Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > lori verkoop
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : lori verkoop
IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-05-06 - 12:15:16 send message to IGGINO

Voor alle liefhebbers van lori's.
28 mei vanaf 13u. Loriverkoop
verkoopinfo verwijdert


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-05-26 - 09:31:27 send message to IGGINO

Dus dit is nu zaterdag!
Breng gerust uw lori's, loriculus en vijgpapegaaien mee die je te koop hebt of wil ruilen.
Of kom gewoon eens kijken, zelf ben ik er ook nog nooit geweest, maar ik verwacht er wel wat van.




Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-26 - 10:14:01 send message to Lennart

Dit vind ik nu zo'n typische oproep om gratis ziektes in je bestaande bestand te krijgen....sad :(

Wat gebeurd er met de vogels die niet van eigenaar verwisselen..?????

Juist!!!! Die gaan weer mee naar huis en worden door de meesten zo terug gezet zonder in quarantaine gezet te worden!!!!

En achteraf zeuren dat er vogels ziek zijn en zelfs dood gaan!
Maar ook voor je zelf zou het zo moeten zijn dat je ziektes mee kan brengen naar een TT of beurs! Die verantwoordelijkheid zou IK niet op me durven nemen, tenzij ik ZEKER wist dat mijn vogels gezond zijn en gecontroleerd door een vogelarts!!

Ikzelf ben daar zo fanatiek in dat als er in het tuincentrum in mijn dorp een vogeltentoonstelling is, 1x per jaar, ga ik daar niet naar binnen en kom er de eerstvolgende maand ook niet meer omdat je door die ruimte heen moet om binnen te komen!

Lennart sad :(


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-26 - 10:22:24 send message to Elfje

Nou lennart dan zou ik maar in een BUBBEL gaan leven want dan kan je nergens meer heen. Tuurlijk maak je op dat soort dagen veel meer kans om je vogels iets op te laten lopen maar zolang er niemand is die kan zeggen hoelang nu eigenlijk een incubatie tijd is, moet je maar nergens meer komen dan wink ;)

groetjes Ria


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-05-26 - 10:37:21 send message to IGGINO

Lennart

Wat doe je als er een mus op je voliere zit, afschieten?
je zou eens naar de beurs in Zwolle of Meppel moeten gaan, dan zie je wat een massa mensen er daar heen gaan met vogels en voor vogels te kopen, zelf heb ik ook al verschillende keren daar gekocht en nooit problemen gehad.
Als het risico zo groot was zou er toch niemand naar een beurs gaan.
Je kan net zo goed bij een kweker een zieke vogel kopen!
Ik vind de lori verkoop heel goed want er zijn zo al weinig lori's te koop en zo kan je nog aan onverwant bloed komen en kan je nog kiezen ook.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-26 - 10:47:06 send message to Lennart

Ria, een bubbel is geen oplossing.....
en vogels vanaf de geboorte steriel houden is ook geen optie want dat overleven ze ook niet maar ik en vele anderen weten maar al te goed welke risico's wij als vogelliefhebbers lopen.
En een bepaald risico heb je altijd, maar wat ik bedoel te zeggen is dat je het ook op kunt zoeken!

Maar jah...het is allemaal wel off-topic want het ging niet over ziektes maar over een beurs!
En ik kon het niet laten om er toch op deze manier op te reageren om mensen te waarschuwen die hier helemaal niet over nadenken.....!

Voor de rest is het uiteindelijk hun eigen verantwoordelijkheid.....happy :)happy :)!

En nog even over quarantaine....:
Van heel veel ziektes zijn ze wel bekend en van degene waarvan het bekend is dat ze wel drager kunnen zijn maar niet ziek is te controleren door bloedmonsters....en dan nog heb je geen 100% zekerheid....maar dat is dan het risico...sad :(

Lennart wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-26 - 11:04:00 send message to Lennart

Igino,

quote
ik en vele anderen weten maar al te goed welke risico's wij als vogelliefhebbers lopen.
En een bepaald risico heb je altijd, maar wat ik bedoel te zeggen is dat je het ook op kunt zoeken!


Voor de rest moet je het helemaal zelf weten hoe je je vogels aanschaft, dat is verder mijn zaak ook niet.
Je hebt helemaal gelijk dat je deze risico's ook loopt bij sommige kwekers, maar ook dat is een keuze van de koper! Geen enkele kweker zal je tot aankoop verplichten.....happy :)

Bijvoorbeeld als ik het NIET vertrouw bij die kweker of verkoper en hij heeft de allerlaatste vogel die ik graag zou willen hebben, wordt het toch echt NEE voor mij!

Maar nogmaals ik ben niet tegen TT's of beurzen, dat moet iedereen voor zichzelf weten om daar naar toe te gaan maar wilde er voor waarschuwen dat er grote risico's aan verbonden kunnen zijn!

Lennart wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-26 - 16:27:59 send message to johanblok

Een beurs verhoogt het risico enorm en bevordert de verspreiding van virussen in hoge mate, wees niet verbaast en klaag dan niet als dan een keer blijkt dat je hele bestand besmet is.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-26 - 16:30:10 send message to johanblok

Overigens, hoort een dergelijke oproep niet thuis onder de categorie Advertenties?


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2005-05-30 - 15:00:54 send message to H.O.H.

en??? (even na al deze woorden van kritiek)
Is het nog geslaagd geweest?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-30 - 15:12:04 send message to ParkietenPeter

Nu heb ik dus een gigantische winterslaap gehouden.
Dit is inderdaad een advertentie en hoort niet thuis op het forum.
Mijn excuses voor het late ingrijpen. Deze is me er dus echt tussendoor geglipt.
Bij deze heb ik de verkoopinfo verwijdert en het topic op slot gezet.
Dank je wel voor het wakker schudden. wink ;)

ParkietenPeter



Pagina : 1

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede