Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Lucky is zijn naam en is lucky als tie het haalt! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Lucky is zijn naam en is lucky als tie het haalt!
Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-03 - 01:23:25

Soms gaan de dingen anders in het leven als dat je pland.......happy :)

Zoals velen weten ben ik op zoek naar een mij passende man voor Yarik en wilde nog graag dit jaar ook een Maracana voor in huis er bij hebben en ik had bij een kweker eentje in bestelling.

Hij moest van mij tam zijn en ik wilde graag een handopfok.
Op termijn zal daar ook een tweede bijkomen om net als met Yarik, mijn Jardine, te gaan willen kweken.

Kreeg afgelopen zondag het bericht dat Lucky 'smiddags geboren was en alles zag er goed uit!

Echter vanmorgen kreeg ik een teleurstellend mailtje dat de ouders het af laten weten en niet meer omkeken naar hem en dat hij spierwit en steenkoud was.

De man heeft hem onmiddelijk uit het broedblok gehaald, de couveuse aangezet en intussen warm gewreven en de bloedsomloop weer op gang gebracht!
Na drie uur kreeg ik weer een mail dat hij er weer aardig goed bij lag, mooi roze en weer wat gedronken had en een voeding had gehad.

Vanavond kreeg ik het bericht dat ie weer heel levendig is en al een paar voedingen naar binnen heeft gewerkt en al een aantal keren goed ontlast had!

Ook kreeg ik foto's van hem om te laten zien hoe klein zo'n kuiken wel niet is en houd me dagelijks op de hoogte hoe het met hem gaat!
Ik zal proberen om zo vaak als mogelijk is deze topic up to date te houden zodat anderen die zelf ook met zo'n situatie krijgen te maken daar misschien wat aan hebben. Voor mij al met al een spannende tijd en ben benieuwd of het allemaal gaat lukken!

Voor de goede orde: Ik doe dit niet zelf, want ik heb daar geen enkele ervaring in en krijg al de kriebels als ik denk dat dat kleine koppie tussen mijn duim en wijsvinger zouden zitten....Het is zo verschrikkelijk klein!!!!
Hij wordt gevoerd met een 1 ml spuitje!!!!!
En per keer gaat daar nog geen kwart van in en dat om de 2 uur, dag en nacht!

Op de eerste foto van vanmiddag ligt ie samen met een 50 centstuk in de couveuse om de nietigheid aan te geven.

De tweede foto is van vanavond hoe hij er toen bij zat.....24 uur oud dus!!!!

En nu maar hopen dat Lucky de eerste tien dagen goed door komt.....
Aan de goede zorgen zal het overigens niet liggen want hij is in zeer vertrouwde, liefdevolle en ervaren handen.....!!!!





Ik houd jullie verder op de hoogte van zijn ontwikkelingen, want het is toch wel zeer bijzonder dat er een kuiken van nog geen 24 uur oud met de hand wordt grootgebracht!
En als het allemaal lukt om hem op stok te krijgen is er denk ik een fantastisch resultaat bereikt!

Had het graag allemaal anders gezien zodat hij minimaal 4-5 weken verzorgt zou zijn door de ouders, maar ja, nood breekt nu eenmaal wetten en probeer je er het allerbeste er van te maken!

Lennart wink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-03 - 06:01:30

jammer dat de ouders het laten afweten.hopelijk gaat alles goed en zullen we er hier meer over lezen.

Groeten Dennis


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-03 - 10:52:03

Jeetje dat sucks eventjes sad :( maarja gelukkig heb je een ervaren kweker die het aandurft om zo'n kleintje te voeren en verzorgen.
Heel veel succes met Lucky dat het maar een grote stevige jongen mag worden.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-03 - 18:04:12

Bedankt voor jullie leuke reacties...zal het zeker laten horen als alles goed gegaan is!

wink ;)


joke66
Website Member
Posts :21

Website Member
2005-05-03 - 19:43:05

wow lennart das een mooie chickhappy :) ik hoop ook voor je dat alles goed gaat hoor en zo te zien is het een vechtertjewink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-04 - 22:51:53

Gaat heel goed met hem en eet als en dijkgraver!
Heb goede hoop dat het allemaal goed zal gaan!!!!


wink ;)wink ;)


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-05-04 - 23:06:49

Ik heb een volwassen maracana in huis!
Topvogel, ontzettende lieverd en af en toe een heerlijke boef!

Ik hoop dat Lucky het red en duim voor je!
Daar heb je een supervogel aan straks!!

Lilian


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-05-05 - 00:07:42

Enig idee waarom de ouders dit jong niet voerden?

Ton.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-05 - 07:19:41

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat ze het zat waren Ton. Het was de derde rond al dit jaar. En kwam vlugger dan verwacht! Het blok zou verwijderd worden na de tweede ronde, maar er lag toen een ei in en twee dagen later weer 1. De kweker heeft het toen laten liggen want de pop zat meteen vast te broeden. Normaal zijn het perfecte ouders die altijd hun nesten netjes grootbrengen, maar nu even niet! Je weet het nooit waarom.....

Soms zou je wensen dat ze zouden kunnen praten......oeps...dom....dat kunnen papegaaien....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D!

Trouwens de naam Lucky is veranderd in Yentl....betekend hetzelfde, maar is leuker voor mij omdat alle papegaaienamen met een Y beginnen!
Dat is gewoon een tik van mij. Net zo goed dat alle honden en kattennamen beginnen met een J....happy :)

Verder gaat het met Yentl heel erg goed, vraagt al om eten en ziet er verder heel goed uit...Maar ze is dan ook in goede handen!

Dit was gisteravond....



Amper 2 dagen oud!!!!! En het spuitje is een
1 ml spuit...kleiner is er niet!!!!!

Ik heb van deze foto ook nog een filmpje maar dat is te groot om het hier op te zetten....sad :(happy :)!


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-05 - 10:10:17

zo te zien is het jong in goede handen.jong ziet er schoon uit geen gesopte etensresten.dit zie ik altijd bij foto`s van mensen die jongen aanbieden helemaal onder de papresten echt vies men maakt het niet goed schoon maar ze vergeten dan dat ze er ook ziek van kunnen worden.ben benieuwd naar meer foto`s.vanaf zo jong voeden dat had ik niet aangedurfd.vind het heel knap.

Groeten Dennis


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-05 - 10:54:42

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Even een update want ik werd op de vingers getikt door de kweker.....laugh :D:

De ouders zaten nog op een nest van 2 jongen van 8 weken oud....en ineens lagen daar weer 2 eitjes...de ene is Yentl en de ander was wel bevrucht maar is niet uitgekomen....Doordat de andere groter waren werden/worden zij netjes gevoerd en Yentl verwaarloosd en was op sterven na dood....!

Vandaar dat hij haar er uit gehaald heeft.....happy :)!!!!

Zo zie je maar weer...je denkt je vogels te kennen en iedere keer loop je weer tegen verassingen aan.....happy :)!

wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-05-05 - 13:38:06

misschien een gekke vraag hoor .. maar is het in zo'n situatie niet beter om dan bij de oudere jongen op handopfok over te gaan ipv het jongste kuiken ?


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-05 - 13:43:12

In dit geval niet Natas, het jong werd al letterlijk en figuurlijk ondergeschoffeld en lag al half ingegraven in het nestmateriaal en was gedoemd te sterven.....sad :(

Door oplettendheid is zij gered.....happy :)!

Tot vreugde van mij!

wink ;)....wink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-05 - 13:44:05

logische gedachte aan de ene kant.maar het jong is dan al zodanig verzwakt dat de kans groot is dat ouders hem/haar waarschijnlijk toch dood laten gaan.

Groeten Dennis


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-05-05 - 13:46:51

ja dat is misschien ook waar , ik zou er zelf denk ik voor gekozen hebben de oudere jongen weg te halen op het moment dat de andere ei'eren zouden gaan uitkomen , handopfok van jongen van 8 weken is nou eenmaal makkelijker als direct vanuit het ei en een stuk minder risico vol maar misschien dat ik daar te makkelijk over nadenk..


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-05 - 14:56:58

happy :)

Door het weg nemen van de oudere jongen heb je nog geen zekerheid dat het jongste gevoerd word.
Denk dat hier voor zekerheid is gekozen.

wink ;)
Peter.



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 255 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede