dooren bedankt voor je reactie maar ik wacht nou al zo lang ik heb geduld.
ik zou graag een keer komen kijken
nog wat over de zwartkappen de lichte kleur komt bij rode lories vaak dat de voeding maar bij zwartkappen is he goed mogelijk dat er sprake is van een kruising
dat is goed te zien onder de vleugel en aan de kleur rood
hier 2 vogels uit elk een andere groep zo moeten ze eruit zie als die van u er niet zo uit ziet kunt u er van uit gaan dat het een kruising is
de groep met de blauwe ondervleugeldek veren mogen wel wat meer blauwzwart laten zien als bij mijn foto (lorius lory Salvadorii)
groep met rode onderdek veren
de nominaatvorm L. Lory
roodborstlori L. erythrothorax
somulori L. somu
groep met blauwe ondervleugeldekveren
blauwneklori L.cyanuchen
salvodori lori L.salvadorii
en de jobiensis
de 7 soort is wat vaag maar staat vwel beschreven
lorius lory viridicrissalis
" target="_blank">http://www.vogelarena.com/voliere/img/res_6040_werk%20008.jpg[/img]
dooren zij al dat het een kruising kon zijn met een jobiensis de nominaat keer jobi is vaak de verbinding borst buik onder broken en de nekband is vaak verbonden met de mantel en alle rode vern zijn roze maar dat is vaak toch wat moeilijk te zien
nominaat keer salvadori is het zelfde als boven genoemd behalve dat roze is minder de onderdekveren zijn dat rood met blauw gekleurd
ik hoop dat u er wat aan heeft
nog een vraag voor iedereen die zwart kappen heeft ik ben op zoek naar fotos van kruisingen en voor al vleugel fotos ik zou het op prijs stellen als u een kruizing had even een berichtje achter te later op mijn profiel bijvoorbaad dank ik zou graag willen komen kijken
groeten emil