Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > help ik wil raad Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : help ik wil raad
joan
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-05-14 - 18:52:51

Ik heb een voliere met 3 koppels valken , 2 daarvan hebben een nest. het eerste koppel is 3 jong aan het opvoeden(+/- 3weken), nu wil het 3de koppel in het broedblok van de ouders met de 3 jong . De pop van de 3 jong komt bijna niet meer in haar eigen blok, zeker niet zonder slag of stoot, als zij al in het blok komt gaat de man van koppel 3 er direct achteraan en jaagt haar er uit. Nu heb ik deze man gevangen en in een kooi gezet van 70x40 in de schuur. moet ik "zijn" pop erbij zetten???????? Of zijn er misschien andere oplossingen.
Mag ik bv de jonkies in een ander nog vrij broedhok zetten of mag dit beslist niet?????????
Een 2de voliere was makkelijker geweest maar dan jaagt mijn vrouw mij eruit!!!!!!
Jullie zien ik weet er echt geen raad mee, maar de jong om laten komen van de honger vind ik toch wel te erg.
bvd Joan


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-14 - 19:17:41

Ik zou de jonkies echt laten zitten waar ze zitten, en de concurerende pop van de al verwijderde man ook maar in die kooi stoppen. En ondertussen een strategie verzinnen om toch een tweede voliere gedaan te krijgen.... razz :p


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-05-14 - 23:47:55

Ik zou ook "het vervelende koppel" een week apart houden.
Zodra de jongen uitvliegen het nestblok ergens anders hangen (indien mogelijk) en eventueel nog een extra blok erbij hangen.
Je kunt ook even kritisch kijken of je genoeg ruimte hebt nu voor 3 koppels en alle jongen. Dit kān ook door ruimtegebrek komen maar dat hoeft niet per sé.
Succes, Ton.


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-05-15 - 11:55:32

Ik heb zo iets gehad met m'n bourks en kakarikies. De bourks zaten op het nest met jong en de kakarikies wilde ook perse in dat nest terwijl er op andere plekken grotere nesten voor hun hingen. Tegen mij is verteld dat het nest waar ze in willen waarschijnlijk voor hun dus op de mooiste plaats hangt, kwa licht ed. Ik heb de kakarikies voor een paar dagen opgesloten in het nachthok waar ook een nest hing. En daar hebben ze genoegen meegenomen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede