Soms gaan de dingen anders in het leven als dat je pland.......
Zoals velen weten ben ik op zoek naar een mij passende man voor Yarik en wilde nog graag dit jaar ook een Maracana voor in huis er bij hebben en ik had bij een kweker eentje in bestelling.
Hij moest van mij tam zijn en ik wilde graag een handopfok.
Op termijn zal daar ook een tweede bijkomen om net als met Yarik, mijn Jardine, te gaan willen kweken.
Kreeg afgelopen zondag het bericht dat Lucky 'smiddags geboren was en alles zag er goed uit!
Echter vanmorgen kreeg ik een teleurstellend mailtje dat de ouders het af laten weten en niet meer omkeken naar hem en dat hij spierwit en steenkoud was.
De man heeft hem onmiddelijk uit het broedblok gehaald, de couveuse aangezet en intussen warm gewreven en de bloedsomloop weer op gang gebracht!
Na drie uur kreeg ik weer een mail dat hij er weer aardig goed bij lag, mooi roze en weer wat gedronken had en een voeding had gehad.
Vanavond kreeg ik het bericht dat ie weer heel levendig is en al een paar voedingen naar binnen heeft gewerkt en al een aantal keren goed ontlast had!
Ook kreeg ik foto's van hem om te laten zien hoe klein zo'n kuiken wel niet is en houd me dagelijks op de hoogte hoe het met hem gaat!
Ik zal proberen om zo vaak als mogelijk is deze topic up to date te houden zodat anderen die zelf ook met zo'n situatie krijgen te maken daar misschien wat aan hebben. Voor mij al met al een spannende tijd en ben benieuwd of het allemaal gaat lukken!
Voor de goede orde: Ik doe dit niet zelf, want ik heb daar geen enkele ervaring in en krijg al de kriebels als ik denk dat dat kleine koppie tussen mijn duim en wijsvinger zouden zitten....Het is zo verschrikkelijk klein!!!!
Hij wordt gevoerd met een 1 ml spuitje!!!!!
En per keer gaat daar nog geen kwart van in en dat om de 2 uur, dag en nacht!
Op de eerste foto van vanmiddag ligt ie samen met een 50 centstuk in de couveuse om de nietigheid aan te geven.
De tweede foto is van vanavond hoe hij er toen bij zat.....24 uur oud dus!!!!
En nu maar hopen dat Lucky de eerste tien dagen goed door komt.....
Aan de goede zorgen zal het overigens niet liggen want hij is in zeer vertrouwde, liefdevolle en ervaren handen.....!!!!
Ik houd jullie verder op de hoogte van zijn ontwikkelingen, want het is toch wel zeer bijzonder dat er een kuiken van nog geen 24 uur oud met de hand wordt grootgebracht!
En als het allemaal lukt om hem op stok te krijgen is er denk ik een fantastisch resultaat bereikt!
Had het graag allemaal anders gezien zodat hij minimaal 4-5 weken verzorgt zou zijn door de ouders, maar ja, nood breekt nu eenmaal wetten en probeer je er het allerbeste er van te maken!
Lennart