Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Lucky is zijn naam en is lucky als tie het haalt! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-05-12 - 01:51:43

Wat raar, dat zo een kleine roze kuiken in een paar maanden al zo een mooie, grote, kleurrijke vogel kan worden.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-05-12 - 21:24:46

Cheetah,ik denk dat je niet gezien heb dat de mooie foto's van een ara macarena zijn EN van een andere vogelliefhebber. Het kleintje van Lennart groeit hard, maar inderdaad niet zooooo hard wink ;) dat je al zijn mooie kleurenpracht kan bewonderen. Geduld wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-12 - 23:28:05

Mijn pc is nog niet helemaal de oude maar hier is toch weer een update!

Yentl is nu 11 dagen oud en is door de gevarengrens heen!!!!! Ze weegt intussen 41 gram en is verschrikkelijk bewegelijk!
Morgen ga ik haar in levende lijve aanschouwen en hoop haar zelf te kunnen voeden.....shocked 8O

Maar of dat allemaal lukken zal ik morgen pas kunnen vertellen en mischien wordt er wel een foto gemaakt zodat jullie allemaal mee kunnen genieten! Maar hier nog de foto van dag 10 en de laatste foto van vandaag!
Op de laatste foto is goed te zien dat de veren hun uiterste best doen om door te breken.....Ik vraag me dan ook altijd af of dat geen pijn doet....



en de laatste foto van vandaag...41 gram en flinke stoppels!!



Het is echt een Maracana in wording.....happy :)

wink ;)..wink ;)


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-05-13 - 11:12:05

Wat een diertje he... Ben heel benieuwd naar de volgende foto's!


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-13 - 13:04:19

Oh wat een droppie happy :) leuke screensaver zo trouwens wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-13 - 19:40:20

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

-Update-

Hier een update van de 12e dag!.

Ben vandaag bij Peter en Jacqueline om kennis te maken met Yentl.....Wat een ukepukkie zeg.....shocked 8Oshocked 8O!

Heb het nog niet aan gedurft om hem te voeren...met die grote j.... van mij!
Maar ga zondag, als Yordi erbij komt maar eerst even oefenen met 20 keer groter.....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D!!!!!

Hier de laatste foto's:


Weer 6 gram sinds gisteren er bij!!!!



Als je heeeeeel goed kijkt zie je dat de oogjes al een beetje opengaan!!!!

wink ;)..wink ;)


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-13 - 20:13:22

ach gossie kijk die piepkleine nageltjes nu aan die voetjes wink ;) das toch adorable happy :) BOFKONT!!!


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-05-13 - 22:15:47

Het ziet er een écht stevig baasje uit hoor die kleine van jou, leuk om te zien hoe ferm groot hij /zij zich maakt, en nog een paar dagen en de oogjes zullen open zijn, probeer je zoveel mogelijk te laten zien, de inprentingsfase is héél belangrijk bij jonge dieren, de eerste die ze constant zien blijft doorgaans diegene die ze het meest zullen vertrouwen, maar ik veronderstel dat je wel vaak je ukkepukkie zal bezoeken......razz :prazz :prazz :p


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-14 - 20:15:28

--Update--

Gisteravond was het zo ver! Ik mocht onder begeleiding het eerste (laatste) spuitje geven....
Ik zal je vertellen dat ik het in mijn broek deed van de stress....!
Maar wonderwel nog gelukt ook...had het zweet op mijn voorhoofd staan......sad :(!
Gelukkig hield Jacqueline Yentl vast, want het is zo verschrikkelijk klein!



En dit was het eind resultaat...Helemaal alleen....



En zo zwaar was tie toen...




Dit was vanavond...al een stuk relaxter...



En weer 8 gram erbij....



Jullie zien Yentl zit er ook al een stuk relaxter bij....laugh :Dlaugh :D Net als zijn baas...

Ook zijn oogjes gaan al verder open en probeert je te volgen...Ook zie je dat de oogleden zich beginnen af te tekenen....



Zo en nu de laatste van vandaag...



En kom nu maar op allemaal...ik lust jullie rauw.....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

wink ;)..wink ;)



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-05-14 - 23:21:35

Gefeliciteerd, jij kan het nu ook!
Heel veel plezier en laat ons maar heerlijk meegenieten.

nb, jij hebt inderdaad hele grote j.tten... happy :)happy :)

Ton.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-15 - 18:50:52

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

-Update-

Vandaag Yentl zelf eten gegeven....valt eigenlijk ook best wel mee....laugh :D!
Het is toch wel de ervaring die mee gaat tellen, maar zeker niet in de laatste plaats de verschrikkelijke goede begeleiding van Jacqueline!!!!!
Maar zij was wel in staat om mij op mijn gemak te gaan laten voelen als je met dit kleine spul aan de gang bent en dat geeft weer verschrikkelijk veel zelfvertrouwen!

Het is jammer dat mijn stage morgen voorbij is, maar ik MOET naar huis om ook mijn Zonnetje in de gaten te houden en ik hoop één ding....dat de ouders het de komende weken goed gaan doen zodat ik deze dan ook verder met de hand op kan voeren...happy :)happy :)

Nu weer terug naar Yentl zelf...
Het is allemaal al een stuk gemakkelijker voor mij....



En net zoals gisteren er weer 8 gram bij.....



Het groeit werkelijk als kool en je ziet Yentl groter worden.....laugh :D

wink ;)..wink ;)


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-05-15 - 23:27:28

Amaai die wordt groot he, nog ff en de oogskes zijn open, dan wordt het leuk, want dan reageren ze op wat ze zien.
Ik hoop voor jou dat alles even vlot verder verloopt tot die kleine spruit volledig bij je komt wonen.Ben toch ferm jaloers hoor, ik wou dat mijn ventje wat tolleranter was voor mijn "vogelliefde" dan kon ik ook een paar van die leukerds erbij nemensad :(


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-17 - 08:00:38

Met Yentl is bijna hetzelfde verhaal....kan niet beter!!!
Ze is 16 dagen oud nu en groeit als kool en begint al stevig op de pootjes te staan en het is een echt vechtertje en sinds de oogjes open zijn verschrikkelijk nieuwsgierig!

Het was voor mij de afgelopen dagen ook een verschrikkelijke leuke belevenis om daar bij te zijn en mee te mogen doen!
Ik wil Peter en Jacqueline dan ook vanaf deze plaats heel hartelijk danken voor de gastvrijheid en goede zorgen die ik heb mogen ontvangen de afgelopen 4 dagen!!!!
Jacgueline in de eerste plaats om dat ze mij de fijne kneepjes geleerd heeft omtrent alles wat met handvoeding en binding te maken heeft en Peter voor de talloze tips uit de praktijk van het kweken en verzorging in het algemeen!
Het waren voor mij zeer leerzame en fijne dagen en zeker een goede start voor mijn eigen "kweekcarière".....happy :)happy :)!
Het is dan ook een echte aanrader om als leek te rade te gaan bij mensen met veel ervaring en nog mooier is als ze die kennis met je willen delen!
Jacqueline en Peter: Bedankt!!!!....happy :)happy :)

Zo....de veren zijn op....laugh :Dlaugh :D...en nu nog de laatste foto van gisteren van Yentl:



En of ze groeit!!!!!

Over een paar dagen zie ik ze weer en zal het verschil nog groter zijn....happy :)happy :)!

wink ;)..wink ;)


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-05-17 - 18:34:31

wow, echt geweldig! En er komen ook al veren aan zo te zien... Ik blijf benieuwd naar de volgende foto's!


etab
Website Member
Posts :42

Website Member
2005-05-19 - 15:31:43

Dit wordt een leuke serie zeg!!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede