send message to dun grijzeroodstaart

nou na lang wachten en wat meegemaakt te hebben van vorig jaar inverband dat de ouders niet meer de jongen groot brachten na het ringen .
heb ik nu weer 2 jongen , ze doen het goed en de ouders zijn tot nu toe echt voortreflijke ouders .
ze voeren goed en op tijd , hoor de jonge maar ffe piepen en de man schiet naar binnen en voert de pop en jongen goed .
dus ben benieuwd , er lig nog een ei lag wat verder bij het nest vandaan mischien wegestoten omdat ik keek in het blok , of onbezet kan ook , zien er wel donker uit .
de jonge zijn een dag of 3 a 4 oud
nou rust , want de voorgaande jaren was ik te nieuwsgierig geweest en denk dat het daarom steed misging


mvg

Tim


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-06-17 - 00:46:25 send message to Wickingh

Succes en gefeli. Tim,

ennuh geduld is ook hier weer het moeilijkste toverwoord. Mijn grijzen treden ook weer regelmatig maar pffffffff wat duurt het lang voordat ze weer een nieuwe ronde opzetten laugh :D ,

mvg Frank


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2006-06-17 - 06:56:00 send message to Jacqueline

happy :)

Van harte Tim.

wink ;)
Peter.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-06-17 - 07:45:36 send message to dun grijzeroodstaart

dank je wink ;)wink ;)

en ja ik zal ze de rust gunnnen , en hopen op een paar mooie jongen op de stok te krijgen .

mvg

Tim happy :)


myra
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-06-17 - 14:37:37 send message to myra

bij mij heeft het 4 jaar geduurd .
als de eerste jongen er dan zijn is de vreugde eens zo groot geduld word wel beloond


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-06-17 - 20:23:37 send message to dun grijzeroodstaart

ja inderdaad geduld word zeker beloont .
hopen dat de jongen helemaal groot gebracht worden , zal wel goed komen .
ik hoor ze af en toe flink piepen en dan schiet de man het blok in om te voeren .
prachtig om te zien en te horen.

mvg


Tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-06-17 - 20:24:03 send message to dun grijzeroodstaart

ja inderdaad geduld word zeker beloont .
hopen dat de jongen helemaal groot gebracht worden , zal wel goed komen .
ik hoor ze af en toe flink piepen en dan schiet de man het blok in om te voeren .
prachtig om te zien en te horen.

mvg


Tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-06-18 - 20:43:44 send message to dun grijzeroodstaart

waarschijnlijk is het 3e eitje ook uitgekomen , volgens mijn vrouw dan , ik ben zelf morgen pas weer thuis [zit nog even op het water en kan het niet laten om ook hier even op vogelarena te kijken].
maar de man vliegt op en aan om te voeren , hoe gaat dit nu eigenlijk ?
voert de man ze constant en ook de pop ?
want de pop zie je alleen savonds bij de voerbak , en zorgt de man nu heel de tijd voor de jongen en zal de pop zeker na een aantal weken meehelpen?
en na hoeveel weken komen de jongen meestal uit het blok ?
ben erg benieuwd of het eene eitje ook nog is uitgekomen , maar goed 2 ben ik ook erg blij mee .
over een week of 3 eens kijken in het blok want neem nu nog maar geen risico , het gaat nu net zo goed


gr


Tim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede