Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zonparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Zonparkieten
Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-23 - 20:22:42

Hoera, hoera, Mijn zonnen zitten op dit moment op 2 eieren....is een pure verrassing en had het dit jaar eigenlijk nog niet verwacht...ga woensdag eens kijken of er nog meer eitjes gekomen zijn, maar via de camera kan ik zien dat de pop nu constant in het broedblok zit!
En waarschijnlijk door de man gevoerd wordt op het nest....want ik heb haar alleeen gezien vanochtend bij het voeren!!!
Nu nog hopen dat ze bevrucht zijn....maar dat zien we wel na de cyclus....



Hopelijk kan ik over 4 weken een ander foto plaatsen!

Lennart laugh :D



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-04-23 - 20:27:06

ed gefeliciteerd met je eitjes en nu duimenhappy :)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-23 - 20:51:05

Bedankt.....nogmaals ik had het niet verwacht gezien ze nog maar 4 weken bij mij zijn! En alles nieuw, nieuw, nieuw....Had gehoopt op juli, augustus....maar je ziet het....de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Maar jah....goed voer en een warme stal hè?

Lennart laugh :D


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-04-23 - 20:58:57

happy :)

Lennart

Klasse, het is je van harte gegunt.
Duimen met je mee.

wink ;)
Peter&Jacqueline.


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-04-23 - 21:11:53

Gaaf man, gefeliciteerd! Mooie vogels, die zonparkieten...
Groetjes,
BJ


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-04-23 - 22:23:53

gefeliciteerdhappy :)happy :)happy :)


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-23 - 22:59:49

mooie vogels lennart maken ze veel kabel wat zijn afrikanen of zo ik hoor het wel groetjes ps vertel er eens wat van of staat dat hier al paccie


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-23 - 23:34:29

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee hoor paccie, 'smorgens hoor ik ze een half uurtje maar daarna is het stil en zitten ze een beetje te kwetteren...maar niet irritant of zo....! BTW....het zijn geen Afrikanen....het zij aratinga's uit Zuid-Amerika en verwant aan de ara's. Als je goed kijkt zie je ook bepaalde overeenkomsten.....!
Maar dat het bijzondere vogels zijn is zeker...!


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-24 - 00:05:02

Dank je wel Dennis....en het is inderdaad eerder dan ik had verwacht!


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-04-24 - 00:28:04

Hai Lennart,

soms moet je gewoon een beetje mazzel hebben , maar dit is mooi man,

mvg Frank


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-24 - 01:26:18

Ik weet niet of het mazzel is....wat ik probeer te doen is om zo goed mogelijk de natuurlijke omstandigheden voor al mijn vogels na te bootsen...Voer....fruit...groente...noem maar op! Alles wat ze zelf zouden kunnen vinden in het wild bied ik ze aan, inclusief de nestgelegeheid die ze graag willen hebben....en ook dan maak je nog wel eens fouten....maar daar leer je alleen maar van!
Nogmaals op deze korte termijn had ik het niet verwacht! Heb camera bewaking en heb ze intensief gevolgd op mijn tv. Toch had ik niet door dat de pop zo druk was...meestal zie ik het wel als de pop wat dikker wordt en er eieren aankomen...maar nu even niet!!!!
Daarom was ik ook zo verrast!

Lennart wink ;)


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-24 - 12:42:11

nou lennart ik hoop dat ze bevrucht zijnjavascript:smileyInsert(topicform.message, 'happy :)');
Happy happy :) kweken er meer mensen mee want je ziet ze heel weinig en is de aanschaf redelijk of ben je een gods vermogen kwijt gr paccie


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-24 - 15:00:23

Jahhh, paccie wat is een godsvermogen....laugh :D?
En inderdaad er zijn er niet zo veel in Nedereland die er mee kweken....Maar ik denk dat je voor een gemiddeldee zonparkiet zo'n € 200,- kwijt bent.

Maar dat is het zelfde verhaal als met grijsjes....het is vaak wat de gek er voor geeft en vraag en aanbod.....Engeland is bijvoorbeeld een land waar inderdaad een "godsvermogen" wordt neergelegd voor zonparkieten...bedragen van 200 tot 300 pond zijn geen uitzondering......laugh :D

Lennart wink ;)


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-24 - 15:51:02

400 euro een stel dus maar dan heb je wel wat mooi s in je hok zitten ik vind ze pachtig gr paccie


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-24 - 22:48:04

Mooi zijn ze zeker....en het zijn net mini-ara's in hun gedrag en ook heel herkenbaar!

De pop zit nu echt vast te broeden. Ze is er vanochtend 2 minuten af geweest om te eten en een dikke flats te laten en daarna weer terug in het blok...de rest heb ik haar niet meer gezien en voert ws het mannetje haar keurig op het nest en als ie al uit het blok is staat hij daar als een schildwacht net als die soldaatjes bij Buckinghampalace.....

wink ;)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-04-25 - 00:12:44

Hai Lennart,

om tot goede kweekresultaten te komen is het idd nodig dat je de juiste voorwaarden schept. Daarna is het geduld hebben en een beetje geluk ,

mvg Frank



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede