Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eieren bevrucht of niet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Eieren bevrucht of niet
MvdWater
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2003-08-04 - 16:11:17

Als pas beginnende vogel liefhebber zijn er altijd meer vragen dan antwoorden.

Onze twee Wyandotte kippen zitten nu al een dag of 25 op 2x 3 steen patrijs eieren te broeden.
Met een lampje heb ik verschillende keren geprobeerd om er doorheen te kijken, echter zonder succes.
In een boekje staat iets over het drijfvermogen en de duur van het broeden.
Als ik ze in een bak water doe dan kommen ze alle met de kopjes boven het water uit.

Daar in de boeken verder staat dat je 21-24 dagen als broedtijd moet rekenen zit ik nu met de vraag, zijn deze eieren wel goed en hoelang moet je door gaan met het broeden

wie heeft een idee?
Maarten


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2003-08-05 - 16:08:41

Als je met een lampje kijkt zorg dat je niet te licht staat. is je ei geel dan is deze niet bevrucht is je ei rood of kun je er niet meer door heen kijken dan is hij wel bevrucht. Ook is een bevrucht ei dof van kleul terwijl een onbevrucht ei glimt.
Het is het water leggen van eieren is niet zo goed voor het ei. de dag van uitkomen word bepaald wanneer de vogel is gaan broeden dit doen ze meestal niet op het eerste ei dit kan ook bij het derde of vierde ei zijn geweest.
hopelijk heb je hier iets aan groetjes egon


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2003-08-05 - 16:09:38

quote
posted by denegon
Als je met een lampje kijkt zorg dat je niet te licht staat. SCHOUW PAS NA EEN DAG OF 10is je ei geel dan is deze niet bevrucht is je ei rood of kun je er niet meer door heen kijken dan is hij wel bevrucht. Ook is een bevrucht ei dof van kleul terwijl een onbevrucht ei glimt.
Het is het water leggen van eieren is niet zo goed voor het ei. de dag van uitkomen word bepaald wanneer de vogel is gaan broeden dit doen ze meestal niet op het eerste ei dit kan ook bij het derde of vierde ei zijn geweest.
hopelijk heb je hier iets aan groetjes egon



ernie123
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2003-08-06 - 18:24:05


In het water leggen van bebroede eieren is niet goed,wel is het zo dat wanneer de eieren op uitkomen staan in handwarm water leggen,dan kan men zien, als de eieren bewegen dat er leven in zit,dus de eitjes verder uit laten komen.
Ernst


MvdWater
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2003-08-06 - 21:31:29

Dank voor alle reacties.
Na lang overdenken toch maar de eieren er uit gehaald en open gemaakt.
alle zonder enige vorm van leven.
Jammer maar weer geen bevruchte eieren.
Wie weet volgend jaar
Maarten



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede